om vi utgår vad som står i trådstarten så handlar det om radikalfeminism och då vet vi vad den genusdiskussionen handlar om, att maskulinitet är enbart en social konstruktion.
DL är ju också en av de manshatande feministerna.
Lady Dahmer / Postpatriarkatet - Har ni också ett CV över de sexuella övergrepp och trakasserier ni utsatts för genom livet?
7 år:
En gubbe visar kuken för mig och mina kompisar
Jag bjuds inte in i knullrummet på fritids där de populära flickorna får leka knulla med killarna dvs killarna ligger på tjejerna. Känns som att jag inte är lika bra som de andra tjejerna.
8 år:
Pojkarna i klassen tjuvkikar på flickorna i duschen på skolan
Bästisens mammas pojkvän visar oss porrtidningar.
Mammas pojkvän frågar ofta om jag fått bröst än. Nyper hårt i dem när han kommer åt.
Mammas pojkvän kommenterar och sexualiserar min kropp vid tillfällen.
Killarna i klassen kommenterar flickornas kroppar
9 år:
Ringer heta linjen. Pratar snusk med vuxna män med min barnröst. En del vill träffas.
Blir jagad av ett fyllo som frågar om jag vill knulla
Blir nedtryckt dagligen av pojkarna i klassen som vill känna på brösten.
Vi säljer jultidningar och en gubbe försöker övertala oss att komma in så han får kramas lite
10 år:
En klasskompis pappa väcker mig på natten på en klassresa för att fråga om han får ta på min fitta. Han smeker mig över rumpan. Han visar kuken för min kompis och ber henne känna. Han är full och skickas hem med en bortförklaring, Det anmäls aldrig.
Är på kollo. Den enda manliga ledaren envisas med att klä av sig naken när han är ensam med flickorna nere vid badet.
På kollot tränger sig killarna in i badrummet när vi ska duscha
På kollot sliter de ofta upp dörrarna på dassen när flickorna är där.
Tafs i skolan.
11 år:
En vuxen man som säljer tavlor dörr till dörr knackar på och frågar om vi ska ha sex. Jag säger nej och då ger han mig en blöt kyss. Jag skäms och vågar inte berätta för mamma.
Killarna i klassen gör listor över snyggaste tjejerna
Tafs i skolan är vardag och de vuxna struntar i det
Ofta grupptafs i skolan då killarna går ihop i grupp
12 år:
En sextonårig kille blir kär i mig och lyckas övertala mig att sova över hos honom när jag missat bussen hem. Han säger till sina vänner att jag har en kropp som en sextonåring.
Följer med äldre killkompisar på fest och blir indragen i sovrummet av en grupp högstadiekillar som försöker slita av mig kläderna. Detta händer flera gånger. När jag berättar får jag skäll och hot av killarnas flickvänner som sprider ut att jag ljuger
Kallas hora av högstadieeleverna
13 år:
Hänger mycket med vuxna killar. Hånglar mycket med vuxna killar.
Inleder en relation med en vuxen man som heter Per.
Har sexdebut med en sjuttonårig kille som heter Fredrik. Jag säger att jag egentligen vill vänta men han insisterar. Jag går med på det.
Liftar med en man som vill ha sex som betalning.
En manlig sjukgymnast som ska hjälpa mig med min mjuka rygg ägnar hela timmen åt att prata om mina stora fina bröst.
En lärare på skolan flirtar ohämmat med mig. Samma man inleder relationer med andra flickor i samma ålder.
Följer med äldre killkompisar på fest. De sätter på porr.
Liftar hem när jag är full. Vaknar med halsen full av sugmärken.
14 år:
Mamma har hemmafest, en gammal kompis till mamma kommer in i mitt sovrum och förklarar att han varit kär i mig länge. Han försöker kyssa mig. Han är fyrtio.
Blir nersupen av manlig vän till mamma. Han försöker förföra mig men jag vill inte.
Hånglar med den vuxna brorsan till en av mammas vänner på en vuxenfest jag följt med på
Följer med kompis hem efter en ungdomsfest. Han tafsar hela natten. Har hundra liknande erfarenheter.
Är hemma hos en killkompis. En annan kompis håller fast mig liggandes på golvet och tvingar in sin tunga i min mun.
15 år:
På en bussresa till göteborg ihop med kompisar så kör en av killarna som är med upp fingrarna mellan mina ben gång på gång. Jag är kär i honom och tar det som att han ?vill ha mig?. (Det ville han inte)
Andra killar vid andra tillfällen tafsar när de kan. Min kropp är inte min.
Är på fest och en av killarna smyger handen under tröjan på mig. Jag vågar inte säga nåt.
Sover över hos en kille jag är kär i. Vaknar på natten av att han onanserar, dvs gnider sin framplockade kuk mot min rumpa. Jag vågar inte säga nåt, låtsas sova och hoppas han ska sluta. Han slutar när hans kompis som också sover över där vaknar och undrar vad han håller på med.
16 år:
På en klassfest grabbar en kille i klassen tag i mina bröst.
Under en lektion så hånar en kille mina håriga ben.
En av mammas gamla ex bjuder hem mig på fest. Där klär han av mig tröjan inför alla andra män som är där. Jag vågar inte protestera.
Mycket fester med vuxna män som vill hångla och känna. Jag går med på det.
Fotograferas av en kompis kompis som är fotograf och behöver modell till en fototävling. Efter att fotograferingen är klar så drar de fram barnolja och säger åt mig att klä av mig. De vill ta lättklädda sexiga bilder på mig inoljad och blöt. Jag går med på det.
17 år:
Blir indragen i en containerbarack av en kille i grekland som jobbar på nöjesfält. Han drar ner sina byxor och trycker upp mig mot väggen. Jag blir livrädd och tar mig loss.
Vuxna män följer efter mig på gatan
En manlig taxichaffis vägrar köra hem mig
En granne tvingar ner sin hand i mina trosor fast jag skriker nej. Han säger att han inte kommer ge sig om han inte får se mina bröst.
Sover över hos killkompis, han ?kommer åt? mitt underliv gång på gång med händerna.
18 år:
Blir misshandlad av min bästa vän. Han är kär i mig och jag besvarar det inte. Anmäler och blir paria i vår gemensamma bekantskapskrets.
Återkommande övergrepp och tafs från manliga vänner. Så normaliserat nu att jag tar det som en komplimang. De vill ha mig = jag är knullbar = jag är värd nåt.
Träffar mitt ex, han tafsar fritt på mig när han vill, jag är kär och låter honom. Först ett år senare blir vi tillsammans.
Sitter på ett kafe när en man jag känner kommer bakifrån och lägger händerna på mina bröst. När jag säger ifrån blir han arg.
Blir anhållen för häleri och tvingas lyssna på en snut som redogör för mig hur han lagt märke till mig på stan och att jag är en sån man tittar två gånger efter medan jag sitter inlåst med honom ensam i ett rum.
Äldre man börjar massera mig närgånget helt oinbjudet på biljardhallen
Blir erbjuden betalt för sex. Tackar nej.
En kille trycker mitt huvud mot sitt skrev
En kille trycker ner mig på golvet och gnuggar sitt stånd mot mig
Kille frågar om jag vill se en persisk potatis. Drar fram pungen och kuken och visar.
19 ? 26:
Isoleras i en relation med våldsam man som har fri tillgång till min kropp. Går aldrig säker i hemmet, han tar mellan benen, på brösten, sticker fingrar i rumpan osv. Det är hans rätt och jag ifrågasätter inte.
Andra män raggar aggressivt vid tillfällen som uppstår.
En kille kallar mig för hora när jag inte accepterar hans inviter.
En annan man tar mig ogenerat på brösten.
En man trycker in mig på toaletten och vägrar låta mig gå
Dansar på krogen när en kompis pappa tafsar på mig. Jag slår bort honom, då slår han mig i ansiktet.
Utsätts för tjatsex. Vågar sällan säga nej.
Utsätts för sexuell utpressning dvs han ger mig dåligt samvete, hotar med att göra slut eller får mig att tro att vår relation påverkas negativt om vi inte ligger.
Är ute på promenad med en kompis på kvällen, blir jagad av helnaken man som onanerar.
27 ? 40:
Kan inte hålla räkningen längre.
Män som tafsar på krogen, tar på mina bröst, kommenterar dem, gnider sina underliv mot min rumpa på dansgolvet, kör ner händer i byxorna.
Kille som kryper ner bredvid mig i sängen på en fest när jag blivit för full och somnat. Vänner hinner avbryta.
Oskars kompis tar mig på rumpan när vi går i en trapp.
Män som kommenterar min kropp
Män som frågar om jag vill knulla
Män som ropar efter en på gatan
Män på internet som vill ha nakenbilder och som skickar oanständiga mail
Män som kallar mig hora
Män som ogenerat stirrar på mina bröst
Nutid:
Är offentlig kvinna, får massvis med sexualiserade hot i mailen.
Får minst en dickpic om dagen av okända män
Får kommentarer om mina bröst i sociala medier
Får privata meddelanden från män som vill ha nakenbilder
Träffar feministisk man på event, som vet att jag ogillar kroppskontakt. Säger ?det struntar jag i för jag vill ha en kram? och tar för sig. Jag vågar inte säga ifrån.
ladydahmer.nu/2017/november/har-ni-ocksa-ett-cv-over-de-sexuella-overgrepp-och-trakasserier-ni-utsatts-for-genom-livet.html
så det här klippet känns relevant i den här tråden.