• Ines84

Livmoderhalscancer?? Rädd

Hej

I mars förra året tog jag cellprov som inte visade något konstigt men nu har jag börjat få små blödningar. Ibland när vi haft sex... inte de senaste gångerna dock. Lite flytningar som e rosa ... så orolig för livmoderhalscancer!! Har en tid hos GYN 13 mars... är livrädd... Jag har spiral inne, jaydess heter den.

Är 33 år.... vill verkligen inte de ska vara något farligt. Nu vågar jag knappt ha sex eller nått för jag e rädd.

• Svar på tråden Livmoderhalscancer?? Rädd
  • Anonym (Vän)

Min vän hade liknande besvär och hon hade spiral.Hon fick byta ut detta.

• Ines84

Så jobbigt när allt inte är normalt tycker jag... jag är lite hypokondrisk oxå????

• Ines84

Så jobbigt när allt inte är normalt tycker jag... jag är lite hypokondrisk oxå...

• Anonym (Vän)
    Ines84 skrev 2018-02-11 09:09:00 följande:

Så jobbigt när allt inte är normalt tycker jag... jag är lite hypokondrisk oxå????

Oro hjälper inte.Sluta stressa.
  • Anonym (Adde)

Det viktiga är att att du kollar upp det. Livmoderhals cancer tar lång tid att utveckla och försök att inte oroa dig för mycket.

Jag har varit i din sits, det visade sig att jag hade livmoderhalscancer och jsg hade spiral då. Det slutade med att jag fick operera bort livmoderhalsen.

Men det behöver inte betyda att du har det.

• Anonym (helgalet)

Men gå och kolla dig! Det tar upp till 8-10 år att utveckla sista stadiet livmoderhalscancer men bara för det måste man väl inte vänta tills man verkligen kan dö av det? Eller?

Ibland vill jag bara slå människor som velar och fjantar när ett läkarbesök i rätt tid hade besparat dem en massa lidande och samhället en massa pengar.

• Anonym (Gyn)

Lovmoderhalscancer kommer inte bara.

Först har man cellförändringar. Finns från grad 1 (mild) brukar läka ut av sig själv. Oftast är de hpv virus.

Man tar nytt prov ofta va 6e månad för att se om de blivit grad 2 eller 3. Har de det så blir de en liten operation. Man tar bort en jätteliten bit av cervix och skickar på analys. Efter de går man på fler cellprover och oftast då är dom borta.

Dock kan du få de igen om du byter partner då de finns enormt många olika hpv virus och många bär inte på samma.

• Ines84

Men gud va hemskt!! Hur va dina symptom? Blödde du hela tiden? Rött blod? Efter sex alltid?

Hade du ont?

Anonym (Adde) skrev 2018-02-12 06:04:06 följande:

Det viktiga är att att du kollar upp det. Livmoderhals cancer tar lång tid att utveckla och försök att inte oroa dig för mycket.

Jag har varit i din sits, det visade sig att jag hade livmoderhalscancer och jsg hade spiral då. Det slutade med att jag fick operera bort livmoderhalsen.

• Anonym (Adde)
    Ines84 skrev 2018-02-12 14:16:22 följande:

Men gud va hemskt!! Hur va dina symptom? Blödde du hela tiden? Rött blod? Efter sex alltid?

Hade du ont?

Jag blödde under/efter sex, nä hade inte ont. Inga andra symptom.
  • Ines84

Hur gammal var du?

Anonym (Adde) skrev 2018-02-12 14:39:24 följande:

Jag blödde under/efter sex, nä hade inte ont. Inga andra symptom.

• Anonym (Adde)
    Ines84 skrev 2018-02-12 15:09:22 följande:

Hur gammal var du?

Runt 28 år, hoppas inte det är d du har.
  • Anonym (Gyn)
    Anonym (Adde) skrev 2018-02-12 06:04:06 följande:

Antar att de va en konisering du gjorde?
  • Anonym (Adde)

Man gjorde först en konisering men det räckte inte. Det slutade ned att jag fick operera bort livmoderhalsen.

Är så glad att hag hadevett barn sen innan, lyckadesbinte bli gravid igen även om det skulle vara möjligt.

Men sju år senare så har jag cellförändringar titt som tätt, funderar på att ta bort livmodern och slippa allt skit.

Inga cancerceller iallafall men det är ändå jobbigt med de här cellförändringarna .

• lo82

Hej jag har oxå haft så, rosa blödningar vid sex. Blev såklart orolig. Har tidigare opererats för grava cellförändringar men det var 10 år sen. Iaf så gick jag till gyn, superorolig, och de tog nya cellprover och vävnadsprover. Läkaren sa nästan direkt att allt såg bra ut och att de tog proverna för säkerhets skull. Han menade att det nog var ett blodkärl som blivit mer lättblödamde, han penslade med nån lösning och sedan dess har blödningarna hållit sig borta. Proverna var helt normala. Gå du och kolla, men ta inte ut det värsta, kram

• Anonym (Adde)

Håller med ovan, det är kanske ingenting. Bättre att ta det säkra före det osäkra.

• Ines84

Usch nu blödde jag lite i morse när jag gick på toaletten igen...Fan va nervös jag är!!

Tänker att de inte finns så mycket annat de kan vara än livmoderhalscancer....när man blöder verkar de ju som de gått rätt långt med....hjälp!!

Jag som tog ett cellprov i mars som var normalt...borde de inte betyda något?

• Anonym (Adde)

Jag började inte blöda för än det utvecklades till csncer, det behöver ju inte betyda något.

Du kan ha torra slemhinnor? När är mensen på g? Ibland kan sex sätta igång mensen.

Som sagt det tar flera år att utveckla csncer, har jag läst.

Har du en tid hos en gynekolg? Gå till en gynekolog och inte barnmorska.

• Ines84
    Anonym (Adde) skrev 2018-02-13 08:46:23 följande:

Jag började inte blöda för än det utvecklades till csncer, det behöver ju inte betyda något.

Du kan ha torra slemhinnor? När är mensen på g? Ibland kan sex sätta igång mensen.

Som sagt det tar flera år att utveckla csncer, har jag läst.

Har du en tid hos en gynekolg? Gå till en gynekolog och inte barnmorska.

jag har bara haft mens två gånger på ett år efter jag satte in hormonsprialen. Så de e inte o lite på....
    Jag har en tid den 26 feb hos gyn...hoppas hon tar alla prover som finns....

Vill typ testa o ha sex för att se om de kommer blod ikväll...samtidigt som jag inte alls vill ha sex för jag är rädd.
  • Ines84

Jag är så orolig hela tiden... har vattning rosa typ mens.... undra så vad de kan vara.... funderar mer o mer på hormonspiralen...

Känns nästan som de svider lite mellan benen.... inga problem med att kissa...

Känns inte som typiska livmoderhalscancer symptom... måste betyda något att jag va utan anmärkning på cellprovet för mindre än ett år sedan med.

Har jaydess hormon spiral någon som haft blödnings problem med den?

Svar på tråden Livmoderhalscancer?? Rädd