• Anonym (Mamma)

Snart 1 års försök, vad gör man nu?

Vi har snart försökt bli gravida i 1 år, sen kan man ju få hjälp av sjukvården. Har två saker jag funderar på om det ställer till det, vi har redan flera barn (som blivit till väldigt lätt o snabbt) är det ett problem? Har även högt BMI, hur ska det ligga för att man ska få hjälp?

• Svar på tråden Snart 1 års försök, vad gör man nu?
  • XAHHA92
    Anonym (Mamma) skrev 2018-02-13 12:50:26 följande:

Vi har snart försökt bli gravida i 1 år, sen kan man ju få hjälp av sjukvården. Har två saker jag funderar på om det ställer till det, vi har redan flera barn (som blivit till väldigt lätt o snabbt) är det ett problem? Har även högt BMI, hur ska det ligga för att man ska få hjälp?

Ni kommer inte kunna få hjälp via landstinget om ni redan har barn tillsammans, dock har ni rätt att ansöka om utredning privat. Vet att via landstinget får BMI inte överstiga 35, men är kanske annorlunda om man får hjälp via privata
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Anonym (Emma)

Du får bara hjälp om ditt bmi ligger under en viss gräns.

Angående syskon minns jag inte men jag tror man kunde få hjälp om man behövt hjälp tidigare
  • Anonym (Mamma)
    XAHHA92 skrev 2018-02-13 12:57:29 följande:
    Ni kommer inte kunna få hjälp via landstinget om ni redan har barn tillsammans, dock har ni rätt att ansöka om utredning privat. Vet att via landstinget får BMI inte överstiga 35, men är kanske annorlunda om man får hjälp via privata
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016

Privat är sånt man får bekosta själv va?
  • Anonym (öh)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-02-13 13:11:45 följande:

Privat är sånt man får bekosta själv va?
    Ja, precis. Räkna med 30-35 000 per omgång om ni behöver göra IVF. Men i ditt fall räcker det kanske med att gå ner i vikt. 
  • Niinoo

Har du provat progesteronkräm? läs om det på www.femalebalanceshop.com/progesteronkram-plus 
  • Anonym (Liten)

Vilka sätt har ni testat själva? Har du koll på när din ägglossning är och allt sånt? Kanske är en dum fråga men kunskapen om det verkar vara lite blandad.. 

• Anonym (Mamma)

Båda äter vitaminer, jag äter även magnesium o rosenrot (slutar vid äl). Testat med ältest nu under ett par månader o vid senaste men sen köpte jag progsteronkräm som ska börja användas vid nästa äl

Svar på tråden Snart 1 års försök, vad gör man nu?