• MinBebis

Positivt grav test? Efter sent missfall

Hej alla. Tänkte kolla med er då vi efter ett sent missfall för 5 veckor sedan redan börjat hoppas på en ny graviditet. Har inte fått någon mens emellan och vet inte ens om hag haft äl. Det kändes dock i kroppen som äl för 2.5 vecka sedan. Testade igår kväll svagt positivt som ett spökstreck, knappt synligt men ändå där, testade sedan imorse med samma test stickor och då helt blankt.. vad kan det betyda?

• Svar på tråden Positivt grav test? Efter sent missfall
  • InaLo

Testet bör snabbt bli starkare för att man ska tro att det är en ny graviditet. Är testet starkare i morgon så ser det bra ut. Eftersom det vart ett sent missfall så kan man ju ha hormoner länge efter. Lycka till.

• MinBebis

Hej, ja det vet jag att man kan, men vet från test att alla hormon från det sena missfallet var borta, testat två blanka test innan detta spökstreck med 1 vecka mellan de tre testen. Därför undrar jag vad detta var... så svårt med när man inte har någon aning om när mens ska komma. Missfallet var i trimester 2.

• InaLo
    MinBebis skrev 2018-02-13 13:53:20 följande:

Hej, ja det vet jag att man kan, men vet från test att alla hormon från det sena missfallet var borta, testat två blanka test innan detta spökstreck med 1 vecka mellan de tre testen. Därför undrar jag vad detta var... så svårt med när man inte har någon aning om när mens ska komma. Missfallet var i trimester 2.

Få ser det ju väldigt bra ut. Men ta ett ny Teddy imorgon då det du omdetblur starkare. Spsoännanse.

tråkigt med ditt MF. Håller tummarna för dig att det är en ny graviditet på G.
  • MinBebis

Ser det verkligen bra ut när detta var igår kväll och idag var det helt blankt

• InaLo
    MinBebis skrev 2018-02-13 14:18:29 följande:

Ser det verkligen bra ut när detta var igår kväll och idag var det helt blankt

Missförstod dig! Jobbat natt och sovit 2.5 timmar +17 veckors gravid så lite snurrigt antar jag att det är här.

Jag har själv aldrig fått spöksträcken på dessa tester men vet många som fått det. Kan ju varit en början till en graviditet som inte gått vägen. Lite svårtolkat är det ju.

Önskar dig i allafall lycka till.
Svar på tråden Positivt grav test? Efter sent missfall