Ett femte barn??! Abort?
Hej! Jag skulle verkligen behöva alla råd jag kan få just nu.Jag har 4 barn i åldrar 16,8,5 och 1 och ett halvt år.två flickor och yngsta två pojkar. Vi bor ganska trångt( en 3a omgjord till 4a). Det funkar ändå bra och vi har löst boendebiten på bästa sätt. Både sambon och jag har fast jobb och vi bor i ett bra område nära skola och förskola. Jag har precis avslutat min mammaledighet och börjar jobba i slutet på nästa vecka.Innan dess ska minstingen inskolas.Jag och min sambo har väl inte ett fläckfritt förhållande ( nog ingen som har) Han har en diagnos och det är mest jag som drar det största lasset vad gäller barn och hem. Det har trots allt funkat bra ändå. För några veckor sedan kände jag mig så less på tristessen i min och sambos relation och tog upp att vi typ aldrig har sex. Han menar på att det hinner man ju knappt med längre med alla barn och stress runtomkring.Jag tyckte det var en dålig ursäkt så det blev lite tjafs. Några dagar efter fick vi iallafall till det! Jag äter varken p-piller eller har något annat skydd då jag dels inte tål hormonpreparat något vidare och kondom är inget att tänka på då jag får så himla ont.Jag har därför haft vad jag trott väldig koll på säkra perioder osv. Efter den här gången var jag dock inte så säker så jag gick och köpte ett dagen efter piller.Som jag aldrig tog!! Tänkte att sannolikheten att jag ska bli gravid är väldigt liten då jag inte hade ägglossning just då.beräknade ut i en kalender.Nu sitter jag här ett par veckor efter med två clearblue test ( de tidiga testen) som båda visar GRAVID.... Jag berätta för min mamma som blev väldigt upprörd( blev hon förra gången med).Hon sa, du fattar väl att du inte kan ha ett till barn.Är det inte bättre att du steriliserar dig.Funkar inte kondom osv osv.Så jag lova henne att ringa till sjukhuset på måndag.Jag är bara 36 år????men men. skämtosido jag vet fasen inte vad som är rätt eller bäst att göra i den här situationen.Alla mina 4 är födda med planerat snitt och jag vet inte om livmodern klarar en 5e.Jag vill inte ångra mig. vad tycker ni? vad skulle ni gjort? tacksam för svar.