• erin873

Varför ljuger media om Syrien och Ryssland

Många trådar om samma ämne togs bort. Då vet man att man är sanningen på spåret.
    Nu har jag omformulerat ts så den inte ska vara provocerande
    Om vi låtsas att det är en konspirationsteori, får den vara kvar då...?

Kolla nu innan tråden tas bort

https://www.youtube.com/results?search_query=NjOr2YzrZDY

eller Youtube + NjOr2YzrZDY

Det handlar alltså om att USA vill ha en gasledning från Quatar till Turkiet. Den skulle gå igenom Syrien. Assad sa nej.
    Ryssland vill inte ha gasledningen så nu går de in i Syrien till USA's stora förtret

• Svar på tråden Varför ljuger media om Syrien och Ryssland
  • erin873

Flera konspirationsteorier?

• Och såå

En noshörning är egentligen en fet enhörning

Varför vägrar media att gå ut med sanningen

Bilderesultat for unicorn rhinoceros

• K12368
    Fjäril kär skrev 2018-02-09 20:59:58 följande:

Varför är detta så viktigt för dig?

Varför det är viktigt att folket vet sanningen?

För att människor dödas och fördrivs från sitt land på grund av en lögn, en fet ekonomisk lögn. För att en demokratiskt vald ledare blir anklagad för att döda sina egna när han säger nej till en gasledning som innebär miljarder för USA.
    För att landet kommer tas över ekonomiskt och lämnas våldtaget precis som Irak (lögnen om massförstörelsevapen) Libya (Gadaffi backade ekonomin med guld istället för petrodollarn) Afganistan (pga landets opium och mineraltillgångar) Alla dessa krig är baserade på lögner och ekonomisk vinning. Det handlar om sådana enorma summor att alla vapen är tillåtna.

Sverige är inblandade precis som de flesta länder I väst. Vi I Sverige tar dessutom hand om människospillrorna från dessa länder.

Hur kan detta inte vara den viktigaste frågan av alla?

• Fjäril kär
    K12368 skrev 2018-02-10 14:20:56 följande:

Varför det är viktigt att folket vet sanningen?

För att människor dödas och fördrivs från sitt land på grund av en lögn, en fet ekonomisk lögn. För att en demokratiskt vald ledare blir anklagad för att döda sina egna när han säger nej till en gasledning som innebär miljarder för USA.

För att landet kommer tas över ekonomiskt och lämnas våldtaget precis som Irak (lögnen om massförstörelsevapen) Libya (Gadaffi backade ekonomin med guld istället för petrodollarn) Afganistan (pga landets opium och mineraltillgångar) Alla dessa krig är baserade på lögner och ekonomisk vinning. Det handlar om sådana enorma summor att alla vapen är tillåtna.

Sverige är inblandade precis som de flesta länder I väst. Vi I Sverige tar dessutom hand om människospillrorna från dessa länder.

Hur kan detta inte vara den viktigaste frågan av alla?

Jag kan rabbla upp många krig och eländen som har samma bakgrund och där förödelse, folkmord och folk på flykt är så mycket större , mer katastrofalt och har betydligt värre förutsättningar.

Särskilt tänker jag på syd Sudan i afrika. Något JAG tar för viktigare. Eller romernas situation i Rumänien.
  • K12369
    Fjäril kär skrev 2018-02-10 16:14:16 följande:
    Jag kan rabbla upp många krig och eländen som har samma bakgrund och där förödelse, folkmord och folk på flykt är så mycket större , mer katastrofalt och har betydligt värre förutsättningar.

Särskilt tänker jag på syd Sudan i afrika. Något JAG tar för viktigare. Eller romernas situation i Rumänien.
    Varför är de I Sudan?

Hur har romernas situation I Rumänien något att göra med globslisternas penninghunger?

• Fjäril kär
    K12369 skrev 2018-02-10 17:56:27 följande:

Varför är de I Sudan?

Hur har romernas situation I Rumänien något att göra med globslisternas penninghunger?

I syd Sudan startas krig mellan olika fraktioner för att komma åt naturtillgångar som olja,guld och uran. Folk förvisas från sina hem, det våldtas och dödas för att komma åt mark. Dvs girighet styr. Miljontals människor på flykt har ingenstans att ta vägen längre, barn får inte gå i skolan och det går inte att återvända då deras hem nu är oljefält, gruvfält eller helt nerplöjt. Flyktinglägrena har tvingats bli permanenta bostäder/kåkstäder och misären är enorm.

I Rumänien är romerna ett folkslag som inte är erkänt. De är förvisade ur sitt eget land. Har inga rättigheter alls.

Rumänien är ett korrumperat land där pengar aldrig når romerna. EU pumpar in miljarder i landet som ska gå till romerna men allt försvinner och romerna fråntas all värdighet och alla mänskliga rättigheter.

Detta är något EU tiger om - Sverige är med och betalar. Men inga pengar når någonsin en fattig romsk familj.
  • Kiltis
    Coccolina skrev 2018-02-11 00:15:31 följande:
    Hellre foliehatt än dumsnut
  • Coccolina
    Kiltis skrev 2018-02-11 17:32:25 följande:

Hellre foliehatt än dumsnut

Att vara konspirationsteoretiker är att vara dumsnut....
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Kiltis
    Coccolina skrev 2018-02-11 18:15:00 följande:
    Att vara konspirationsteoretiker är att vara dumsnut....

Eller besitta en analytisk förmåga och ett självständigt tänkande

• Kiltis

Varför är Ryssland inblandade I Syrien? 
    Egna reflektioner vore intressanta. MSM kan jag läsa själv.

• erin8722

Apropå rumänska tiggarna...

UPPSALA.

En tiggare som greps vid Resecentrum hade sex miljoner kronor på sig, enligt polisen. Han misstänks nu för brott mot penningtvättslagen.

http://unt.se/nyheter/uppsala/tiggare-greps-i-uppsala-med-sex-miljoner-4898999.aspx

Kanske tiggare utnyttjas för transaktioner av pengar från svarta marknaden över EU-gränser ?

http://www.swedenabroad.com/sv-SE/Ambassader/Washington/Reseinformation/Kontanter-vid-resa/

Denna gräshoppssvärm av tiggare som översvämmat Sverige under senare år tjänar uppenbarligen flera syften:

1 Människorov för organhandel, sexhandel och annat vedervärdigt

2 Smuggling av droger med mera

3 Förflyttning av terrorister och andra kriminella över gränserna

4 Socialpsykologisk effekt

Listan kan nog göras längre.

• Tom Araya
    erin873 skrev 2018-02-09 20:28:43 följande:

Många trådar om samma ämne togs bort. Då vet man att man är sanningen på spåret.
    Nu har jag omformulerat ts så den inte ska vara provocerande
    Om vi låtsas att det är en konspirationsteori, får den vara kvar då...?

Kolla nu innan tråden tas bort

https://www.youtube.com/results?search_query=NjOr2YzrZDY

eller Youtube + NjOr2YzrZDY

Det handlar alltså om att USA vill ha en gasledning från Quatar till Turkiet. Den skulle gå igenom Syrien. Assad sa nej.
    Ryssland vill inte ha gasledningen så nu går de in i Syrien till USA's stora förtret

Jag har inte granskat fakta, men jag ser inte teorin som osannolik.

Både USA och Ryssland kan ha många skäl till att lägga sig i världen över, varav inte alla och i synnerhet inte de mer egoistiska och kontroversiella, är de officiella som syns på ytan.
Svar på tråden Varför ljuger media om Syrien och Ryssland