• nuärdetvårtur

Gravtestet ökar inte i styrka

Hej! Jag fick missfall (MA) i dec -2017. Var i vecka 9+5 och fostret hade dött ca 2 veckor tidigare. Hade då försökt bli gravida länge. Sjukt nog blev jag gravid nästan direkt efter missfallet.Vet att det är en ny grav nu, eftersom jag testade helt negativt några veckor tidigare.

Jag vet att jag hade ägglossning den 13/2. Jag plussade den 24/2. Är nu orolig för ytterligare ett missfall eftersom jag inte tycker testen ökar (förra gången var strecket sjukt starkt vid BIM). Vad säger ni, har ni någon erfarenhet och ser ni någon ökning..?

Översta bilden: 27/2 (BIM)
    Nedersta bilden: 24/2 (BIM-3)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-02-27 09:01
    OBS!! Oj! Nu råkade jag klistra in dubbelt. Det räcker alltså med att kolla på en av bilderna (varje bild innehåller två test).

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-03-02 05:55
    Uppdatering bim+3. Testet har blivit starkare. Kolla gärna den bilden!! Vad tror ni om stegringen? Dock hade jag den där rosa flytningen också på bim-dagen, tankar kring det tas gärna emot också... Är väldigt tacksam för inspel, både solskenshistorier och missfalls-historier ;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-03-12 08:16
    12/3: Vecka 5+6 står det fortfarande Gravid 2-3 veckor på CB Digital. Plusset har dock blivit starkare på det vanliga CB-testet. Hjälp, vad tror ni?!

• Svar på tråden Gravtestet ökar inte i styrka
  • joannaq
    nuärdetvårtur skrev 2018-11-12 16:45:19 följande:

Uppdatering ca 9 mån efter den ofostriga graviditeten (ifall någon i liknande situation läser tråden i efterhand).

Kroppen var i obalans rätt länge, mer än 2 månader, efter missfallet. Valde att vänta ut kroppen istf att ta Cytotec. I backspegeln hade jag tagit Cytotec som jag gjorde första gången. 

Iaf, Är nu gravid igen i v 16. Allt har hittills sett bra ut på ul och NIPT och bebis är lagom stor osv osv. Hoppas och tror på tredje gången gillt för vår del.

Va härligt grattis! Jag fick oxå en ofosterlig graviditet i våras men tyvärr upptäcktes det inte förens på kub i v 12.. Hade dock börjat blöda några dagar innan så kände på mig att något va fel. Fick ta cytotec och göra "abort" hemma.. Fick tyvärr en infektion några veckor efter och fick bli inlagd och skrapad. Men ca 2 månader senare blev jag gravid igen och är nu i v 13 och fick göra ett vul i v 7+2 och allt såg bra ut och har kub nu på fredag som jag är väldigt nervös för.

Tänkte dela lite jag med om just ofosterlig graviditet, för när jag var med om det så hade jag aldrig hört talas om det

Kram!
  • Iowhannah
    joannaq skrev 2018-11-12 19:02:16 följande:

Va härligt grattis! Jag fick oxå en ofosterlig graviditet i våras men tyvärr upptäcktes det inte förens på kub i v 12.. Hade dock börjat blöda några dagar innan så kände på mig att något va fel. Fick ta cytotec och göra "abort" hemma.. Fick tyvärr en infektion några veckor efter och fick bli inlagd och skrapad. Men ca 2 månader senare blev jag gravid igen och är nu i v 13 och fick göra ett vul i v 7+2 och allt såg bra ut och har kub nu på fredag som jag är väldigt nervös för.

Tänkte dela lite jag med om just ofosterlig graviditet, för när jag var med om det så hade jag aldrig hört talas om det

Kram!

Jag gick igenom samma sak förra sommaren. Dock började jag blöda och fick göra ett VUL i vecka 11. Man såg en alldeles för liten hinna men inget foster. Gjorde Cytotec-abort hemmavid och för min del gick det bra och mensen kom tillbaks redan efter en månad.

Några månader senare blev jag gravid igen och nästan på dagen ett år efter aborten så föddes vår dotter :)

Jag hade heller inte hört talas om ofosterlig graviditet tidigare, jag läste rätt mycket på bl a missfall.nu(?) när jag gick igenom det hela och det var först då jag fick info om sånt. Läkaren sa aldrig nåt om ofosterlig graviditet, han sa bara att det var ett missfall och att hinnsäcken var i vecka 6.
  • Iowhannah

Kram!

Jag gick igenom samma sak förra sommaren. Dock började jag blöda och fick göra ett VUL i vecka 11. Man såg en alldeles för liten hinna men inget foster. Gjorde Cytotec-abort hemmavid och för min del gick det bra och mensen kom tillbaks redan efter en månad.

Några månader senare blev jag gravid igen och nästan på dagen ett år efter aborten så föddes vår dotter :)

Jag hade heller inte hört talas om ofosterlig graviditet tidigare, jag läste rätt mycket på bl a missfall.nu(?) när jag gick igenom det hela och det var först då jag fick info om sånt. Läkaren sa aldrig nåt om ofosterlig graviditet, han sa bara att det var ett missfall och att hinnsäcken var i vecka 6.
  • joannaq
    Iowhannah skrev 2018-11-13 07:23:11 följande:

Det är tydligen inte så vanligt med ofosterliggraviditet och det kallas ju även missed abortion men då är det ju oftast ett dött foster i oxå. Troligen gick det fel vid celldelningen för oss eftersom man inte såg ett spår av ett foster utan bara en hinnsäck med fostervattn :(

Va härligt att det gick bra med nästa graviditet :)) Stort grattis!!
  • nuärdetvårtur

Kram!
    Tack, jag är superglad! Jättegrattis till dig också!

Superbra att dela, tror jag. Vad hemskt att gå hela vägen till kub :( Men på något sätt kanske ändå liite positivt att du hade lite misstankar om att allt inte stod helt rätt till...

Kram!
  • nuärdetvårtur
    Iowhannah skrev 2018-11-13 07:23:10 följande:

Usch vad jobbigt :( Jag tycker det borde vara standard med VUL för alla i vecka 8/9. 

Men vad fantastiskt att det gick så bra - stort stort grattis :D
  • joannaq
    nuärdetvårtur skrev 2018-11-14 09:50:12 följande:

Tack, jag är superglad! Jättegrattis till dig också!

Superbra att dela, tror jag. Vad hemskt att gå hela vägen till kub :( Men på något sätt kanske ändå liite positivt att du hade lite misstankar om att allt inte stod helt rätt till...

Kram!

Ja det va jobbigt man kände sig så lurad! Jag mådde ju så dåligt oxå spydde och tog mig inte ur sängen på 8 veckor... För ingen ting!

Igår kunde jag höra vår bebis hjärta här hemma med en doppler!! Det va helt fantastiskt!! V 12+3

Kramar på er alla!
  • nuärdetvårtur
    joannaq skrev 2018-11-14 11:11:32 följande:
    Ja det va jobbigt man kände sig så lurad! Jag mådde ju så dåligt oxå spydde och tog mig inte ur sängen på 8 veckor... För ingen ting!

Igår kunde jag höra vår bebis hjärta här hemma med en doppler!! Det va helt fantastiskt!! V 12+3

Kramar på er alla!
    Exakt samma frustration kände jag, men troligen i lite mindre grad då jag inte hann gå så långt.

Fantastiskt att höra hjärtat, så lycklig stund. Stort lycka till och kram på dig med!
  • Iowhannah
    joannaq skrev 2018-11-14 11:11:32 följande:

Kramar på er alla!

Min kropp agerade tvärtom, jag hade nästan inga graviditetssymptom och det fick mig att misstänka att nåt inte stod rätt till. När jag började blöda så fattade jag på en gång att det var kört, trots att alla runt mig berättade om hur de hade blött floder och ändå fött ett friskt barn.

Grattis till graviditeten!
  • joannaq
    Iowhannah skrev 2018-11-14 19:18:28 följande:

Min kropp agerade tvärtom, jag hade nästan inga graviditetssymptom och det fick mig att misstänka att nåt inte stod rätt till. När jag började blöda så fattade jag på en gång att det var kört, trots att alla runt mig berättade om hur de hade blött floder och ändå fött ett friskt barn.

Grattis till graviditeten!

Så konstigt att det kan vara så olika..

Tack så jättemycket och grattis till er dotter :))
  • Iowhannah
    joannaq skrev 2018-11-14 19:43:14 följande:

Så konstigt att det kan vara så olika..

Tack så jättemycket och grattis till er dotter :))

Tack så mycket :)
Svar på tråden Gravtestet ökar inte i styrka