• Anzil

Mitt hår blir alltid för fluffigt efter dusch

Jag vill så gärna spara ut mitt hår. Men den blir alltid fluffig så fort den blir bara lite, lite lång.

Just nu har jag inte särskilt långt egentligen, och den blir alltid så fluffig efter duschandet.

Vad exakt menas egentligen med hår som har volym i sig?

Jag har aldrig provat ett sådan schampoo och vore det någonting?

När jag inte duschat på tre dagar, så sätter mitt hår sig ned, och jag tycker faktiskt det ser lite snyggt på det sättet. Men tyvärr, så duschar jag varannan dag eller var tredje dag. Och att skippa duscha i lång period, tänker jag inte göra.

Hur gör andra egentligen?

Jag vill ju så gärna ha långt hår och stiligt. Bara att det sätter sig ned.

Jag har använt balsam, funkar inte och jag vill inte använda för mycket kemikalier i håret.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Mitt hår blir alltid för fluffigt efter dusch
  • Geminis
    Gryntroll skrev 2018-02-24 08:48:07 följande:

Argan-olja tycker jag är bra. Några droppar i handflatorna och sedan dra händerna genom längderna/topparna.

Funkar och du slipper kemikalier
  • Anzil
    Geminis skrev 2018-02-24 10:01:33 följande:
    Funkar och du slipper kemikalier
    Är det någonting man tar efter duschen eller under duschen?

• Gryntroll
    Anzil skrev 2018-02-24 09:26:43 följande:

Mitt hår är inte särskilt långt.

Men tillräckligt för att det visar upp fluff. Så hur skall jag dra det över topparna?

Eller jag kanske bara får fel bild i huvudet av beskrivningen jag får just nu?

Du kan ta i handflatorna och dra med händerna över håret. Grejen är mest att ibte få det i hårbotten, då blur jåret (i alla fall mitt) fett och d ser skitigt ut.

Der finns även arganolja som spray, men har inte testat det.

Annars tycker jag även att Avines "Oi all in one milk" är toppen. Den har jag även på dottern som balsamspray.
  • Anzil
    meicc skrev 2018-02-24 07:42:53 följande:
    Man tar två tre små droppar på fingertopparna och drar i längderna. Håller med om tipset med plattång också.
    Vad blir det för resultat med dessa doppar?

Man drar alltså i längderna, inte masserar in till hårbotten?

Tar man alltså detta efter duschen?
  • meicc
    Anzil skrev 2018-04-02 07:37:07 följande:

Vad blir det för resultat med dessa doppar?

Man drar alltså i längderna, inte masserar in till hårbotten?

Tar man alltså detta efter duschen?

Håret blir inte flygit. Ja i längderna, bara pyyyttelite, efter dusch.
  • Anzil
    meicc skrev 2018-04-05 11:18:24 följande:
    Håret blir inte flygit. Ja i längderna, bara pyyyttelite, efter dusch.
    Vad menas med flygit?
  • MammaBella

Jag brukar ha i en liten klick kokosolja i håret när det är blött. Väldigt naturligt och bra!

• Anzil
    MammaBella skrev 2018-04-05 18:14:04 följande:

Jag brukar ha i en liten klick kokosolja i håret när det är blött. Väldigt naturligt och bra!

Kokosolja?

Okej!

Vad blir exakt resultatet? För mitt hår blir väldigt fluffigt. Gör denna olja så att håret blir ''platt'?

Om ni förstår hur jag menar.

• Anzil
    MammaBella skrev 2018-04-05 18:14:04 följande:

Vart kan man köpa kokosolja?

Är det mycket blandning av kemikalier i den?
  • Vixen90

Du är man, eller hur? Så hur långt är ditt hår? Står det rakt upp när det är fluffigt eller hänger det neråt? Hur långt når det? Till öronen? Till halsen/nacken? Längre?

Jag skulle vara mer optimistisk om jag trodde att det hjälpte
  • Anzil
    Vixen90 skrev 2018-04-06 08:03:49 följande:

Du är man, eller hur? Så hur långt är ditt hår? Står det rakt upp när det är fluffigt eller hänger det neråt? Hur långt når det? Till öronen? Till halsen/nacken? Längre?

Jag är en man, ja.

Mitt hår kommer till öronen.

hur menar du om mitt hår står rakt upp när det är fluffigt?

Det är bara fluffigt/krulligt. Men när jag inte duschat på två-tre dagar, så kommer mitt hår till sin naturliga form, vilket är vågigt.

Men krullet är resultatet på grund av att jag har duschat.

• UniformYankie
    Anzil skrev 2018-04-06 05:13:10 följande:
    Vart kan man köpa kokosolja?

Är det mycket blandning av kemikalier i den?
    Jag brukar köpa Icas (egna) ekologiska. 250 ml, kallpressad, får du för ca 40 kronor. 

Nej, köper du den jag tipsat om så får du ren ram kokosolja. Köper du något annat, t.ex. från något skönhetsmärke, så finns ju risken att du får mer silikoner än kokosolja för pengarna.

Jag brukar använda kokosolja som inpackning innan duschen. Har du hår som inte lätt blir fettigt så bara ös på, täck med plastfolie, täck med mössa - så får den en extra boost av värmen. Låt gärna sitta över natten. Det är lite knepigt att skölja ur men det tynger ner håret på ett sätt jag tror du kommer gilla om du har fluffigt hår. 
    Att ha det i som man har med t.ex. arganolja hade jag inte gjort, den torkar inte in så snabbt så borstar man sen håret efter några timmar så har man snart kokosoljan även i hårbotten vilket inte är så snyggt. 
Svar på tråden Mitt hår blir alltid för fluffigt efter dusch