Normalt med 11-åring som är mörkrädd?
Om en tjej på 11 år är mörkrädd sedan några månader tillbaka, är det normalt?
Om en tjej på 11 år är mörkrädd sedan några månader tillbaka, är det normalt?
Haha ja! Är över trettio och kan vara mörkrädd ibland.
För min del var jag också mörkrädd någon gång i elvaårsåldern - den period i mitt liv då jag kan minnas att jag var som mest mörkrädd (har egentligen aldrig varit speciellt mörkrädd annars - varken innan eller efter) var nog faktiskt just i elvaårsåldern. Både för mig och min bror var det ungefär så.
Jag menar om hon är extremt mörkrädd så att hon måste sova med en nallebjörn.
Jag är över 30 och fortfarande mörkrädd. Helt normalt. Hade även gosedjur i sängen tills jag var typ 24, det kanske dock inte är lika normalt, haha.
Jag är över 30 och fortfarande mörkrädd. Helt normalt. Hade även gosedjur i sängen tills jag var typ 24, det kanske dock inte är lika normalt, haha.
Okej, intressant att höra.
Men sen är det en stor skillnad på ?jag vill inte gå hem, det är mörkt och jag är rädd, kom och hämta mig med bilen? och ?jag vill sova med ett gossedjur för det är läskigt att ligga här i sängen på natten?.
Men sen är det en stor skillnad på ?jag vill inte gå hem, det är mörkt och jag är rädd, kom och hämta mig med bilen? och ?jag vill sova med ett gossedjur för det är läskigt att ligga här i sängen på natten?.
En viss skillnad är det väl dock, men fortfarande inget fel med att känna sig mörkrädd när man ska lägga sig o sova.
Jag var extremt mörkrädd fram tills jag fyllde 30 ungefär. Jag fick sova med alla lampor tända i hela huset =D. Min man har lyckats avvänja mig succesivt efter jag fick mitt första barn. då kände jag också att jag var tvungen att bita ihop för hennes skull. och nu kan jag sova i mörker. Det kan ändå hända ibland att jag får tillbaka känslorna och måste väcka min man gå ett varv osv. Det är nog ganska vanligt.
Men jag var extrem Hoppas det går över för henne!
Skulle nog enkelt svara ja, det är inte onormalt i varje fall. Vilken smart 11åring som hittar en lösning på detta. Att ta till ett gosedjur när det inte känns bra är jättebra tycker jag.