• barntokiggg

Mellan 20-24 år och försöker bli gravid, följas åt?

Hej!

Tänkte starta en tråd för oss som är mellan 20-24 år som försöker bli gravida där vi kan följas åt, ge varandra tips, skriva av oss om allt från oro till lycka och längtan och så vidare!

Själv är jag 21 år gammal och min sambo snart 26, har varit tillsammans i 3 1/2 år och sambos i 1 år snart. Vi har denna månad bestämt oss att börja försöka efter att jag testade mig pga av att mensen var sen och det var negativt vilket fick oss båda att förstå att vi faktiskt längtar efter ett barn påriktigt :)

Det var lite kort om mig, hoppas att fler hakar på! :)

• Svar på tråden Mellan 20-24 år och försöker bli gravid, följas åt?
  • barntokiggg
    Nilssoonn skrev 2018-02-19 22:07:29 följande:

Hej jag är 21 år gammal och min sambo sedan 2 år tillbaka är 25år.

Vi planerar att börja försöka i maj och jag kan inte vänta längre snart!

Har funderat på detta nu i 1,5år o är så stolt att jag har orkat vänta då jag har tänkt så mycket på det!

Jag använder NatrualCykles och slutade med p-plåster för 3 månader sen.

Vi hade oskyddat sex förra månaden dock kom han inte i mig men nu är mensen sen dock känns det helt otroligt att det skulle va så lätt.

NC tyckte jag skulle ta gravtest igår och det var negativt.

Men jag har fortfarande inte fått mens, den kan absolut bara va sen men jag brukar alltid ha brun flytning dagen innan mens och det fick jag för 4 dagar sen och i förrgår fick jag en blödning när vi hade sex så tänkte att nu är den igång men efter de har jag bara haft bruna flytningar väldigt märkligt?

Någon som har erfarenhet av detta?

Kram

Hej!

Haha ja det där med att orka vänta vet jag precis vad du pratar om, båda jag och min sambo är så barnkära och vi har vetat sen vi blev tillsammans att vi skulle skaffa barn tillsammans så gott som, men alltid övertygat oss själva att jag varit för ung och det passade inte vår livssituation direkt då vi hade distans på runt 80 mil haha. Men träffades ändå minst 2 helger i månaden och nu när vi bor tillsammans, har stadig ekonomi osv så hittar vi ingen anledning till att inte. Vad som helst kan hända i ett förhållande men vi älskar varandra så mycket så det kan inte vara ett misstag, åtminstone kan man inte gå och vara rädd för att göra saker i livet för att det skulle vara ett misstag. Haha, nu babblar jag känner jah. Skrev verkligen sv mig :)

Någon mens ännu?
  • Tussan94
    barntokiggg skrev 2018-02-21 10:51:30 följande:

Åh spännanade!! Ingen mens ännu alltså?

Nope, molvärk kaffet smakar skit o viss mat metall...

Borde ha visat på senaste testet om jag var gravid...
  • barntokiggg
    Tussan94 skrev 2018-02-21 11:04:39 följande:

Nope, molvärk kaffet smakar skit o viss mat metall...

Borde ha visat på senaste testet om jag var gravid...

Hmm.. Det sätter ju definitivt griller i huvudet på än det här med att göra barn! Psykiskt påfrestande under väntan på BIM, sån besvikelse när det visar negativt eller mensen kommer. En liten "lättnad" (för mig iaf) när jag har mens för då finns det inga frågor på om man är gravid eller ej. Sedan tillbaka in i karusellen. Man bara vet att hur det än kommer gå till någon gång i framtiden så kommer det vara värt det <3
  • Tussan94
    barntokiggg skrev 2018-02-21 11:14:09 följande:

Hmm.. Det sätter ju definitivt griller i huvudet på än det här med att göra barn! Psykiskt påfrestande under väntan på BIM, sån besvikelse när det visar negativt eller mensen kommer. En liten "lättnad" (för mig iaf) när jag har mens för då finns det inga frågor på om man är gravid eller ej. Sedan tillbaka in i karusellen. Man bara vet att hur det än kommer gå till någon gång i framtiden så kommer det vara värt det <3

Ja jo det gör ju det... O speciellt när gyn sa att ägglossningen var på g :(

Men men... Får bara vänta o se..

Stort lycka till för er :)
  • Imra

Hej allihopa!

Jag är 24 år och min sambo är 27 och har snart varit tillsammans i 6år.

Vi har sen juni-17 försökt varje månad att få till en knodd. Och i januari lyckades vi äntligen, men det slutade tyvärr i missfall i vecka 7.

Fick reda på hos gyn att jag skulle ha äl närmsta dagarna så vi började såklart försöka direkt. Och har nog beräknad bim till helgen.

Har mått illa till och från sen torsdag förra veckan, men vågar inte tro att det är ett symptom. Men ska nog ta test imorgon.

Lycka ill allihop och kul att ha en tråd där det är jämngamla. :)

• Tussan94
    Imra skrev 2018-02-21 13:58:07 följande:

Hej allihopa!

Jag är 24 år och min sambo är 27 och har snart varit tillsammans i 6år.

Vi har sen juni-17 försökt varje månad att få till en knodd. Och i januari lyckades vi äntligen, men det slutade tyvärr i missfall i vecka 7.

Fick reda på hos gyn att jag skulle ha äl närmsta dagarna så vi började såklart försöka direkt. Och har nog beräknad bim till helgen.

Har mått illa till och från sen torsdag förra veckan, men vågar inte tro att det är ett symptom. Men ska nog ta test imorgon.

Lycka ill allihop och kul att ha en tråd där det är jämngamla. :)

Håller tummarna för ett plus :D
  • SofiaS95

Hej!

Jag är 23 år gammal och min man är 23 år gammal. Vi har försökt sedan september 2017 så vi är inne på försök 6 som bäst. Har tempat med NC sedan november. Jag börjar bli riktigt otålig och deprimerad....

En fråga.. Min ÄL har varierar från dag 15-19 enligt NC, är på dag 19 idag och har ännu inte fått någon höjning. För flera dagar sedan hade jag ÄL flytningar i några dagar men de är nu helt borta. Tappen var också mera öppen för några dagar sedan än vad den är nu och mina flytningar är rätt vita och tjocka nu. Förra månaden var det ungefär på samma sätt och då visade ÄL testet positivt dag 19. Varför har jag ÄL flytningar innan NC visar ÄL och innan jag får temphöjning? Kan det vara så att ägget har problem med att lossa?

• Tussan94
    SofiaS95 skrev 2018-02-21 15:11:21 följande:

Hej!

Jag är 23 år gammal och min man är 23 år gammal. Vi har försökt sedan september 2017 så vi är inne på försök 6 som bäst. Har tempat med NC sedan november. Jag börjar bli riktigt otålig och deprimerad....

En fråga.. Min ÄL har varierar från dag 15-19 enligt NC, är på dag 19 idag och har ännu inte fått någon höjning. För flera dagar sedan hade jag ÄL flytningar i några dagar men de är nu helt borta. Tappen var också mera öppen för några dagar sedan än vad den är nu och mina flytningar är rätt vita och tjocka nu. Förra månaden var det ungefär på samma sätt och då visade ÄL testet positivt dag 19. Varför har jag ÄL flytningar innan NC visar ÄL och innan jag får temphöjning? Kan det vara så att ägget har problem med att lossa?

Inget annat som kan ha orsakat det som NC räknade ut?

Är väl ganska känsligt det där med sömn osv.. Använder inte NC själv men ska börja använda appen FLO nu där man kan lägga in tempmätning. Har läst lite på NC men känner inte att jag har råd med de just nu:( Sen är ju kroppen lite lustig ibland o spelar oss ett spratt :)

Hoppas du får ordning på det o att du snart får ett plus :)
  • SofiaS95
    Tussan94 skrev 2018-02-21 21:22:30 följande:

Inget annat som kan ha orsakat det som NC räknade ut?

Är väl ganska känsligt det där med sömn osv.. Använder inte NC själv men ska börja använda appen FLO nu där man kan lägga in tempmätning. Har läst lite på NC men känner inte att jag har råd med de just nu:( Sen är ju kroppen lite lustig ibland o spelar oss ett spratt :)

Hoppas du får ordning på det o att du snart får ett plus :)

Jaa det är ju så svårt att veta...idag steg tempen rätt mycket så kanske jag ändå hade ÄL igår. Hoppas temåen hålls uppe nu
  • Imra

Gjorde ett test i morse som jag trot var negativt, kunde ana ett till streck men vågar inte tro på så svaga längre..

Så svårt att veta när man kan börja testa när man inte riktigt har koll på när äl va. Men vaknade inatt av värk på höger sida av tjejmagen, och gyn sa att jag skulle ha ägglossning från höger sida.

Jag är så otroligt otålig!! Vill veta nu. Förr gången plussade jag på bim-2.

• Tussan94
    SofiaS95 skrev 2018-02-22 05:28:28 följande:

Jaa det är ju så svårt att veta...idag steg tempen rätt mycket så kanske jag ändå hade ÄL igår. Hoppas temåen hålls uppe nu

Håller tummarna :)

Skabörja tempa med, väntar på termometern bara;)
  • SofiaS95
    Tussan94 skrev 2018-02-22 13:00:22 följande:

Håller tummarna :)

Skabörja tempa med, väntar på termometern bara;)

Tack! Tycker annars tempandet fungerar bra och går på rutin numera. Man kan ju aldrig lita helt på det men det hjälper nog att veta när ÄL är.
  • Tussan94
    SofiaS95 skrev 2018-02-22 13:27:04 följande:

Tack! Tycker annars tempandet fungerar bra och går på rutin numera. Man kan ju aldrig lita helt på det men det hjälper nog att veta när ÄL är.

Min mens har inte kommit igång efter min p-spruta men gyn sa att ägglossningen var på g när jag var där för typ 4 veckor sen.. Men den lyser med sin frånvaro o negativt på tester så tänkte att jag kör på tempning för att lära mig mer om mig själv o se lite hur tempen ser ut :)

Hoppas att den kommer igång snart, har haft molvärk i snart 3 veckor o nu har brösten börjar kännas konstiga... Blir sååå trött på det här :P
  • SofiaS95
    Tussan94 skrev 2018-02-22 18:40:27 följande:

Min mens har inte kommit igång efter min p-spruta men gyn sa att ägglossningen var på g när jag var där för typ 4 veckor sen.. Men den lyser med sin frånvaro o negativt på tester så tänkte att jag kör på tempning för att lära mig mer om mig själv o se lite hur tempen ser ut :)

Hoppas att den kommer igång snart, har haft molvärk i snart 3 veckor o nu har brösten börjar kännas konstiga... Blir sååå trött på det här :P

Förstår dig. Sen ska du komma ihåg att den kan vara svårt att hitta äl med tester. För några fungerar det inte alls och man har svårt att få full utslag.
  • Tussan94
    SofiaS95 skrev 2018-02-23 07:08:51 följande:

Förstår dig. Sen ska du komma ihåg att den kan vara svårt att hitta äl med tester. För några fungerar det inte alls och man har svårt att få full utslag.

Såg att jag missade att skriva att det var mensen som lös med sin frånvaro o att gravtester va negativa ;P Liite smått förvirrad nu för tiden...
  • Nad94

Jag hade min äl i torsdags, hade sån äl värk på torsdag och fredag morgon. Sen när jag satt på jobbet i fredags kände jag som ett klick i magen som jag aldrig har känt av tidigare. Har haft en molande värk sen dess, och tempen har lågit på 36.8 sen dess, brukar annars ligga på 36.2-36.5.

Idag låg även tempen på 37 så har alltså gått upp. Har bm -4, kan det vara tidigt tecken på graviditet eller är det spöktecken bara tro?

Nån annan som känt av så här tidigare?

Är ju förkyld och så men inget mer än det, så tror inte det är det som påverkar iaf :/

• ericawberg

Hakar gärna på här. Blir 21 i år och min sambo blir 27. Vi gifter oss i sommar och har sedan juli 2018 försökt få barn. Denna månaden provar vi med ägglossningtest för första gången(hoppas!!!!). Drömmen är att få gifta mig med gravid mage, så vackert. Som den känsliga människa man är så känner jag symptom hela tiden, Hoppas det kan stämma nu. Lycka till tjejer <3

• Asale

Hej, jag och min man har försökt i ca 1.5 år nu... den 20:e februari fick jag en sån ägglossningsspruta för det var tydligt att mina ägg inte släpper och där för har vi misslyckats så många gånger trodde läkare. Hon sa att för övrigt ser allt fint ut och att jag har bra chanser att ta emot ett barn.

Någon mer som fått sådan spruta och blev ni gravida efter det?

Så nu är jag på dag Äl -5 jag är så ivrig att jag vill testa nu!

Har börja få ömma bröst och emellanåt känner jag att det gör ont vid äggstockarna och i ländryggen. Måste tillägga att jag svettas otroligt lätt, blev helt förvånad när jag damsugade att jag var helt blöt i svett vilket inte brukar hända, gissar att det är hormoner som spökar.

Vilken dag tror ni att jag kan göra ett grav test? Har inga barn sedan tidigare så vi håller på med vårt första.

Kan också tillägga att efter jag fått sprutan (fick den på kvällen) så sa läkaren vänta tills nästa dag på eftermiddagen innan vi myser till det. Så den 21/2 var första gången efter sprutan och vi fortsatte den 22/2 och även 23/2 för att vara säkra på att det händer något.

Vi har försökt då mycket och inget händer så jag tappar hoppet om denna gång också... vill så gärna ha ett barn! Blir ju helt galet av denna eviga väntan

Lycka till! till er andra

Svar på tråden Mellan 20-24 år och försöker bli gravid, följas åt?