• Jag gillarhundar

Vill flytta men andra föräldern vägrar skriva på.

Hej.

Jag har träffat en kille som har två barn. Hans ex tröffar dom varannan helg pga att hon haft ett missbruk.

Nu vill han flytta till mig i hans barndomsstad.

Där även hans föräldrar bor, men hans ex kommer inte att skriva på så att barnen kan flytta med.

Tänkte kolla om det är fler som varit med om samma sak och har fått igenom en flytt?

• Svar på tråden Vill flytta men andra föräldern vägrar skriva på.
  • viseversa

Och varför ska hon skriva på? Hon inser väl att en flytt knappast skulle gynna hennes umgänge med barnen. Kanske hon får träffa dom ännu mer sällan. 

• Kerubmamman

Hur långt avstånd blir det?

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • zemer

Hur långt vill han flytta? Kommer det funka att utöka umgänget i framtiden? Kommer det funka med varannan vecka när barnen går i skolan? Hur gamla är barnen?

• Tveksamt

Ni får förhandla helt enkelt, vilka villkor ställer hon för att skriva på? Kan ni gå med på de villkoren? Inte? Vad kan ni erbjuda istället.. osv osv.

Ett bra argument behöver ingen hög röst. Retar du upp dig på små saker är du väl helt enkelt inte större än så.
  • Vanessao9758

Kan förstå att hon inte vill skriva på för det gynnar ju inte henne alls. Skulle du göra något som inte gynnade dig alls bara för att någon annan sa till dig? Är detta väldigt viktigt för dig så får väl barnens pappa erbjuda sig att varje gång det blir mammans helg att träffa barnen, att han då både skjutsar dit dem samt sedan åker och hämtar dem när de ska hem igen, så att det inte blir en massa extra körande för mamman. De får ha någon form av skriftligt kontrakt på detta så han håller vad han lovat, år efter år. 

Svar på tråden Vill flytta men andra föräldern vägrar skriva på.