En fråga om könshår till er med utländsk bakgrund.
Trenden i att raka bort könshår kom mig veterligen tidigare i Latinamerika än i Europa.
Jag har hört talas om att det i vissa muslimska länder och även Indien länge varit en del av kulturen att hålla efter könshåret, ansa eller t.o.m. raka bort det, att det skulle vara någon slags syn på hygien som gör att det blivit ett spritt sätt.
Man har ju också hört talas om en hygienprocedur hos muslimer i samband med toalettbesök, som skulle kunna ha ett samband med detta med könshår.
Istället för att dras med fördomar och rykten vill jag nu inhämta kunskap i detta från er som har utländsk bakgrund.
Du har kanske invandrat själv eller är barn till invandrade från Asien, Afrika, Mellanöstern, Sydeuropa eller Sydamerika...
Hur gör du med ditt könshår och vad har du för erfarenhet från ditt eller dina föräldrars hemland eller känner till genom vänner från samma land om detta?
Berätta gärna även om vilka skäl du/ni har till att ansa eller raka bort könshår och hur mycket du tar bort.
Berätta gärna även om du är man eller kvinna, hur gammal du är och vilket land du kommer ifrån.
Du kan i övrigt vara anonym.