• Wilma000

BIM runt 28 mars. Nån fler som vill hänga på?

Alla BIM trådar var redan så fulla så jag tänkte skapa en till.. :D

Är 37 år och försöker få andra barnet. Har en dotter som är 4 år.

Har flera mf bakom mig bl.a 2 st såkallade vindägg.

Har denna månad börjat med bidrottninggele kapslar och extra vitaminer.

Är riktigt expert på att vara "skengravid" innan mensen så tänkte det kan va bra att kunna ventilera nånstans..

Nån som känner igen sig?

• Svar på tråden BIM runt 28 mars. Nån fler som vill hänga på?
  • Tokigsnart

Fattar ingenting nu, skulle haft bim i Fredags 30/3 testade svagt svagt med testa tidigt test, i Lördags testade jag med digital fick Inte Gravid, lördags kväll första flytning med lite rosa i, söndag och måndag någon enstaka flytning med brunt i Tesdade i Måndags kväll med ett vanligt test (första bilden) svagt streck

Började blöda i Tisdag och har blödit sen dess inga direkta kramper utan lite mera molvärk

Igår började bröst spänna och mådde fruktansvärt illa

Så tog detta i morse??!

Kom ett stark streck på gång (test som e från första bim dagen) tog digitala direkt efter?

Nu vet jag inte vad jag ska tro det ökar i styrka

Vad gör jag nu?

• Ereya
    Tokigsnart skrev 2018-04-05 06:20:28 följande:

Fattar ingenting nu, skulle haft bim i Fredags 30/3 testade svagt svagt med testa tidigt test, i Lördags testade jag med digital fick Inte Gravid, lördags kväll första flytning med lite rosa i, söndag och måndag någon enstaka flytning med brunt i Tesdade i Måndags kväll med ett vanligt test (första bilden) svagt streck

Började blöda i Tisdag och har blödit sen dess inga direkta kramper utan lite mera molvärk

Igår började bröst spänna och mådde fruktansvärt illa

Så tog detta i morse??!

Kom ett stark streck på gång (test som e från första bim dagen) tog digitala direkt efter?

Nu vet jag inte vad jag ska tro det ökar i styrka

Vad gör jag nu?

Men gud vad konstigt ändå! Jag vill säga grattis, men tycker att du ska ta ett till test om fyra dagar nåt sånt. Ifall att blödningen innebär, ja, du vet... Om du fortfarande testar positivt om ett par dagar/en vecka är du gravid trots allt. Hoppas, hoppas!!!
  • Tokigsnart
    Ereya skrev 2018-04-05 13:18:24 följande:

Men gud vad konstigt ändå! Jag vill säga grattis, men tycker att du ska ta ett till test om fyra dagar nåt sånt. Ifall att blödningen innebär, ja, du vet... Om du fortfarande testar positivt om ett par dagar/en vecka är du gravid trots allt. Hoppas, hoppas!!!

Ja,jag tänkte det!! Blir bara så förvirrad

Hoppas Hoppas att detta går vägen nu :)
  • Aducia

Måste rådfråga er nu, snälla!!!

Hade mens 1-6 februari, sen fick jag en konstig blödning som var mer sparsamma bruna flytningar och en av de dagarna var det lite rött. Detta var 15-26 februari (skrev in det som mens för jag är osäker). Har i cirka 1 vecka känt spända bröst och igår/idag lite sura uppstötningar. Har testat negativt 2 gånger senaste veckan men idag fick jag tjocka vita flytningar, typ krämaktiga.

Vill nämna att jag har oregelbunden mens.

Börjar funderar på om jag faktiskt är gravid men att det är för tidigt att se och om den där bruna flytningar perioden var en mensperiod eller en nidblödning. Är det inte näst intill omöjligt att få det så snabbt och tätt inpå?

Blir galen, snälla ge mig lite feedback!! :(

MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • Ereya
    Aducia skrev 2018-04-06 20:43:35 följande:

Måste rådfråga er nu, snälla!!!

Hade mens 1-6 februari, sen fick jag en konstig blödning som var mer sparsamma bruna flytningar och en av de dagarna var det lite rött. Detta var 15-26 februari (skrev in det som mens för jag är osäker). Har i cirka 1 vecka känt spända bröst och igår/idag lite sura uppstötningar. Har testat negativt 2 gånger senaste veckan men idag fick jag tjocka vita flytningar, typ krämaktiga.

Vill nämna att jag har oregelbunden mens.

Börjar funderar på om jag faktiskt är gravid men att det är för tidigt att se och om den där bruna flytningar perioden var en mensperiod eller en nidblödning. Är det inte näst intill omöjligt att få det så snabbt och tätt inpå?

Blir galen, snälla ge mig lite feedback!! :(

Låter som ägglossning du har nu? Ta det lugnt ett par dagar och testa sen igen.
  • Aducia
    Ereya skrev 2018-04-06 20:53:13 följande:

Låter som ägglossning du har nu? Ta det lugnt ett par dagar och testa sen igen.

Kan hända! Känner ingen mensvärk eller så ännu. Får se hur tempen utvecklar sig i veckan. Än så länge är den stabil och håller sig normal. Då kanske "nidblädningen" var en mens isåfall och jag har ÄL nu då!

Hur går det för dig ?
  • Ereya
    Aducia skrev 2018-04-06 21:02:50 följande:

Kan hända! Känner ingen mensvärk eller så ännu. Får se hur tempen utvecklar sig i veckan. Än så länge är den stabil och håller sig normal. Då kanske "nidblädningen" var en mens isåfall och jag har ÄL nu då!

Hur går det för dig ?

Ja, det låter nästan som det. Så ligg i Jag fick mens i mars men vi försöker inte aktivt så får se nu i april. Hade konstigt ÄL-känning och flytningar på cykeldag 8 så antingen får jag mens nästa vecka eller den 24 som uträknat. Förra året i april hade jag ingen ägglossning eller mens...och nu helt sjukt tidig, haha!
  • Aducia
    Ereya skrev 2018-04-06 21:30:56 följande:

Ja, det låter nästan som det. Så ligg i Jag fick mens i mars men vi försöker inte aktivt så får se nu i april. Hade konstigt ÄL-känning och flytningar på cykeldag 8 så antingen får jag mens nästa vecka eller den 24 som uträknat. Förra året i april hade jag ingen ägglossning eller mens...och nu helt sjukt tidig, haha!

Hehe ja ;) det ska vi!

Åh va konstigt. Kroppen ändrar sig hela tiden. Man kan inte lita på normerna för cykler, haha för de lever sitt eget liv!
  • Tokigsnart
    Ereya skrev 2018-04-05 13:18:24 följande:

Fick detta i morse och det ökar så mina blödningar verkar vara ofarliga!

Nu hoppas jag att lilla pyret stannar kvar

Lycka till alla ni och jag hoppas verkligen ni får erat pluss snart

• Tokigsnart
    Tokigsnart skrev 2018-04-07 06:35:56 följande:

Bilden vill inte komma med tydligen

Men fick Gravid 2-3 i morse

• Sanssan
    Ereya skrev 2018-04-04 15:46:11 följande:

Där bodde vi också förut. I de norra delarna. :) Om du vill ha någon random person som går igenom samma sak att bolla tankar med, finns jag på "vagentill.vimedbarn.se." En nystartad blogg om den långa vägen, förberedelserna och att mentalt mogna till att längta och vilja ha ett plus. Jag skriver under pseudonym så jag verkligen vill vara så öppen som möjligt utan att folk i min närhet ska veta att det är jag det handlar om, hehe!

Men gud så bra!! Ska absolut kika :) tack!!
  • joannaq
    Tokigsnart skrev 2018-04-07 06:35:56 följande:

Stort grattis!!
Svar på tråden BIM runt 28 mars. Nån fler som vill hänga på?