• Pocahontas

Hur ofta byter du nattlinne?

Hur ofta byter ni sovkläder? Och vad sover ni i? Jag sover i nattlinne, eller sovshorts och linne.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta byter du nattlinne?
  • Anonym (mor)
    HelaGotland skrev 2018-02-10 12:22:40 följande:

Fast det står ju "sovkläder" i trådstarten
    Okej. Du har rätt. I själva quisen så är det mer neutralt. Jag tittade på rubriken.
  • Alvina

Tröjan byts varje dag och byxorna ett par gånger i veckan. Sover i "vanliga" kläder, tröja och mjukisbyxor eftersom jag är så frusen av mig.

• Anonym (H)

Hade nattlinne som barn, som vuxen sover jag i min mans mjuka stora T-shirt

• Anonym (E)

Sover naken ca 3 nätter i veckan, annars växlar jag mellan ett extremt stort nattlinne och ett jättekort beroende på temperaturen i rummet. Tvättar båda varje till varannan vecka, samma med lakanen.

• Anonym (Snuskhummrar)

Varje dag givetvis! Duschar varje kväll. Har jag pyjamas byter jag toppen varje dag och byxorna efter max 2 dagar. Byter trosor 2 ggr dagen och bh varje dag. Renbäddar 2 ggr i veckan. Jösses vilka snuskhummrar det finns! ????

• Anonym (JCKW)

Har haft samma linne på mig dygnet runt i över ett halvår nu, med undantag från dagtid vissa dagar (bl.a. julafton och nyårsafton).

• HelaGotland

Alltså, jag byter trosor 2 ggr om dagen självklart, men tråden handlar om sovkläder, inte underkläder! En natt-tshirt blir inte skitig såvida man duschar regelbundet. Samma med lakan. De behöver inte bytas mer än var 3:e vecka. (då byter jag nattlinne samtidigt.) Vad är det ni tror ska hända liksom?

• HelaGotland
    Anonym (JCKW) skrev 2018-02-11 06:11:16 följande:
    Har haft samma linne på mig dygnet runt i över ett halvår nu, med undantag från dagtid vissa dagar (bl.a. julafton och nyårsafton).

Oj! Varför? Ursäkta, men det måste lukta gott?
  • Anonym (Fia)

]HelaGotland skrev 2018-02-11 10:12:12 följande:[/quote-nick]Alltså, jag byter trosor 2 ggr om dagen självklart, men tråden handlar om sovkläder, inte underkläder! En natt-tshirt blir inte skitig såvida man duschar regelbundet. Samma med lakan. De behöver inte bytas mer än var 3:e vecka. (då byter jag nattlinne samtidigt.) Vad är det ni tror ska hända liksom?[/quote]

Byta trosor två gånger om dagen " självklart" - vad är det du tror ska hända eller vad är det som händer?

Jag har väl bytt trosor två gånger någon gång med mens från helvetet, men annars, är det inte enklare att använda toapapper?

• HelaGotland

[quote=78458139][quote-nick]Anonym (Fia) skrev 2018-02-11 15:34:20 följande:] Byta trosor två gånger om dagen " självklart" - vad är det du tror ska hända eller vad är det som händer? Jag har väl bytt trosor två gånger någon gång med mens från helvetet, men annars, är det inte enklare att använda toapapper?[/quote] En gång på morgonen och en gång på kvällen.

• Anonym (?)
    Anonym (Snuskhummrar) skrev 2018-02-11 04:25:44 följande:

Varje dag givetvis! Duschar varje kväll. Har jag pyjamas byter jag toppen varje dag och byxorna efter max 2 dagar. Byter trosor 2 ggr dagen och bh varje dag. Renbäddar 2 ggr i veckan. Jösses vilka snuskhummrar det finns! ????

Varför är det snuskigt? Man sover ju bara i det. Då borde du ju byta vanliga kläder typ 5 gånger om dagen?
  • Anonym (Hu)

Nattlinne och sovkläder använde jag bara när jag var liten.. Max en t-shirt och trosor om jag sover över hos någon. Ensam eller med sambo sover jag bara med trosor på.

• Anonym (Hu)

Nattlinne och sovkläder använde jag bara när jag var liten.. Max en t-shirt och trosor om jag sover över hos någon. Ensam eller med sambo sover jag bara med trosor på.

• IsDimma

Har hittills använt nattlinnet kanske nio gånger och inte tvättat det. Det är gjort av siden så jag avvaktar så länge det går med att tvätta det.

Men hemma sover jag naken så nattlinnet används väldigt sällan.

Du som kallade dig själv för extasy, hur gick det för dig? Hör av dig!
  • Anonym (.)

Vad ohygieniska folk är! Uchs! Förstår ni inte hur mycket man svettas under natten?

• Anonym (?)
    Anonym (.) skrev 2018-02-18 05:58:44 följande:

Vad ohygieniska folk är! Uchs! Förstår ni inte hur mycket man svettas under natten?

Alla svettas faktiskt inte under natten. Om man dessutom duschar innan man går och lägger sig (som jag gör) är det knappast snuskigt att inte byta kläder varje dag.
Svar på tråden Hur ofta byter du nattlinne?