• Anonym (Osäker)

Var jag otrogen?

För två veckor sen flyttade min sambo ut. Han är en man och jag kvinna. Han sa att hans känslor för mej förändrats, han visste inte om han fortfarande ville ha mej. Han skulle bo hos en kompis och fundera hur han kände.

Han har under den senaste månaden umgåtts med en kvinna från jobbet och jag trodde jag visste vidden av deras kontakt men har snokat på hans mobil och sett att de har ringt till varandra dagligen. Han har även varit hemma hos henne ett par ggr (sms konversation) något som han dolt för mej. Han lovar att det inte har varit nåt sexuellt och jag tror honom då jag brukar märka när han ljuger. Under dagarna som går är jag förkrossad och ledsen och en kväll pratar jag ut med min fd kk (för många år sen). Vi pratar om hur sambon har betett sig illa och att han faktiskt har varit otrogen genom att dölja och smyga.

Han börjar prata om hur vi hade det och jag hakar på. Vi delar våra sexuella fantasier och erfarenheter med varandra. Han säger att han är intresserad om jag skulle bli singel men bara för sex. Han ber mig skicka en bild på mina bröst och det gör jag. Sa först nej men han lirkade . Får dåligt samvete när han berättar att han runkat hela tiden och tänkt på mej. Nu undrar jsg om jag varit otrogen mot min sambo? Tänk om han vill ha mej tillbaka och jag har pratat sex med en fd kk? Vad tror ni om detta.?

Tror inte det spelar nån roll att han umgås med gamla flickvänner men jag får inte umgås med nåt ex för honom.? Det rättfärdigar ju inte mitt beteende .

• Svar på tråden Var jag otrogen?
  • Anonym (Otro)

Alltså det är ju upp till varje par att själva definiera otrohet. Men jag skulle räkna det båda ni gjorde som över gränsen och otrohet.

• Anonym (Pimpim)

Om ni fortfarande definierar det ni har som ett förhållande så tycker jag att både du och han har gått över gränsen. Sen att han gjorde det först spelar egentligen ingen roll.. 
    Tänker på det du skriver om att du brukar se när han ljuger.. du visste ju tex inte att han varit hemma hos henne, och det antar jag att han kanske motiverat med att han varit någon annanstans, eller?
    Blir ni ihop igen (när han har roat sig färdigt med sitt lilla snedsteg) så tycker jag att du ska berätta för honom det DU har gjort och hoppas att han berättar vad HAN har gjort, sen får ni ta det därifrån och försöka börja om igen om det är det ni vill..

• Anonym (man)
    Anonym (Osäker) skrev 2018-02-14 13:59:01 följande:

För två veckor sen flyttade min sambo ut. Han är en man och jag kvinna. Han sa att hans känslor för mej förändrats, han visste inte om han fortfarande ville ha mej. Han skulle bo hos en kompis och fundera hur han kände.

Han har under den senaste månaden umgåtts med en kvinna från jobbet och jag trodde jag visste vidden av deras kontakt men har snokat på hans mobil och sett att de har ringt till varandra dagligen. Han har även varit hemma hos henne ett par ggr (sms konversation) något som han dolt för mej. Han lovar att det inte har varit nåt sexuellt och jag tror honom då jag brukar märka när han ljuger. Under dagarna som går är jag förkrossad och ledsen och en kväll pratar jag ut med min fd kk (för många år sen). Vi pratar om hur sambon har betett sig illa och att han faktiskt har varit otrogen genom att dölja och smyga.

Han börjar prata om hur vi hade det och jag hakar på. Vi delar våra sexuella fantasier och erfarenheter med varandra. Han säger att han är intresserad om jag skulle bli singel men bara för sex. Han ber mig skicka en bild på mina bröst och det gör jag. Sa först nej men han lirkade . Får dåligt samvete när han berättar att han runkat hela tiden och tänkt på mej. Nu undrar jsg om jag varit otrogen mot min sambo? Tänk om han vill ha mej tillbaka och jag har pratat sex med en fd kk? Vad tror ni om detta.?

Tror inte det spelar nån roll att han umgås med gamla flickvänner men jag får inte umgås med nåt ex för honom.? Det rättfärdigar ju inte mitt beteende .

Nej du var inte otrogen, di kille hade ju redan dumpat dig och dessutom varit otrogen mot dig. Men utöver det verkar både du och din kille vara extremt omogna. Hur gamla än ni? 

Du skriver att du är förkrossad men sen sitter du och skickar nakenbilder med ett gammalt kk, hur förkrossad är man då på en skala?

Ärligt talat borde ni båda vara singlar i några år tills ni hunnit mogna, sen kan ni kanske försöka ha ett förhållande med någon men absolut inte varandra.
  • Anonym (Hejvej)

Hur kan man inte veta om man varit otrogen? Om du har fått en kuk in i din vagina med en kille som inte är din pojkvän, då har du varit otrogen.

• Anonym (Osäker)

Räknas det som att trolla om delar av denna historia inte var sant? Ville veta vad ni tycker räknas som otrohet.

Saken är stt han har hängt med sitt ex (inte en jobbkompis) till en början träffades de en gång i veckan. Jag var aldrig välkommen och han nämnde knappt mig för att göra henne nöjd . De började träffas mer och sen flyttade han och skulle tänka om han ville ha mej. .

Han har dolt hur mycket kontakt de haft, det räknar jsg som otrohet, verkar som ni också gör det. Jag får inte träffa min fd kk, som är en kompis, han blir svartsjuk. Skickade en vanlig bild på mig själv till fd kk en gång när jag var med killen, han blev arg och sa att det praktiskt taget var otrohet men vi pratade vanligt och en bild.

Jag ville veta hur ni ser på dessa typer av otrohet, om ni tycker som jag.Jag skickade inga nakenbilder till fd kk, ville bara veta hur ni ser på det. Jag håller med om att det vore att vara otrogen men inte att prata vanligt som vi gör. Vi pratade om vad som händer i våra liv likadant som min kille o hans ex gör. Håller med om att jag är omogen känns att jag vill bete mej lika illa som han.

Nån ville veta ålder: vi är båda närmare 30. Har inga barn. Omogna? Svar ja.

• Anonym (.)
    Anonym (Hejvej) skrev 2018-02-14 18:03:19 följande:

Hur kan man inte veta om man varit otrogen? Om du har fått en kuk in i din vagina med en kille som inte är din pojkvän, då har du varit otrogen.

Jaha? Så du tycker det är ok om din partner hånglar med andra, sexchattar, klämmer lite här och var osv? Du skulle inte känna dig sviken då?

Otrohet är tvärtemot du påstår massa gråzoner
  • Anonym (Livsnjutare)

Om man bara knullar lite...typ nån halvtimme..eller inte knullar så hårt...då har man inte varit otrogen. Det gills typ inte. Inte om man typ har haft kondom heller ..typ

• Anonym (Terapeut)
    Anonym (Osäker) skrev 2018-02-14 13:59:01 följande:

1. Du har inte varit otrogen.

2. Varför? För att din f.d. sambo har flyttat ut=det är slut mellan er.

3. Din f.d. sambo vill vara med den andra kvinnan =därför flyttade han ut

4. För att undvika bråk säger han att han måste tänka

5. Gå vidare med ditt liv och hitta en fin man att älska som kommer älska dog pch inte vara otrogen med någon på jobbet
  • Anonym (man)
    Anonym (.) skrev 2018-02-14 21:05:03 följande:
    Jaha? Så du tycker det är ok om din partner hånglar med andra, sexchattar, klämmer lite här och var osv? Du skulle inte känna dig sviken då?

Otrohet är tvärtemot du påstår massa gråzoner
    Sant, det finns gråzoner, men i samtliga fall vet nog den som gör något "tvivelaktigt" att det är fel. Sen kan man säker debattera i flera veckor om det ska eller inte ska kallas för otrohet, men då tror jag det mest handlar om att man inte riktigt vill erkänna sitt misstag både för sig själv eller andra Flört
Svar på tråden Var jag otrogen?