Känner mig så värdelös hela tiden
Hej!
Bor i en liten by med några få firmor. Jobbade tre månader på en firma men vantrivdes o sa upp mig (höll på att gå in i väggen, det var en negativ stämning som tog knäcken på mig).
Fick jobb på en annan firma i byn, nu mår jag SÅ dåligt om jag råkar träffa på någon från firma 1 i tex affären eller liknande.
När jag sade upp mig så sa jag som det var, att jag inte trivdes och att jag inte kunde jobba 100%.
Jag fick nya jobbet (som jag stortrivs med) efter bara en vecka, och det är jag såklart glad för. Men jag känner mig så kass när jag träffar någon från förra jobbet... Får ångest efteråt. Tänker att de tycker säkert jag är helt dum i huvet.
Jobbar inte heltid nu vilket passar mig mycket bättre. Har varit deprimerad tidigare och känner att jag inte klarar att jobba heltid just nu. Känner mig som en dålig människa pga detta, alla andra verkar klara av långa dagar hela veckorna. Det känns skönt att för egen del ha kommit till insikt i hur jag vill ha det, men jag kan inte sluta hänga upp mig på vad andra tycker...
Hur kommer jag ifrån denna ångest???