Måste vara skrivna på samma adress IVF
Så nu skall jag och min partner försöka skaffa barn. Det går inte så bra och vi har försökt med Letrozol, Ovitrelle och Gonal-F.
Men nu har det beslutats att vi skall försöka med IVF. Jag är snart 38 och ett halvt år så tiden börjar tryta.
Jag och min partner har varit tillsammans i snart 4 år. Vi hänger ihop som ler och långhalm och älskar varandra otroligt mycket
NU till problemet. Vi är inte sambos... Detta är inte något vi har tänkt fortsätta men just nu är det så, vi vill inte flytta innan vi hittar ett boende som vi båda faller för. Han har en bostadsrätt som ligger så till att han enkelt kan ta sig till sitt jobb som är i en annan stad. När han flyttade ner till min stad var vi inte redo att bli sambos (bara varit tillsammans 6 månader då) och när han fick jobb i sin gamla stad så var det inte tal om att flytta tillbaka dit då det är 2h med tåg varje dag i vardera riktningen och det funkar inte med mina arbetstider. Innan han kommer börja jobba nere i min stad igen är det inte läge att flytta. Detta kommer dock ske inom ett år max två (hans jobb skall öppna filial). Vi kommer alltså inte skaffa oss gemensamt boende innan dess!
Detta är dock inget problem för oss. Vi har två lägenheter men vi sover ALLTID på samma plats, vi kan ibland spendera kvällen i varsin lägenhet för att jag tex vill glo på TV och han vill spela dataspel, men när det är läggdags så åker jag till honom eller han till mig ! Det är som att vi har ett hus men som är uppdelat på två delar i stan istället för två våningar så att säga :-P. Tanken är ju att detta skall vara löst innan ett barn väl kommer (1års väntetid för IVF och 9 månader sen på det som minst.... ) men vi har även tänkt hur vi skall lösa det om vi inte hinner innan ett barn kommer.
För att göra IVF krävs det dock att vi är skrivna på samma plats...
Så lösningarna nu är 2.
1: Kan vi få dem att förstå att vi inte är skrivna på samma adress av en anledning och att det inte är så som det är tänkt i längden men att det kommer vara så iallafall ett år framöver? Någon som vet om det skulle funka?
2: Kan jag skriva mig hos min partner eller han hos mig? Jag har en hyresrätt och han en bostadsrätt. Ingen av oss vill ju riskera förlora det boende vi har idag och jag är orolig för vad som händer om jag skriver mig i hans lägenhet... Riskerna är nog mindre om han skriver sig på min lägenhet men vet inte om det går det heller...
Någon som har tips och råd?