• Kaviarmacka

Blir ej gravida och kroppen lurar mig

Har ett barn sen tidigare som gick på första försöket utan någon större tanke eller ansträngning. Planerar andra och det går då så klart inte lika lätt! Kroppen är skengravid eller som denna gången, inga tecken alls och mensen brukar vara någon dag tidig men har inte kommit än (ska börja idag) negativt graviditetstest inatt (kunde inte sova). Eftersom mensen inte kommit kan det finns chans att jag plussar senare om någon dag? Någon mer som varit med om att första barnet går lätt men andra får man kämpa med? Blir förtvivlad och mår så dåligt över detta och har ingen att prata med (eftersom jag inte vill blanda in folk jag känner) hjälp mig systrar!

• Svar på tråden Blir ej gravida och kroppen lurar mig
  • joannaq

Mitt första kom på första försöket men mitt andra tog 9 mån hade ju olika pappor så kan ju ha vart det eller att första gången hade jag ppiller och vid andra hade jag haft p spruta (och den kan ju sitta i upp till ett år efter att man slutat) så vet inte riktigt hur olika det kan vara. Denna gång har jag försökt I 6 mån men inget än :p

• Baraentilligen

Första försöket med tre första barnen, men är inne på fjärde försöket med fyran nu... Skengravid varje månad, men har kommit till ett lugnare stadie nu när jag inte tänker på det lika mycket och har mer tålamod gällande bebisverkstaden. Det tar så länge det tar och det finns inte mer jag kan göra :)

• Aamon

Första graviditeten- 16 försök

Andra graviditeten- 6 försök

Svar på tråden Blir ej gravida och kroppen lurar mig