• Carlin740

oron och ångest

hej det började med att efter ha fått äta letrozol en om gång så väntade  jag mensen då de inte visade positivt på några ägglossningsstickor. när jag var inne på cykeldag 42 tänkte jag att ja skulle testa ett gravtest och såg då ett svag extra sträck. åkte direkt in för att köpa b digital. testade dagen efter den 14 feb då stod de gravid 2-3 lyckan man könde då var obeskrivlig men den verkade inte bli långvarig fick komma ner till den kliniken som har gjort utredningen vilket dom konstaterade att jag inte var så långt gången som dom trodde . dom trodde ja redan skulle va i vecka 7 enligt deras sätt att räkna men. jag hade varit där då den 25 jan för uppföljningen men då först såg man en äggblåsa . så jag antar att jag hade ägglossningen efter den 25 nån gång. men nu till problemet dom har fått för sig att graviditeten inte  är som den ska gå mina blodprov inte alltid fördubblar sig utan dom hoppades på att de skulle bli missfall av sig själv men än så länge sitter de kvar. var idag på uppföljning med vul + blodprov. åter hade blodprovet denna gången inte ökat så mkt var nu uppe i 5000 nånting, i fredags var det uppe i 4800 . vet varken ut eller in nån mer som känner ingen sig. behöver va orolig. ursäkta den långa texten men behövde verkligen prata av mig detta då dom inte ens vet vilken vecja jag är iGråter

• Svar på tråden oron och ångest
  • Anonym (E)

Inte just det du nämner men jag gjorde vul i 7+0 och läkaren blev då bekymrad och kallade in en barnomrska. Båda stod och kollade och letade runt och tyckte embryot såg misstänktsamt ut. Efter en stund så sade båda två att något verkade vara fel på embryot (vad man nu kan se så tidigt) och att jg borde gå hem och ställa mig in på missfall. Fick en till tid för att kolla om allt skulle ha försvunnit ordentligt. Detta var 5 veckor senare. När kag kom tillbaka sä sa jag att jag inte hade blödigt eller haft ont och läkaren berättade om MA (missed abortivt) Bär hon skulle påbörja ultraljudet så var det en livlig krabat som vinkade till oss från lin livmoder.

Hopps någon annan kan besvara din fråga men hopps min kan ge dig lite hopp..

• Carlin740

Hej åh va kul att dom hade fel iaf att allt stämde. Ja de har det verkligen gjort hoppas verkligen de ä samma för mig då ja har haft svårt att bli gravid å detta ä första gången. Vill ju verkligen int mf nu. Hur va det med dina symtom ja har bara lite ömma bröst å typ ingen ork i kroppen bara så är själv lite orolig eftersom ja inte har så mkt symtom.

• Anonym (E)
    Carlin740 skrev 2018-03-09 07:50:20 följande:

Hej åh va kul att dom hade fel iaf att allt stämde. Ja de har det verkligen gjort hoppas verkligen de ä samma för mig då ja har haft svårt att bli gravid å detta ä första gången. Vill ju verkligen int mf nu. Hur va det med dina symtom ja har bara lite ömma bröst å typ ingen ork i kroppen bara så är själv lite orolig eftersom ja inte har så mkt symtom.

Mina symtom 1a graviditeten (då det där utspelade sig) var jätteömma bröst, känsligt luktsinne, hormonstinn - kunde bli arg/ledsen/glad inom loppet av 3 sek. Mycket växtvärk i livmoder. Åt allt och hela tiden

Nu under 2a graviditeten så mår jag superilla. Under v.6 och v.7 så spydde jag en hel del. Nu spyr jag inte så ofta men mår illa nästan hela tiden och har väldogt svårt att äta, blir som ett lock för strupen efter 3-4 tuggor. Älskar choklad men kan knappt äta nå sött alls nu. Hatar surt men nu vill jag ha citron och annat syrligt hela tiden. Favorit är mosad avokado med citronsyra.

Under denna graviditet har jag blödit vid två tillfällen och har rosa flytningar till och från. Har vart på tre vul (är i 9+1) men allt ser bra ut. Var där senast i onsdags. Går hos spec.mödravården och har extrakoller för jag gick bara till v.24+3 vid första graviditeten.
  • Carlin740

Aha oki. Usch då va jobbigt å m illa. jag har varit öm typ som innan mensen hoppar igång annars har ja int så mkt luktsinnet är väl lite skarpare nu å lite ömma bröst annars inget ???? nästan så man hellre hade mått dåligt så man visste att de går åt rätt håll

• Anonym (E)
    Carlin740 skrev 2018-03-09 18:46:08 följande:

Aha oki. Usch då va jobbigt å m illa. jag har varit öm typ som innan mensen hoppar igång annars har ja int så mkt luktsinnet är väl lite skarpare nu å lite ömma bröst annars inget ???? nästan så man hellre hade mått dåligt så man visste att de går åt rätt håll

Lite så kan jag känna när illamåendet ligger "lite nere". Har lite ont i brösten men inte mycket och på ett sätt kan jag sakna det haha. Molvärken har jag också och de sista dagarna är det mycket "stickningar" och kan "spänna/dra" i livmoder. Ibland blir jag rädd och tänker "nu går det åt helvete" men sen försvinner det efter nån minut och då kommer det logiska tänkandet --> växtvärk :) så det är ju också bra att man känner det även om det kan vara väldogt obehagligt
  • Carlin740

Sant ???? hoppas bara att dom kan se nått denna gången på vul ska tbx på måndag å göra de för sist såg dom ju bara den där "bubblan" med nått som dom trodde va hinnsäcken men de va svårt å se . Hade vart kul å dom såg själva bebisen den här gången ä nervös för att dom inte ska göra de puh.

• Anonym (E)

Håller alla tummar och tår för dig idag att ett starkt hjärta tickar på!

Hör gärna av dig efter du har vart där, om du orkar.

När jag gjorde vul i 6+0 så kunde man se ett hjärta ticka på

• Carlin740

Ingen tur för mig denna gången. Va hos läkaren i måmdags och när dom hade gjort vul så sa dom att ja borde avbryta graviditeten för hinnsäcken va tom de hade stannat tidigt tydligen på en vecka jade blodprovet bara ökat från 5000 till 6700 å dom sa att de int va normalt att de inte fanns nån bebis. Så fick en tablett igår för att påbörja processen.

Svar på tråden oron och ångest