• Miirree

Gravid eller inte?

Heej!

Jag och min sambo har bestämt oss för att bli tre, och jag slutade men mina p-piller för cirka 3 veckor sen. (Har ätit p-piller i närmre 7år)

Är här någon som ätit p-piller sålänge? Och som blivit gravid snabbt? Hur snabbt?

Har nu i två dagar haft en typ stickande känsla i höger äggstock mot livmodern Samt en minnande värk i mellan åt.

Tror ni det kan gå så snabbt?!????????

• Svar på tråden Gravid eller inte?
  • scaniae

Att du har slutat med p-piller innebär inte att dy blir gravid på första försöket. Det kan dröja månader innan du blir gravid. Om du vill veta huruvida du är gravid nu eller ej får du köpa ett graviditetstest. Antingen "testa tidigt" som mäter hcg från 10 eller "vanligt" som mäter hcg från 25.

• stragge

Slutade med p-piller för tre månader sedan och har inte ens fått ägglossning än. Första veckorna utan piller kände jag mig så gravid och har läst att det är många som gör det efter pillerstop.

• PowerL

Jag fick mens direkt jag slutade med piller och ägglossning 17 dagar senare (använde ägglossningstest).

• Miirree

Ja molande ska de stå haha,

Ja okej! Har beställt ägglossnings tester så jag hoppas på det bästa!

• Johannana

Jag åt p-piller i 11 år, slutade, ägglossning kom igång direkt. Fick gravidsymptom i samband med första ÄL, men var alltså inte gravid då. Hade också stickningar i äggstock/äggledare och molvärk.

Blev dock gravid på andra försöket :) Lycka till!

• Miirree
    Johannana skrev 2018-02-27 20:23:30 följande:

Jag åt p-piller i 11 år, slutade, ägglossning kom igång direkt. Fick gravidsymptom i samband med första ÄL, men var alltså inte gravid då. Hade också stickningar i äggstock/äggledare och molvärk.

Blev dock gravid på andra försöket :) Lycka till!

Åh vad roligt! Du gav mig lite större förhoppningar iallafall!

Är så rädd att det ska ta år o bli gravid bara för man tagit p-piller så länge! :o
  • Kyriie88

Jag slutade med ppiller i maj efter tagit dem i 12 år. Tog 1,5 månad sen fick jag ägglossning och blev gravid på första försöket :) v37 nu :)
    Kan tillägga att min gyn sa att jag var mer eller mindre steril så de kan gå snabbt, men de kan också dröja upp till 1år.
    Lycka till!

• Miirree

Men oj! Hur kunde hon/han säga så! Men grattis! Hoppas jag har samma tur:D

• Miirree
    Kyriie88 skrev 2018-03-01 14:24:07 följande:

Jag slutade med ppiller i maj efter tagit dem i 12 år. Tog 1,5 månad sen fick jag ägglossning och blev gravid på första försöket :) v37 nu :)

Kan tillägga att min gyn sa att jag var mer eller mindre steril så de kan gå snabbt, men de kan också dröja upp till 1år.

Lycka till!

Men oj! Hur kunde hon/han säga så! Men grattis! Hoppas jag har samma tur:D
Svar på tråden Gravid eller inte?