• Anonym (Blackangel)

Ni som lämnat narcissist - får ni dåligt samvete när ni vet att ert ex fångat in nytt "offer"?

Jag tänker ibland på det, alltså hur sjukt det är att man vet så mycket men inget kan säga. Det funkar ju inte som exfru till någon med starka narcissistiska drag (ni som levt med en vet vad detta handlar om), att komma med varningar såvida vi inte snackar om en fysisk mördare ... eller? Hur tänker ni? Ingen skulle väl göra det när det kom till kritan?

• Svar på tråden Ni som lämnat narcissist - får ni dåligt samvete när ni vet att ert ex fångat in nytt "offer"?
  • Anonym (Ella)

Dåligt samvete?! Självklart inte! Jag flyttade typ 100 mil bort och kommer inte stalka mitt ex och hans nya för att varna. Jag varnade alla hans älskarinnor som ville bli ihop med honom när jag bröt upp och precis hade lämnat men även fast dom trodde på mig så sket dom i det och började slåss om honom.

Nyförälskade skiter fullständigt i vad ett ex ringer upp och snackar för skit om deras gullegris. Antingen tycker dom att man är ett psycho som försöker splittra dom pga svartsjuka eller så tycker dom synd om en och tror på en och stannar ändå pga deras oerhört speciella connection.

Det bästa med att lämna en sån person är ju att släppa taget och lämna dom bakom sig. Inte leva resten av livet som medberoende och känna nåt sjukligt ansvar över hans nya relationer!

Däremot kollade jag en dag upp vad alla typ 10 st som han var otrogen med men aldrig blev ihop med fast dom varit dökära i honom i 10 år var. Såg till min glädje att dom idag nästan alla är lyckligt gifta eller med en egen partner och verkligen verkar ha hittat riktiga guldkorn precis sol jag har gjort och det gjorde mig glad.

När vi var ihop levde dom alla som singlar och kraschade alla försök till egna relationer om mitt ex dök upp och lockade. Alla trodde dom att just DOM var speciella för mitt ex och var fast i limbo där dom varken fick honom eller kunde gå vidare eftersom dom aldrig släppte hoppet. Men det fick ju ta sin tid, jag hade aldrig kunnat få dom dit genom att prata med dom (fast jag försökte). Sånt måste mogna och komma inifrån pga egen erfarenhet med svinet, inte andras.

• Anonym (Blackangel)

Skönt att höra...

• Anonym (Ella)
    Anonym (Blackangel) skrev 2018-02-26 17:42:53 följande:

Skönt att höra...

Ja jag blev superglad! Hatade dom allihop (och dom hatade mig) när vi var tillsammans men det var så skönt att det släppte när jag lämnade nästan direkt!

Vi hade ju aldrig tyckt illa om varandra om det inte varit för exet. Antagligen hade vi istället blivit vänner för jag tror inte vi var så himla olika varandra.

Det kändes också som en bra hämnd att både jag och dom flesta har det bättre än någonsin idag. Att han inte lyckades knäcka oss allihop fast han verkligen försökte med var och en.

Manipulerade tex en tjej som han groomat sen hon var 14 år (!) att vara otrogen mot sin man tills deras äktenskap kraschade. Då hade han inbillat henne att att dom (mitt ex och hon) skulle gifta sig och skaffa barn men så fort han lyckats få henne lämna sin man droppade han henne som en het potatis och hade hela tiden varit både med mig och andra älskarinnor (..!)

Fick veta detta när jag gjort slut och försökte varna henne, var i ett gränsland mellan att göra slut och gå vidare då.

Tyvärr hjälpte det som sagt inte att vi redde ut och berättade allt vi visste för varandra. Hon tackade mig och trodde på allt jag sa men jag såg några veckor senare att dom träffades ett kort tag igen innan exet hade ersatt mig med en ny, officiell flickvän. Älskarinnan hade köat för den platsen (sjukt, exet är ju världens sämsta partner) i över 15 år :p

Så blev glad när jag nu såg att hon ser ut att vara lyckligt gift med en ny. Men jag vet ju inte om hon skulle pajja det också om exet manipulerade henne igen att lämna sin nya man för hans skull med löften om evig kärlek :p

För vissa hjälper ingen fakta. Tror att dom som är tillräckligt vettiga och livserfarna inte ens faller för såna som våra ex från början. Jag skulle ju aldrig falla för en narcissist igen.

Mitt ex groomar mest väldigt unga med trasig bakgrund och stort bekräftelsebehov. Eller bara extremt kärleksfulla och gulliga tjejer som inte blivit brända nån gång och är lätta att förföra.
  • Anonym (Blackangel)
    Anonym (Ella) skrev 2018-02-27 01:28:55 följande:
    För vissa hjälper ingen fakta. Tror att dom som är tillräckligt vettiga och livserfarna inte ens faller för såna som våra ex från början. Jag skulle ju aldrig falla för en narcissist igen.

Mitt ex groomar mest väldigt unga med trasig bakgrund och stort bekräftelsebehov. Eller bara extremt kärleksfulla och gulliga tjejer som inte blivit brända nån gång och är lätta att förföra.
    Ja, du har så rätt, och värst är de ju för de som aaaldrig fallit för en narcissist,
    när de går in i förhållandet har de har bilden av den perfekte mannen som är uppmärksam, världsvan generös, charmig, bästa pappan, bästa älskaren, bästa exmannen etc etc etc. Vad han scannat av att du önskar, det får du.

Mitt ex letar ständigt efter snygga kvinnor som har gott om pengar, tjusig bakgrund och någon typ av framgångsrikt liv. Kommer det någon bättre i hans väg så hoppar han snabbt till bästa träd (för av vilken anledning skulle han vara schysst, ha samvete mot någon som inte längre boostar honom med snygg omgivning och fullkomlig beundran).

Det märkliga är att jag, i samband med en av hans nya relationer, just helt oväntat har fått rollen "bästa-kompis-exfrun (från att i flera år ha behandlats med stenhård silent treatment), alltså hans barns mamma har han såååååå bra relation med".

I hans ögon är hon top of the line så jag tror det måste se bra ut överallt i hans kulisser, det ser förstås mindre bra ut att han totalt struntat i kommunikation med sin exfru vara sig det gällt barnens sjukdomar eller annat viktigt i flera år, och att hans exfru helst har noll-kontakt och fasar för alla e-mail han skickar.

Vad är det med dessa människor ...?
  • Anonym (Jag)

Ja innan jag lämnade kunde jag i förväg känna att tänk om jag lämnar så hittar han ett nytt offer. Men med tiden har jag lärt mig att det är inte mitt ansvar. Mitt ansvar är att själv må bra. Dessutom kan man nog inte varna någon, för den personen kommer inte lyssna. Och narcisstisten kommer förmodligen "varna" den nya med att dennes ex kommer förmodligen vilja förstöra mellan dom och måla upp en som ett svartsjukt ex som inte kan acceptera att det är slut. För i narcisstistens värld så kommer denne förmodligen inte säga att han blev lämnad utan tvärtom. Skulle narcisstisten dock säga att denne blev lämnad så kommer det förmodligen en lögn om hur illa behandlad narcisstisten blev.

Jag tror bara man måste gå vidare med sitt eget liv. Och hur hårt det än låter så kommer narcisstistens nya partners själva komma underfund med det sen.

• Anonym (Blackangel)
    Anonym (Jag) skrev 2018-02-28 14:13:09 följande:

Jag tror bara man måste gå vidare med sitt eget liv. Och hur hårt det än låter så kommer narcisstistens nya partners själva komma underfund med det sen.

Ja, så säger förnuftet. Jag skulle aldrig gå så långt att jag sa något.
  • Anonym (Överlevare)

"När jag har en dålig dag, tänker jag att just nu dejtar någon mitt ex, då mår jag mycket sämre" 

jag hade otur och klarade mig med nöd och näppe med livet i behåll efter en relation med en narcissist, 

"vanliga" människor som inte upplevt trauman från narcissistiska människor förstår helt enligt inte. Han kommer att berätta för henne (eller honom) och du kommer bli scapegoat. Det bästa är att hålla sig så långt borta som möjligt.

Svar på tråden Ni som lämnat narcissist - får ni dåligt samvete när ni vet att ert ex fångat in nytt "offer"?