Anonym (Ella) skrev 2018-02-27 01:28:55 följande:
För vissa hjälper ingen fakta. Tror att dom som är tillräckligt vettiga och livserfarna inte ens faller för såna som våra ex från början. Jag skulle ju aldrig falla för en narcissist igen.
Mitt ex groomar mest väldigt unga med trasig bakgrund och stort bekräftelsebehov. Eller bara extremt kärleksfulla och gulliga tjejer som inte blivit brända nån gång och är lätta att förföra.
Ja, du har så rätt, och värst är de ju för de som aaaldrig fallit för en narcissist,
när de går in i förhållandet har de har bilden av den perfekte mannen som är uppmärksam, världsvan generös, charmig, bästa pappan, bästa älskaren, bästa exmannen etc etc etc. Vad han scannat av att du önskar, det får du.
Mitt ex letar ständigt efter snygga kvinnor som har gott om pengar, tjusig bakgrund och någon typ av framgångsrikt liv. Kommer det någon bättre i hans väg så hoppar han snabbt till bästa träd (för av vilken anledning skulle han vara schysst, ha samvete mot någon som inte längre boostar honom med snygg omgivning och fullkomlig beundran).
Det märkliga är att jag, i samband med en av hans nya relationer, just helt oväntat har fått rollen "bästa-kompis-exfrun (från att i flera år ha behandlats med stenhård silent treatment), alltså hans barns mamma har han såååååå bra relation med".
I hans ögon är hon top of the line så jag tror det måste se bra ut överallt i hans kulisser, det ser förstås mindre bra ut att han totalt struntat i kommunikation med sin exfru vara sig det gällt barnens sjukdomar eller annat viktigt i flera år, och att hans exfru helst har noll-kontakt och fasar för alla e-mail han skickar.
Vad är det med dessa människor ...?