Hot/våld & förtal.
Hej jag är en kille på 25 år som har en underbar son på 1 år. Jag har väldigt svårt att förklara mig och komma till sak så jag skall försöka skriva kortfattat och enkelt.
Nu är det så att jag har fått stå ut med VÅLD, HOT Samt grova FÖRTAL.
Det har inte varit enkelt som nybliven pappa år 2017 då min son kom till världen. Jag och den andre föräldern kommer inte överens och under förra året har det slutat med SOC insatser vilket har hjälpt mig väldigt mycket.
Påsken förra året börja det för min del då Mamman varit våldsam mot mig medans jag stod och bytta på min son vid skötbordet, hon började slå på mig eftersom jag sa till henne att hon inte alls skulle få mina föräldradagar, hon fick ett utbrott och blev våldsam helt enkelt så jag fick backa undan från min son som blev lämnad kvar vid skötbordet. Efter detta så har jag bara fått träffa min son 1 timme i veckan ända fram till slutet av oktober då jag fått utökat umgänge med min son till 6 timmar i veckan. Jag träffar min son på en öppen förskola med personal som tillhör även SOC, vilket är jätte bra för då har jag personal i närheten då mamman kommer och lämnar min son så vi får leka i 2 timmar per umgänge.
Under denna tid så har jag fått stå ut med Hot på Sms, då pratar jag inte om hot om våld, utan hot att mamman skall ta vår son och flytta från ön som jag bor på. Många tillfällen har hon gjort just detta, även dagen efter att får son fötts och vi låg på BB så sa hon till mig "om du säger någonting negativt till SOC så tar jag vår son och flyttar härifrån och så får du aldrig mer se honom. Vilket hon egentligen inte kan göra då vi har gemensam vårdnad men det skrämmer mig ändå tanken att det skulle sluta så. Hon har även kränkt mig flertal gånger på sms där hon kallar mig mig för en massa dumma saker.
I höstas vart jag hem förbi henne för att hjälpa henne med vår sons spjällsäng, efteråt så väntade jag på bussen och det slöt med att vi kom lite för nära varandra, smek samt att hon pussa mig lite på armen men inget sexuellt. 2 veckor senare hade jag möte med SOC, där jag berättar allt för dem om de sms jag fått, samt sms som hon skickar till mina föräldrar där hon även kallar mig för saker. 1 vecka senare har mamman möte med SOC där hon får reda på vad jag har nämnt.
1-2 dagar efter mammans möte med SOC kommer det in 1 anonym orosanmälan ca: 1,5 A4 papper som beskriver hur jag har varit hemma hos mamman och hjälpt till med spjällsäng men att jag har stannat kvar efteråt och sedan misshandlat mamman och hotat henne om hon någonsin får för sig att flytta då kommer det att gå illa.
Så jäkla sjukt, sådant påhitt. Det vart såna sjuka detaljer i anmälan också. Jag har dock sms från mamman efter att jag varit där och hjälpt henne där hon säger att jag tog på henne på ett sådant respektfullt och fint sätt, att jag inte hade tagit henne mellan bena eller brösten (bokstavligen talat). Detta är något jag då aldrig tagit upp när jag pratat med henne senare, hon ringer och smsar som ingenting har hänt.....
varför jag fått för mig att skriva detta nu är för att idag fick jag även ytterligare 1 orosanmälan som vart anonym som person som skrivit beskriver sig vara en nära vän till min familj. Denna personen skriver då att jag "pappan" har varit med om incest som barn, och detta oroar denna personen sig över att pappan kommer att göra likadant på sin son.
Fattar ni hur sjukt detta är? Jag känner direkt att jag vet att detta kommer direkt ifrån mamman, det vart även en detalj med i anmälan som till exempel att jag brukar bo hemma hos min farmor som liten eftersom jag inte gillade vara hemma då pappa drack alkohol men i anmälan vart det pågrund ut av att jag varit med om incest. Hon gör detta emot mig för att hon själv har SOC på sig och vill försöka förstöra för mig genom att hitta på alla dessa sjuka anmälningar.