• MegaPaddan

Är dessa kalsonger lila eller grå?

Jag och min flickvän har diskuterat fram och tillbaka angående färgen på ett par av mina kalsonger. För mig är dessa helt klart gråa medan hon påstår att de är lila. Jag undrar om det är fel på mitt färgseende eller om det bara är en tolkningsfråga? Vad säger ni på Familjeliv?

kalsonger underkläder färgseende
  • Svar på tråden Är dessa kalsonger lila eller grå?
  • Anonym (åååå)

Du får ursäkt men de ser ut som en urtvättad disktrasa! Lyd mitt råd, släng dem och köpa några nya snygga i stället Glad (i en färg ni slipper bråka om) 

• MegaPaddan
    Anonym (åååå) skrev 2018-03-03 18:52:10 följande:

Du får ursäkt men de ser ut som en urtvättad disktrasa! Lyd mitt råd, släng dem och köpa några nya snygga i stället Glad (i en färg ni slipper bråka om) 

Ja fula är dom men trots utseendet förvånansvärt bekväma. Men jag håller med dig, det kan nog vara dags att göra sig av med dom där rackarna (det är även hål på i båda ljumskarna).
  • MegaPaddan
    Anonym (Trä) skrev 2018-03-03 18:20:28 följande:

Gråa. Lägg gärna upp foton med annan färg på bakgrunden än röd.

Här är med vit bakgrund (kakelgolv) och lite olika fokus på mobilkameran.
  • SofieJ
    MegaPaddan skrev 2018-03-03 20:48:25 följande:

Här är med vit bakgrund (kakelgolv) och lite olika fokus på mobilkameran.

Haha, jag säger fortfarande grå!
  • KaptenOhoy

Hej TS!

Det är egentligen omöjligt att få ett svar som är "sant", eftersom färden påverkas av flera faktorer: Kamerans förmåga att fånga och visa färg, rummets belysning och inte minst medlemmarnas skärm (vit färg på en skärm kan framstå som gul i jämförelse med en annan skärm som har en mer blå färgton).

Det är den blåa/guldiga klänningen all over igen. :)

• Kalsongvetare

Kalsongvetare som jag är, så måste jag säga att denna fråga är som att fråga vem kom först hönan eller ägget. Det är helt enkelt ur min professionella åsikt omöjligt att urskilja vilken färg kalsongerna har. Däremot så kan jag ta reda på det, om du skickar mig modellnummer så kan jag kolla upp dem i mitt kalsonglexikon (Inte för att skryta men det består utav 9873 olika par och modeller) 

• SofieJ
    Kalsongvetare skrev 2018-03-03 23:07:12 följande:

Kalsongvetare som jag är, så måste jag säga att denna fråga är som att fråga vem kom först hönan eller ägget. Det är helt enkelt ur min professionella åsikt omöjligt att urskilja vilken färg kalsongerna har. Däremot så kan jag ta reda på det, om du skickar mig modellnummer så kan jag kolla upp dem i mitt kalsonglexikon (Inte för att skryta men det består utav 9873 olika par och modeller) 

Finns det ingen digital utgåva av detta lexikon? Känns som att kalsongmarknaden är högst levande, ständigt med nya tillskott av modeller och mönster/färger.
  • Anonym (Grå)

Jag säger grå. Min morsa skulle säga lila. Hon röstar alltid på den där svaga brytningen som nästan inte finns. En gul mugg med en homeopatisk droppe grönt är grön för henne och gul för mig. Det är mycket en tolkningsfråga. Ålder kan också spela roll eftersom färgsinnet i hjärnan lär förändras/mogna med tiden.

• Kalsongvetare
    SofieJ skrev 2018-03-03 23:16:03 följande:
    Finns det ingen digital utgåva av detta lexikon? Känns som att kalsongmarknaden är högst levande, ständigt med nya tillskott av modeller och mönster/färger.
    Nej, jag vill gärna inte dela med mig av mitt lexikon, då det är ett livsverk och en dag kommer den att rädda världen. 
  • Anonym (K)

På de första bilderna vita och svarta, på de andra bilderna gråa och svarta.

Svar på tråden Är dessa kalsonger lila eller grå?