• Justgotpreg

Gravid med mensvärk (?)

Hej!

Jag har testat positivt på 6 gravtester och börjar förstå att jag är gravid. Jag har dock inte lika ömma bröst som innan och något som påminner mig om mensvärk till och från. Är dessutom uppblåst och gasig i magen. Borde jag vara orolig?

Med vänlig hälsning, orolig tjej

• Svar på tråden Gravid med mensvärk (?)
  • Justgotpreg

Ah se där! Detta är min första graviditet så allt är nytt och jag är orolig för allt ???? Tack för informationen!!

• SofieJ

Låter precis som graviditetssymptom. Mensvärkskänslan är helt normal, det är livmodern som växer för fullt. Förknippade också den med mens och var rädd att se blod i trosorna varje gång jag gick på toa :(

Du har inget att oroa dig över baserat på det du skriver här iaf :)

• Justgotpreg

Det där låter precis som jag! Jag springer till toaletten stup i kvarten och förväntar mig hela tiden att se blod (ursäkta). Men vad skönt att fler har haft samma symptom som jag!

• Aamon

Haft asont av växtvärk aka "mensvärk" ständigt fram till v8. Efter det har jag haft ont då och då men på mer hanterbara nivåer.

• Justgotpreg

Vad skönt stt höra. Känns precis som mensvärk ju!! Upplever att brösten ömmar mindra också, kan det också vara ett symptom som kommer och går i vågor?

• marran87
    Justgotpreg skrev 2018-02-06 06:13:52 följande:

Vad skönt stt höra. Känns precis som mensvärk ju!! Upplever att brösten ömmar mindra också, kan det också vara ett symptom som kommer och går i vågor?

Ja, det går absolut i vågor. Och jag har inte känt ett dugg i brösten och är i vecka 12 nu.
  • Justgotpreg

Ja du anar inte hur lättad jag blev av att höra det. Tack! Skäms Då får jag nöja mig med "mensvärken" så länge haha!

• SofieJ

Jag hade svinont i brösten i början, de var så himla ömma! Men det gick över ganska fort. Nu är de tre storlekar större och gör bara ont när det är riktigt kallt och bröstvårtorna styvnar. Då känns det typ som det brinner i brösten. Gör SÅ ONT!

• SofieJ

Säkerligen. Tycker symptomen förändras lite hela tiden. Kommer och går, ibland kommer de tillbaka med en ny twist :P

Svar på tråden Gravid med mensvärk (?)