2 dagars blödningar innan bim
I dag har jag egentligen bim men redan i tisdags eftermiddag började jag blöda utan något som helst tecken på att mensen skulle komma tidigare. Jag får alltid mensvärk från helvetet 3 dagar innan mensen, blir dålig i magen och känner mig magsjuk, får dessutom ömma bröstvårtor men inte ens det fick jag. Värktabletter måste jag få i mig vid lilla minst tecken på molvärk, sedan är det kört. Men jag började blöda utan vare sig mensvärk eller kass mage. Nu har jag blött i exakt 2 dygn och det börjar klinga av och blodet har varit ljusrött och inga mörka klumpar eller så där rikligt som det brukar vara. Min mens är alltid riklig i minst 4 dagar och sedan småblöder jag i ytterligare 3 dagar.
För en vecka sedan hade jag lite konstiga symptom som jag annars inte har vid pms men de försvann natten till måndagen, det enda som hänger kvar är mitt känsliga luktsinne. Jag vill ta ett test men kan jag göra det idag nu ikväll, rädd att det är för tidigt. Och det här med blödningar runt bim som inte beter sig som vanlig mens, är det vanligt?