• Anonym (Undersökande)

Kvinnor - vill ni inte visa fittan för varandra?

Efter träningen.

Varför byter så få kvinnor om och duschar på träningsanläggningen?

De flesta män gör ju det.

Vill ni inte visa er nakna för andra kvinnor?

• Svar på tråden Kvinnor - vill ni inte visa fittan för varandra?
  • Anonym (Thsit)
    Tom Araya skrev 2020-03-02 18:22:18 följande:
    Bara bastun i sig kan locka till dusch på plats.

Jag känner igen mig i övrigt också.

Mest tycker jag det är otrevligt att lämna omklädningsrummet i svettiga kläder och att dra på sig andra kläder utan dusch vore för mig otänkbart.

Bra att känna sig tillräckligt fräsch för att kunna uträtta ärenden på vägen hem också.

Har jag ett skitigt jobb så duschar och byter jag helst om innan jag åker hem. 
    Men vill du visa fittan eller inte? Det är det vi alla undrar.
  • Tom Araya
    Anonym (Thsit) skrev 2020-03-02 18:39:11 följande:
    Men vill du visa fittan eller inte? Det är det vi alla undrar.
    Svårt, då jag inte har en fitta att visa.

Men jag har inga problem med att vara naken tillsammans med varken kvinnor eller män.
    Jag är man och hetero, om du undrar.
  • Anonym (Thsit)
    Tom Araya skrev 2020-03-02 18:42:07 följande:
    Svårt, då jag inte har en fitta att visa.

Men jag har inga problem med att vara naken tillsammans med varken kvinnor eller män.
    Du hade alltså inget att tillföra i ämnet (med den mer än lovligt debila frågeställningen till trådstart). 

Me du'rå? Undrar du kanske. Svaret är: ibland duschar jag efter träning, ibland inte. Helt beroende på situationen, tidsramen, kommande göromål odl. Nakenhet är inget problem för mig (heller). 
  • Anonym (Arabela)
    Anonym (Undersökande) skrev 2018-03-02 19:30:53 följande:

Efter träningen.

Varför byter så få kvinnor om och duschar på träningsanläggningen?

De flesta män gör ju det.

Vill ni inte visa er nakna för andra kvinnor?

Va? Vad snackar du om? Det gör vi ju visst det. Bastar också tillsammans
  • Anonym (X)
    Anonym (Arabela) skrev 2021-06-12 18:40:00 följande:
    Va? Vad snackar du om? Det gör vi ju visst det. Bastar också tillsammans
    Blir nyfiken. Förekommer det att en och annan kollar in dig och andra med sexuella avsikter?

Lesbiskt-sex-ragg i damernas omklädningsrum, hur vanligt är det, tro?
  • Anonym (Arabela)
    Anonym (X) skrev 2021-06-13 11:46:34 följande:

Blir nyfiken. Förekommer det att en och annan kollar in dig och andra med sexuella avsikter?

Lesbiskt-sex-ragg i damernas omklädningsrum, hur vanligt är det, tro?

Det vet ju inte jag. Det tror jag inte. Har varit med om det en gång (en kompis kompis på en sportklubb). Hon ville ha ex sexuell relation med mig men det var inte främst i omklädningsrummet. Jo jag vet hon spanade in andra kvinnor där absolut.

De flesta gör väl inte så även om de har den läggningen. Tror de flesta skulle bli obekväma på och man skulle väl säga till då.
  • Anonym (G)

Har jag funderat på. Många kvinnor kommer dit omklädda och duschar hemma även om det kan vara minusgrader utomhus.

Vad beror detta på?

• Anonym (kärringen)
    Anonym (G) skrev 2026-03-07 00:02:35 följande:

Har jag funderat på. Många kvinnor kommer dit omklädda och duschar hemma även om det kan vara minusgrader utomhus.

Vad beror detta på?

Hade du själv orkat släpa med:

Schampo, balsam, deo, tvål, rakhyvel, hårinpackning, den stora hudkrämspumpen till kroppen, krämen för benen, östrogenkrämen för Fiffi, kortisontuben för vintereksemet och krämen för ansiktet, till gymmet?

Ska man sen fixa naglar tillkommer borttagningsmedel, klippare, bomullsrondeller, nagelfilar och fem flaskor nagellack (fingrar+ tår).

Duh...rätt mycket enklare att duscha och fixa hemma där hela batteriet finns och står på rätt ställe.
    Packar man ner skiten kommer dessutom 100% någon av grejerna att läcka ut i väskan och gör en bara förbannad, eller måste man förbruka plastpåsar varje gång- ingen vidare miljövänligt.
  • Anonym (Lågt IQ på människor)

Haha, man måste undra hur det står till med folks IQ och intelligens över lag i detta land. Om detta är en viktig fråga. Annars verkar det inne att gråta över kaffeburkar lol

Detta låter som en fråga en tonårs grabb skulle ställa till tonårstjejer. 

Vad har ens andra främlingar med ens kropp att göra? Och vad man gör med den??

Med tanke på alla smyg filmningar och fotografering som sker i dessa utrymmen ofta. Är dom som duschar hemma rätt smarta. Samhället är allt annat än tryggt numera.

Jag är man, själv tränar jag hemma och min fru likaså. Då vi har hemma gym, riktigt bekvämt.

Den här mass mentaliteten att ALLA måste gå på gym. Var kommer denna hysterin ifrån? Det kan man undra. Folk kan ju knappt tänka för egen maskin längre, gör exakt som alla andra.

Det mest korkade inlägget kring detta såg jag på FB. En kvinna som sa att alla arbetslösa skulle gå på gym.  Människor som alltså har fått så sänkta bidrag, att dom knappt har råd med mat. Ens hyra. Till och med jag förstår detta, trots att jag har jobb. 

Har folk så dålig insyn i samhället numera? Måste vara hjärndött folk tänker jag. 

• Anonym (Felicia)

Jag har gångavstånd till gymmet så jag duschar hemma  

• Ezmeraldah
    Tom Araya skrev 2020-03-02 18:42:07 följande:
    Ändå verkar det mest vara andras nakenhet som lockar i dina trådar. 
  • Ezmeraldah

Kom osökt att tänka på tråden om muttor i badkalsonger: 

www.familjeliv.se/forum/thread/72202572-varfor-doljer-ni-muttan/8

"Varför döljer ni kvinnor muttan? Att män döljer sig är ju för att det är olika storlek på penis. Men muttan ju ändå bara ett streck med lite hår på, så det är väl inget att skämmas för? Alltså om det blir varmt och sådär, då behöver ju inte ni ha på er era badkalsonger?"

• Anonym (Nej)

Nej? Vi vill inte visa f.... Eller ja, de flesta. Det finns ju undantag. Gymmet jag tränar på stängde av två tjejer som spelade in varandra i omklädningsrummet och la ut på Onlyfans. 

• PH76

Jag tror knappas att detta är en man/kvinna grej. Jag är man och skulle aldrig duscha på gymmet om jag verkligen inte behövde. Inte för att jag är blyg utan för att jag tycker att det är mycket trevligare och skönare att göra det hemma. Jag har heller inga problem att åka och göra ärenden efter gymmet utan att duscha.

• Anonym (kärringen)
    Anonym (Lågt IQ på människor) skrev 2026-03-07 09:36:12 följande:

Haha, man måste undra hur det står till med folks IQ och intelligens över lag i detta land. Om detta är en viktig fråga. Annars verkar det inne att gråta över kaffeburkar lol

Detta låter som en fråga en tonårs grabb skulle ställa till tonårstjejer. 

Vad har ens andra främlingar med ens kropp att göra? Och vad man gör med den??

Med tanke på alla smyg filmningar och fotografering som sker i dessa utrymmen ofta. Är dom som duschar hemma rätt smarta. Samhället är allt annat än tryggt numera.

Jag är man, själv tränar jag hemma och min fru likaså. Då vi har hemma gym, riktigt bekvämt.

Den här mass mentaliteten att ALLA måste gå på gym. Var kommer denna hysterin ifrån? Det kan man undra. Folk kan ju knappt tänka för egen maskin längre, gör exakt som alla andra.

Det mest korkade inlägget kring detta såg jag på FB. En kvinna som sa att alla arbetslösa skulle gå på gym.  Människor som alltså har fått så sänkta bidrag, att dom knappt har råd med mat. Ens hyra. Till och med jag förstår detta, trots att jag har jobb. 

Har folk så dålig insyn i samhället numera? Måste vara hjärndött folk tänker jag. 

Har man högre utbildning och lön så har man pengar och det är inget problem att fortsätta gå på gym på a-kassa med inkomstförsäkring. Dessutom köper man gymkort årsvis och får igen det på friskvårdsbidrag, det upphör inte om jag blir av med jobbet. Blir jag uppsagd idag har jag gymkort till januari 2027 ändå.

Är man sen arbetslös längre tid än ett år, då har man förmodligen andra problem också om man har en låg lön, det förstår jag. Men för min del räcker det att rota i en låda och sälja ett guldarmband eller en ring så är årets gymkort betalt och flera tusen över.
  • Anonym (H 2)
    PH76 skrev 2026-03-08 19:06:50 följande:

Jag tror knappas att detta är en man/kvinna grej. Jag är man och skulle aldrig duscha på gymmet om jag verkligen inte behövde. Inte för att jag är blyg utan för att jag tycker att det är mycket trevligare och skönare att göra det hemma. Jag har heller inga problem att åka och göra ärenden efter gymmet utan att duscha.

Så tycker jag med.
  • Anonym (G)
    Anonym (Felicia) skrev 2026-03-07 09:57:45 följande:

Jag har gångavstånd till gymmet så jag duschar hemma  

Kan jag förstå. 
  • Anonym (G)
    Anonym (Nej) skrev 2026-03-08 17:32:39 följande:

Nej? Vi vill inte visa f.... Eller ja, de flesta. Det finns ju undantag. Gymmet jag tränar på stängde av två tjejer som spelade in varandra i omklädningsrummet och la ut på Onlyfans. 

Kanske det som är huvudsakliga anledningen till varför så många kvinnor duschar hemma?
  • Tom Araya
    Anonym (kärringen) skrev 2026-03-07 09:11:06 följande:
    Hade du själv orkat släpa med:

Schampo, balsam, deo, tvål, rakhyvel, hårinpackning, den stora hudkrämspumpen till kroppen, krämen för benen, östrogenkrämen för Fiffi, kortisontuben för vintereksemet och krämen för ansiktet, till gymmet?

Ska man sen fixa naglar tillkommer borttagningsmedel, klippare, bomullsrondeller, nagelfilar och fem flaskor nagellack (fingrar+ tår).

Duh...rätt mycket enklare att duscha och fixa hemma där hela batteriet finns och står på rätt ställe.
    Packar man ner skiten kommer dessutom 100% någon av grejerna att läcka ut i väskan och gör en bara förbannad, eller måste man förbruka plastpåsar varje gång- ingen vidare miljövänligt.
    Måste man verkligen ha allt det där varje gång man tar en dusch?

På sommaren kan jag vilja duscha två gånger om dagen, oavsett träning eller ej och alltid efter arbete och sex.
    Kan detta vara skälet till att vissa kvinnor mer sällan vill ha sex?
Svar på tråden Kvinnor - vill ni inte visa fittan för varandra?