Paul77 skrev 2018-01-31 21:09:10 följande:
hej på er tack för svar, det är lite klurigt med intimiteten eftersom min fru inte gillar har behov av det på samma sätt som jag , jag vill mest ha harmoni och mysa ( inte sexuellt alltså utan en nära fysisk känsla i relationen) kramar pussar en vidräkning när man är på fest , ja ni vet. För henne är det mer projekt med deadlines, ok vi har för lite sex , snabbisar i duschen var 14 e dag så är det problemet löst ! ja däremot ser inte det så utan behöver betydligt mer närhet i allmänhet, nu börjar det märkas på barnen att vi har det dåligt , när jag är själv med dem vilket jag är väldigt mycket så har vi en väldigt lugn feeling och det är harmoni när vi är alla 4a så utagerar både den äldre och yngre hårt och har börjat ifrågasätta sin mamma mycket. jag vill att föräldrar ska stå tillsammans starka men det värsta är när jag egentligen håller med barnen, det blir mycket konstiga situationer och inget som gör att man kommer närmre varann direkt, börjar luta åt skilsmässa men det vid jag inte heller . fan ,,,
Det låter ju som att bristen på sex är ett symptom på andra brister i förhållandet - framförallt på närhet. Tråkigt när man glider ifrån varandra och förlorar den där intimiteten och känslan av tvåsamhet.
Vet att många tycker att det är ett stort steg, men parterapi kan faktiskt vara väldigt bra. Ni får en chans att försöka förstå varandras behov och önskningar om hur förhållandet och livet ska vara i ett neutralt forum, där en utomstående part hjälper till att hålla konversationen respektfull och konstruktiv.
Du säger själv att det börjar luta åt skilsmässa. Kanske hamnar ni där ändå, men då gäller det ju ännu mer att se till att ni gör det med respekt för varandra så att ni kan samarbeta kring barnen och båda gå vidare utan bitterhet. Och så länge ni båda vill fortsätta tillsammans har ni ju absolut inget att förlora på att försöka.