vände mig till beroende cenrum för att trappa ut medicin efter 4v användning och fick en orosanmälan på mig trots att jag inte är missbrukare.
Hej,ska berätta lite kort om vad som skett.
2005 lades jag in mig på Magnus Huss för att bli av med en medicin jag ätit under en längre period pga smärtproblematik. sedan hade jag ett uppehåll fram till 2011 då jag igen blev tvungen att äta den, la in mig igen självmant och har varit ren sedan dess då jag så gärna velat få barn och kämpat med smärtan själv.
Jag fick barn slutet på december och allting har varit frid och fröjd tills för en månad sedan då en nära vän gick bort i cancer och jag mådde så otroligt dåligt att jag under 3-4 v åt ångestdämpande. oerfaren som jag är vände jag mig till beronedecenrum akut för att få hjälp med utttrappning då jag läst så mkt på nätet att man kan få epilepsianfall osv.
Väl på plats ställer läkaren frågor och jag besvarar dem, har absolut aldrig haft beroende problem med ångestdämpande och hade inte det nu heller utan ville fråga en expert hur jag skulle trappa ut så att jag inte råkar illa ut. Jag var helt sanningsenlig under diskussionen men hade helt glömt bort att jag legat inlagt i 2 dagar 2011 då jag och min man bestämde att han skulle hjälpa mig istället vilket han gjorde och det gått jätte bra sedan dess. sedan får jag lämna sjukan och tio min efter får jag ett samtal av läkaren där hon säger att hon upptäckt i min journal att 2013 något om tramadol, som jag inte har en aning om vad hon pratar om (och det var inget som togs upp under samtalets gång heller)och sedan säger hon att hon pga detta kommer göra en orosanmälan då jag inte talat sanningsenligt. Jag fick inte info om vad det incidenten 2013 handlade om och då var jag dessutom gravid så varför skulle jag äta starka smärtstillande? Jag har efter detta gått in på 1177 för att få läsa min journal men det står inte ens att jag besökt beroendecentrum det datumet.
Jag arbetar heltid, har en jättefin relation till min familj och mitt barn på 4 år, men min make sa till mig 2011 att skulle han få reda på att jag börjat äta mediciner igen så skulle han skiljas omgående, nuhar jag inte ätit mediciner i samma långa perioder utan jag åt ångestdämpande pga sorg och ängslighet och av god vilja vände jag mig till sjukhuset för att få hjälp av proffs och istället riskerar jag att förlora mitt livs kärlek och vi planerare dessutom ett till barn. hur mitt liv såg ut innan jag fick barn är en sak men sen jag fått barn har jag aldrig misskött mig, jag jobbar heltid, dricker inte ens alkohol, dagis säger att vår dotter är ett fantastiskt barn, har aldrig haft gjort något för att försätta henne för skada. Nu har jag inte kunnat sova på flera dygn då jag är så rädd när orosanmälan kommer och vad som står och om jag nu blir stämplad som tablettmissbrukare, har inte vågat prata med maken för jag vet inte vad jag ska säga.
Jag ville väl genom att söka hjälp och så fick jag detta istället Någon som vet hur innehållsrikt orosanmälan är och vad som skrivs, min man kommer bli involverad och jag behöver berätta men vet ej hur.
Min familj är mitt allt och jag skulle aldrig riskera något för att skada någon.
Har jag inte rätt att få veta vad läkaren pratar om gällande 2013? Hon fick mig att känna mig som världens hemskaste människa, och mina intentioner var givetvis goda för jag är en ansvarsfull förälder,
Får man reda på det om det "läggs ner" direkt?
Går det alltid ut orosanmälan? vad händer händer härnäst?
Vad kan jag göra?
Vad har jag att förvänta mig framöver?
Finns det någon som kan ge mig några konkreta svar?
Kan jag få ut journalen själv för att se vad hon talar om?
Tacksam för alla svar då jag är helt förstörd pga detta just nu för jag är ingen missbrukare