Vad röstade ni när ni röstade för första gången i riksdagsvalet?
Jag röstade på F! I riksdagsvalet 2014 och det var första valet som jag hade rösträtt till.
Ska nog inte rösta på dom i nästa val utan Direktdemokraterna eller kanske Folkstyret eller Miljöpartiet, får se.
Det är många unga som röstar på Miljöpartiet och F! medan många äldre röster på Socialdemokraterna om jag minns rätt.
SD, är 27 om det spelar någon roll.
Folkpartiet, numera Liberalerna. Sist blev det Moderaterna.
Centerpartiet. Jag sörjer lite över C. Det är så mycket i partiet som är på pricken jag, men jag kan bara inte lägga min röst där längre pga deras galna syn på invandring. Så jag väger mellan SD och M. Gillar egentligen KD också, men de är för små och för mesiga.
Du menar SD och S? Moderaterna har sagt att man igen kommer stödja en socialdemokratisk minoritetsregering och inte samarbeta med SD
Så röstar på om du vill men dom stödjer sossarna
Jag har för mig att jag röstade på V första gången (det var 1988 tror jag, så det är inte helt lätt att minnas :)) Men det var nog enda gången, sen har jag röstat lite omväxlande på S, MP och L (eller FP som de hette då förstås).
FP
S. För att mina föräldrar röstade på det. Inte för att de la sig i, men det var det enda alternativ jag hade någorlunda koll på idag. Idag röstar jag annorlunda.
Centerpartiet. Jag sörjer lite över C. Det är så mycket i partiet som är på pricken jag, men jag kan bara inte lägga min röst där längre pga deras galna syn på invandring. Så jag väger mellan SD och M. Gillar egentligen KD också, men de är för små och för mesiga.
S, 2010