• Coccolina

Alla dessa spamtrådar!!

En ärlig fråga till teamet bakom Familjeliv. 

Bryr ni er inte eller är ni inkapabla att göra något åt problemet? Det finns sätt att stoppa dessa spambotar som invaderar sidan. Varför gör ni inget åt dem?

Läget just nu: 

Hur kan detta ens vara acceptabelt för er?? Vad gör ni för att få stopp på detta? 

Det hela tyder på stora brister i er säkerhet. Vilket ju får mig att undra hur bra resten av er säkerhet är? Gör ni ens något åt situationen?? 

Det har ju hållit på ganska så många månader vid det här laget och det verkar inte ha blivit någon förbättring alls!!

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Svar på tråden Alla dessa spamtrådar!!
  • Coccolina

Se här tex, Många är SAMMA användare. Jag har anmält flera av denna användarens trådar idag. Vi snackar mer än 20. Varför har ni inte BLOCKAT HONOM!!!!!!!! Då hade han iallafall slutat. 

Dessutom så lägger de trådar i alla kategorier så att säga till oss att blocka vissa kategorier funkar inte. 

Jag får känslan av att ni inte tar detta på allvar. 

• Coccolina

Titta 2 trådar som INTE är spam.... 

• Coccolina

Titta BARA spam trådar!!! 
  • Forumvärd

Hej hej Vi moddar våra tider tyvärr så blir den här spammet rätt övermäktigt och det behövs en teknisk lösning på detta. Teknik är informerade om att problemet är akut och jobbar på det. Tack för att du anmäler. Ha det gott Charlotte

• HelaGotland
    Forumvärd skrev 2018-02-11 14:16:47 följande:
    Hej hej Vi moddar våra tider tyvärr så blir den här spammet rätt övermäktigt och det behövs en teknisk lösning på detta. Teknik är informerade om att problemet är akut och jobbar på det. Tack för att du anmäler. Ha det gott Charlotte

Hej ta gärna en titt här, nästan bara spamtrådar i det underforumet. .

gamla.familjeliv.se/Forum-13-0/
  • Forumvärd
    HelaGotland skrev 2018-02-11 20:25:27 följande:
    Hej ta gärna en titt här, nästan bara spamtrådar i det underforumet. . gamla.familjeliv.se/Forum-13-0/

Tack! Det verkar vara rubrikerna som ligger kvar. Trådarna verkar vara borta. Jag ser de markerade som borttagna. Jag tror att det beror på att vi snabbknappade en masse. Får du upp själva tråden när du klickar på rubriken? Om så är fallet sitter du på gamla eller nya versionen av FL? Mobil eller dator? Vilken webläsare?
  • HelaGotland
    Forumvärd skrev 2018-02-11 21:35:48 följande:
    Tack! Det verkar vara rubrikerna som ligger kvar. Trådarna verkar vara borta. Jag ser de markerade som borttagna. Jag tror att det beror på att vi snabbknappade en masse. Får du upp själva tråden när du klickar på rubriken? Om så är fallet sitter du på gamla eller nya versionen av FL? Mobil eller dator? Vilken webläsare?

Det stämmer nog, trådarna fanns inte kvar. Jag är bara van vid, sen gammalt, att man också städar bort rubrikerna i forumen. Sitter m platta ibland och stationär dator ibland, alltid gamla.familjeliv.se. Klarar inte av nya.
  • Bigpapabear
    Forumvärd skrev 2018-02-11 14:16:47 följande:

Kolla på det lite under morgonen och anmälde några nya. Det är samma länk i nästa alla. Att spärra att vissa saker inte går att lägga in är ganska enkelt. Det är ingen heltäckande lösning men det skulle lösa alla spam "Kvinna vill ha sex"
  • Bigpapabear
    Forumvärd skrev 2018-02-11 21:35:48 följande:

Hej

Denna länken dyker upp flera gånger varje dag "datsex.pw/sweetliza". Det måste enkelt gå att spärra allla länkar till den (och andra utvalda) huvuddomäner...
  • Forumvärd
    Bigpapabear skrev 2018-02-16 06:33:48 följande:
    Hej Denna länken dyker upp flera gånger varje dag "datsex.pw/sweetliza". Det måste enkelt gå att spärra allla länkar till den (och andra utvalda) huvuddomäner...

Hej hej! Jag har skickat tipset vidare. Tack!
Svar på tråden Alla dessa spamtrådar!!