• MrKim

Skicka blommor till min crush

Hej! Jag är en kille på 17 år som har nu under 2 månader träffat en tjej som jag tycker om helt otroligt mycket. Vi har setts några gånger och haft det trevligt, kyssts och haft en bra tid tillsammans. Vi snackar dock inte varje dag och det var ett tag sen vi sågs nu. 

Nu till min fråga. Jag kommer vara bortrest i Spanien under alla hjärtans dag och planerar att skicka en jättefin bukett blommor till henne för att visa min uppskattning. Grejen är att jag inte fått någon speciell respons till hur hon känner. Vi känner inte varandra superbra än men vi är ändå en bit på vägen. Hur tror ni hon skulle reagera på detta och hur hade ni tjejer om ni var i den åldern tagit det? Hade man reagerat och tyckt att det var en fin sak eller hade man tyckt att det var konstigt och istället tagit ett steg tillbaka? 

Jag vill visa min uppskattning för henne och verkligen förstå hur mycket hon redan betyder för mig. Men har verkligen ingen erfarenhet av sådant här innan. Snälla hjälp mig!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-01-31 22:58
    Får verkligen panik!! Snälla säg era åsikter!
  • Svar på tråden Skicka blommor till min crush
  • BurningDiamond

Börja med att kolla av om hon gillar/firar alla hjärtans dag eller om hon tycker att det är tramserier.
    Beroende på hur väl du känner henne... Kolla om hon har allergier.
    Och kolla upp om hon gillar blommor, eller skulle föredra choklad, en nalle eller något annat.

• Jakob12356

Hade det varit jag så hade jag skickat iväg en bukett! Men det är bara jag det, tror ni tjejer/kvinnor kan hjälpa han bättre!

• EmberEyes

Om tjejen gillar sådant så kör på. Själv hade jag uppskattat en nalle eller en ask choklad mer. Blommor åker alltid direkt i slasken, så om min pojkvän hade skickat det så hade det bara bevisat hur lite han känner mig.

• punktslash
    EmberEyes skrev 2018-02-01 16:06:20 följande:

Om tjejen gillar sådant så kör på. Själv hade jag uppskattat en nalle eller en ask choklad mer. Blommor åker alltid direkt i slasken, så om min pojkvän hade skickat det så hade det bara bevisat hur lite han känner mig.

Fast nu är han än inte i pojkvän-stadiet, så han kan förväntas veta sådana saker än.

Jag tycker att blommor är en jättebra idé. Har själv skickat det till min respektive då vi varit ifrån varandra på speciella dagar,
Svar på tråden Skicka blommor till min crush