Positivt graviditetstest syns inget på VUL
Hej!
Jag är otroligt fundersam nu i och med att jag hade mens den 1/2 som var som vanlig mens men kanske något rikligare. Den kom 28 dagar efter senaste mens, alltså helt normalt. Jag fick sedan en blödning den 11/2 som fick mig att fundera om jag var gravid. Jag testade positivt och bokade tid för abort/rådgivning. Jag hade tid i fredags och hon sa då att hon ej såg någon graviditet. Hon sa att det kunde vara ägglossning som visade positivt. Hon tog graviditetstest som visade positivt. Jag hade en äggstockscysta som var vanligt och väldigt vanligt vid ägglossning. Hon trodde jag kunde haft missfall i och med min mens den 1/2 och att detta fortfarande visade positivt. Jag har tid den 26e för att kolla att det visar negativt samt sätta in spiral. Men imorse när jag testade visade testet ganska starkt positivt, och man tycker ju att att det borde bli svagare om missfall skett 1/2??
Jag blev extremt orolig när jag läste att positivt test kan vara cancer. Det som talar emot detta är att jag i början på januari gjorde ett test och då visade det negativt.
Men hur länge kan ert test i så fall visa positivt? Kan jag vara gravid fastän hon inte såg nånting? Vad var denna mellanblödning (som fortfarande håller på, blöder lite lite..) Blir så orolig och fundersam..