• Jagerika

    Vi som försöker bli gravida med första barnet

    Hej! Det finns så många trådar om detta ämnet men det brukar skena iväg och handla om allt möjligt så därför startar jag en ny.

    Jag och min sambo fyller 26 båda i år, och började försöka med första graviditeten i december 2017. Är det nån mer som vill prata av sig om allt man upplever bara genom själva planeringen? Jag tycker detta är superspännande verkligen :D

    Ska ha mens på söndag ( 12/2 ) och vi prickade in ägglossningen :) jag har mensvärk hela tiden, svider lite i magen så det kanske är nått på gång? Mår illa bara på kvällarna men inga ömma bröst än. Hoppas verkligen :)

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet
  • Jagerika

    Hej tjejer! Hur går det för er? Själv är jag i v34 nu och längtar nått hemskt efter bebis <3

    Har haft en riktigt bra graviditet och seriöst bara gått upp +2 kg än, trodde jag skulle se ut som en valross men har bara fått mage! Bebis lever rövare nonstop och jag är så himla nyfiken på vem denna lilla människan är! Om ca 6 veckor kommer plutten och det känns helt overkligt fortfarande <3

  • Sirest01

    [quote=81330830][quote-nick]Jagerika skrev 2021-08-24 02:03:57 följande:[/quote-nick]Hej tjejer! Hur går det för er? Själv är jag i v34 nu och längtar nått hemskt efter bebis <3

    Har haft en riktigt bra graviditet och seriöst bara gått upp +2 kg än, trodde jag skulle se ut som en valross men har bara fått mage! Bebis lever rövare nonstop och jag är så himla nyfiken på vem denna lilla människan är! Om ca 6 veckor kommer plutten och det känns helt overkligt fortfarande <3[/quot

    Så nära nu! Spännande :)

    För min del händer det inte så mycket, väntar fortfarande på operation. Har dock flyttat remissen till ett annat sjukhus som kan ge tid snabbare än Sahlgrenska. Blir snart knäpp av den här väntan, går sönder inombords.

  • Anna29
    Jagerika skrev 2021-08-24 02:03:57 följande:

    Hej tjejer! Hur går det för er? Själv är jag i v34 nu och längtar nått hemskt efter bebis <3

    Har haft en riktigt bra graviditet och seriöst bara gått upp +2 kg än, trodde jag skulle se ut som en valross men har bara fått mage! Bebis lever rövare nonstop och jag är så himla nyfiken på vem denna lilla människan är! Om ca 6 veckor kommer plutten och det känns helt overkligt fortfarande <3


    Jag var med i denna tråden i början och har sedan varit inne lite sporadiskt. Såg nu att du äntligen snart skall få bli mamma! Så himla STORT GRATTIS! Som du har kämpat alltså!

    Jag lyckades tillslut jag med och min son har hunnit fylla 1,5 år. Vågade aldrig skriva något om det här inne för var liksom rädd att jinxa det.
  • NiMi12
    Jagerika skrev 2021-08-24 02:03:57 följande:

    Hej tjejer! Hur går det för er? Själv är jag i v34 nu och längtar nått hemskt efter bebis <3

    Har haft en riktigt bra graviditet och seriöst bara gått upp +2 kg än, trodde jag skulle se ut som en valross men har bara fått mage! Bebis lever rövare nonstop och jag är så himla nyfiken på vem denna lilla människan är! Om ca 6 veckor kommer plutten och det känns helt overkligt fortfarande <3


    Hej, har inte varit inne på ett tag.
    Åh det är när nu för dig :) Snart är h*n här :)
    Skönt att du har haft en sån graviditet, jag gick ju upp 30 kg med sonen *s*

    Jag har också en nyhet, jag är gravid och är i vecka 22 :)
    En liten tjej den här gången visade det sig på RUL. Än så länge har jag bara gått upp 3,5 kg, och mår mycket bättre än när jag väntade sonen.

    Stort lycka till och ser fram emot att få höra när bebisen har kommit :)
  • Jagerika

    Hej tjejer! Jag vill meddela er om att våran älskade POJKE är äntligen här! <3 Han föddes lördagen den 16/10 och vägde 3170g och var 49cm lång! Mammalivet är helt otroligt! Vi är så himla lyckliga och som förhållande har vi blivit lite nykära i bebisbubblan! <3

    Min förlossning var jättebra! Men jag hade en fruktansvärt långdragen latensfas som började flera dagar innan. Fick förvärkar redan på tisdagen och vi åkte in 4 gånger innan vi fick stanna! Men när vi väl fick stanna och jag fick epiduralen så var han född efter 8 timmar <3 Helt magiskt när han lades på mitt bröst och jag och min sambo va så himla kära i honom från första stund! Vi fick vara på BB i 3 dagar och nu har vi varit hemma i 4 dagar och det går så himla bra :D han ammar jättebra, kissar/bajsar som en häst och kan ibland sova 5 timmar på rad på natten! Så himla fin och snäll bebis vi fått!

    Så nu är vi äntligen i MÅL! Efter nästan 4 års kämpande <3

  • Anonym (Hoppfull)

    Wow vad kul att läsa! GRATTIS! Så glad för er skull <3

  • Mamapolarbear
    Jagerika skrev 2021-10-24 01:42:54 följande:

    Hej tjejer! Jag vill meddela er om att våran älskade POJKE är äntligen här! <3 Han föddes lördagen den 16/10 och vägde 3170g och var 49cm lång! Mammalivet är helt otroligt! Vi är så himla lyckliga och som förhållande har vi blivit lite nykära i bebisbubblan! <3

    Min förlossning var jättebra! Men jag hade en fruktansvärt långdragen latensfas som började flera dagar innan. Fick förvärkar redan på tisdagen och vi åkte in 4 gånger innan vi fick stanna! Men när vi väl fick stanna och jag fick epiduralen så var han född efter 8 timmar <3 Helt magiskt när han lades på mitt bröst och jag och min sambo va så himla kära i honom från första stund! Vi fick vara på BB i 3 dagar och nu har vi varit hemma i 4 dagar och det går så himla bra :D han ammar jättebra, kissar/bajsar som en häst och kan ibland sova 5 timmar på rad på natten! Så himla fin och snäll bebis vi fått!

    Så nu är vi äntligen i MÅL! Efter nästan 4 års kämpande <3


    GRATTIS! Grattis, grattis grattis <3 så härligt att få höra att ni äntligen fått er lilla pojke efter så lång väntan och enormt kämpande. Ni är fantastiska, du och din sambo. Och bra jobbat med förlossningen! Det är enormt psykiskt påfrestande med en lång latensfas!

    Jag var med tidigt i tråden och har fortsatt sporadiskt följt tråden för att se hur det går för dig. Blir så glad för er skull. Njut vidare i bebisbubblan! <3
  • NiMi12
    Jagerika skrev 2021-10-24 01:42:54 följande:

    Hej tjejer! Jag vill meddela er om att våran älskade POJKE är äntligen här! <3 Han föddes lördagen den 16/10 och vägde 3170g och var 49cm lång! Mammalivet är helt otroligt! Vi är så himla lyckliga och som förhållande har vi blivit lite nykära i bebisbubblan! <3

    Min förlossning var jättebra! Men jag hade en fruktansvärt långdragen latensfas som började flera dagar innan. Fick förvärkar redan på tisdagen och vi åkte in 4 gånger innan vi fick stanna! Men när vi väl fick stanna och jag fick epiduralen så var han född efter 8 timmar <3 Helt magiskt när han lades på mitt bröst och jag och min sambo va så himla kära i honom från första stund! Vi fick vara på BB i 3 dagar och nu har vi varit hemma i 4 dagar och det går så himla bra :D han ammar jättebra, kissar/bajsar som en häst och kan ibland sova 5 timmar på rad på natten! Så himla fin och snäll bebis vi fått!

    Så nu är vi äntligen i MÅL! Efter nästan 4 års kämpande <3


    Stort Grattis till pojken! Är så glad för er skull <3

    Det har varit en lång resa och en riktig bergodalbana, men som du skrev. Nu är ni i mål :)


    Njut av pojken och mammalivet, det är fantastiskt (även om man i de jobbigaste stunderna undrar om man vet vad man sysslar med) :)

  • Anonym (undrar)

    hur går det kära jagerika? hur mår pojken? hur mår sambon? följt denna tråd till och från så länge nu så det känns som att jag känner dig, haha! vore underbart med en liten uppdatering.

  • Jagerika
    Anonym (undrar) skrev 2022-01-29 18:51:37 följande:

    hur går det kära jagerika? hur mår pojken? hur mår sambon? följt denna tråd till och från så länge nu så det känns som att jag känner dig, haha! vore underbart med en liten uppdatering.


    Hej igen! En liten uppdatering  ska du få! Vi mår jättebra alla tre <3 Sonen är snart 10 månader nu och kryper som hejsan och håller på att få tand Nr 5 & 6 samtidigt. Han är världens snällaste unge! Han är alltid nöjd bara han får vara med, gnäller väldigt sällan, äter upp all mat och skrattar bara man tittar på han :D Sen han var 2 månader så har han sovit igenom nätterna så jag kan vara en pigg mamma och leka och vara ute och gå mycket. Jag ÄLSKAR mammalivet!! Det är så mycket bättre än jag kunde föreställa mig och kärleken till våran lilla pojk är ju helt obeskrivlig. Jag tror ärligt jag inte kommit ur bebisbubblan än XD vill aldrig att tiden ska ta slut, vill vara hemma med honom hela tiden! 
  • Jagerika

    Hej alla tjejer! Idag fick jag en chock då jag tog ett test som visade att jag var gravid. Vi har alltså lyckats HELT naturligt! Så sjuk känsla <3 
    ska vara i v 6(5+0) idag enligt appar och BF i december om allting går som det ska! Kan inte riktigt ta in detta då vi var helt säkra på att det inte skulle gå utan IVF! 

  • Anonym (undrar)
    Jagerika skrev 2023-04-04 22:39:05 följande:

    Hej alla tjejer! Idag fick jag en chock då jag tog ett test som visade att jag var gravid. Vi har alltså lyckats HELT naturligt! Så sjuk känsla <3 
    ska vara i v 6(5+0) idag enligt appar och BF i december om allting går som det ska! Kan inte riktigt ta in detta då vi var helt säkra på att det inte skulle gå utan IVF! 


    meen grattis!!! har följt din resa här länge och vet hur du kämpat! hur går det nu?
  • Jagerika
    Anonym (undrar) skrev 2023-05-31 11:05:38 följande:
    meen grattis!!! har följt din resa här länge och vet hur du kämpat! hur går det nu?
    Hej! Roligt att du följt min resa <3 Igår var vi på ultraljud för första gången och är nu i v14 och bebisen sprattlade och mådde jättebra! Så lycklig att det har fungerat utan sprutor och läkare :D 
  • minnie768
    Jagerika skrev 2023-06-02 07:34:22 följande:
    Hej! Roligt att du följt min resa <3 Igår var vi på ultraljud för första gången och är nu i v14 och bebisen sprattlade och mådde jättebra! Så lycklig att det har fungerat utan sprutor och läkare :D 
    Men vad är det du skriver?! Wow stort GRATTIS!!! <3 Har också följt din resa när jag försökte bli gravid med start 2018. Fick en son efter lyckat IVF försök som blev 2 år igår <3
    Tittade in här då vi försiktigt börjat drömma om syskon men är SÅ RÄDD att ge mig in i detta igen :/ har haft oskyddat sex sen i höstas egentligen men inget har hänt.. Men stort grattis till er, både sonen och nya graviditeten!! Kram
  • Jagerika
    minnie768 skrev 2023-07-04 11:02:48 följande:
    Men vad är det du skriver?! Wow stort GRATTIS!!! <3 Har också följt din resa när jag försökte bli gravid med start 2018. Fick en son efter lyckat IVF försök som blev 2 år igår <3
    Tittade in här då vi försiktigt börjat drömma om syskon men är SÅ RÄDD att ge mig in i detta igen :/ har haft oskyddat sex sen i höstas egentligen men inget har hänt.. Men stort grattis till er, både sonen och nya graviditeten!! Kram
    Visst är det sjukt! Är nu i v28 och vi ska få en lillasyster fick vi reda på!! <3 Så galet glad att få en liten tjej också :D Kul att ni funderar på syskon, hoppas verkligen det går för er som det gick för oss! Stort lycka till <3 
  • Jagerika

    Hej tjejer! På första advent 3/12 kom lillasyster, 2 dagar tidigt <3 Hon vägde 3135g och var 48cm lång och idag är hon 1 vecka gammal! så otroligt att våran mirakelbebis äntligen är här! Storebror som nu är 2 år är jättesnäll och pysslar om henne, ger nappen och lägger över filtar. Det är så himla mysigt och är så tacksam över dessa fina barnen <3 Jag kan inte tro att det är sant, vi har nu 2 fina barn, som vi kämpade för att det skulle bli så! 

  • Mamapolarbear
    Jagerika skrev 2023-12-10 14:27:16 följande:

    Hej tjejer! På första advent 3/12 kom lillasyster, 2 dagar tidigt <3 Hon vägde 3135g och var 48cm lång och idag är hon 1 vecka gammal! så otroligt att våran mirakelbebis äntligen är här! Storebror som nu är 2 år är jättesnäll och pysslar om henne, ger nappen och lägger över filtar. Det är så himla mysigt och är så tacksam över dessa fina barnen <3 Jag kan inte tro att det är sant, vi har nu 2 fina barn, som vi kämpade för att det skulle bli så! 


     


    Gud vad glad jag blir för er skull! Stort grattis till flickan och lillasyster! 

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet