Seb81 skrev 2018-06-23 18:34:26 följande:
Ja ok, vi skulle ha valt Falun först egentligen men eftersom det är närmare dit så körde vi på det samt att deras statistik såg bättre ut för kvinnor i min ålder :) Men blir det inget med den lilla i frysen så kommer vi nog byta till Falun! Gillar deras tänk! Jag är så orolig att blastisen inte ska klara upptiningen :( Vi har bara en och det skulle vara helt förjövligt om den inte gjorde det.
Men vad jag förstod så är det lättare att bli gravid med ett frust & även andra gången man för ivf så är det större chans att bli gravid!? Stämmer det?
Ja visst är det så.... kanske det krånglar nu och nästa bebbe vi vill ha så kanske man blir gravid lätt!? Vi kommer nog starta direkt som vi får ha sex efter förlossningen, för vi vill helst ha två. Men bara jag får en litet mirakel så är jag nöjd, har ju 3 mirakel sen innan <3
Ja jag gillar också tänket där!

Tror inte du behöver vara orolig. Absoluta majoriteten av alla frysta embryon klara att tinas upp.

Det kommer gå bra ska du se!
Det är ungefär samma chans tror jag. Kanske gynnar det vissa att man slipper ta en massa onaturliga hormoner om den sätts in i ostimulerad cykel?

Enligt Charlotta så får majoriteten inte barn på första ivfen och den är en testomgång för att se hur kroppen reagerar på hormonerna, befruktningen, embryoutvecklingan osv.
Lyckans er som kan på vanligt vis!! <3 Vi kommer aldrig kunna få få barn utan icis. Spermieprovet var uruselt. Fast samtidigt är det skönt. Året av försök förstörde sexlivet och det började fungera igen efter utredningen.