Kan en man bli attraherad efter flera år??
Hej, jag har under några år till och från träffat en upptagen man. Det hela började med en oskyldig flirt men båda fick ganska snabbt känslor. Vi träffades inte ofta men hade ganska intensiv kontakt. Vi strulade en del men gick aldrig hela vägen pga att jag inte ville det när han var upptagen. Han har respekterat detta och ändå fortsatt hålla kontakt. Vi har en otrolig kemi och hade helt säkert varit tillsammans om vi träffats när han var singel.
Han är skild efter många års äktenskap. Träffade direkt efter skilsmässan sin nuvarande tjej och de bor ihop. Båda har barn men inga gemensamma. De har varit tillsammans i 5 år. Problemet i deras förhållande är att han inte är attraherad av henne och aldrig har varit det heller. Han är tillsammans med henne för att han vill ha en familj till sina barn. Han kan inte bryta upp pga att han inte vill såra sina barn en andra gång. Han ser det som ett misslyckande om han även efter en skilsmässa skulle bryta upp ett hem för sina barn. Han är en underbar pappa och gör allt för sina barn. Han har inte varit så tydlig mot mig som jag hade velat. Han har uppgett att han ser sitt förhållande tillfälligt och inte vet vad som händer i framtiden. Det stora problemet har varit att han inte är attraherad och att de knappt har sex.
Efter mkt strul med tjejen så bröt de upp men de är tillsammans igen pga barnen. Helt plötsligt säger han till mig att de har det bättre och att han är attraherad av henne. Han säger att han tror attraktion sitter i huvudet. Jag vet att han intalar sig själv att det är bra som han har det. Jag tror att han bildar sin egen verklighet och att detta inte är sant.
Min fråga är, kan en man plötsligt bli attraherad av någon efter 5 år tillsammans???
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-02-28 18:33
Jag vet helt säkert att han inte har varit attraherad av henne tidigare. Inte bara av honom utan av gemensamma vänner som också vet hur han lever.
Jag tror däremot att han inte är ärlig mot mig nu, att han plötsligt är attraherad av henne.
Ska tillägga att vår kontakt är bruten sedan ett tag tillbaka för att han vill försöka lappa ihop sitt förhållande. Jag tror han nu ljuger för mig för att jag ska hålla mig borta.