• Armiida

    Lämnar du ifrån dig varor överallt?

    Förundras gång på gång Hur Tänker folk som i affären lämnar ifrån sig kylvaror varstans när de lämnat den kalla avdelningen?? T.ex du tar färska kalla lasagneplattor. Du går vidare, kommer till pastahyllan och ångrar sig och tar istället torrpasta. Istället för att gå och lämna tillbaka till kylen lämnar du dem i hyllan bland rumstempererade pastan. Fast det inte är kallt. Inser du inte att produkten blir förstörd? Eller tror du att det finns en robot som hittar paketet och kör tillbaka det till kylen?

  • Svar på tråden Lämnar du ifrån dig varor överallt?
  • Gizmo

    Nej, aldrig. Om jag ser en frysvara bland tvättmedlet t ex, säger jag till personalen. Den kan ju ha legat där en längre tid och blivit förstörd.

  • Physalis

    Har jobbat i butik så jag har sett ett en hel del underliga val folk göra med varor.

    Värst var en gång när jag själv handlade så såg jag att ngåon lagt ett glasspaket som smällt ner på en hel pall med socker. Många tusenlappar och onödigt förstörande där.

    En annan gång jobbade jag i kassan och kunden som höll på att lägga upp sina varor kom på att hon inte ville ha en ost hon plockat på sig. Så hon valde att springa en bit bort (dock fortfarande inom synhåll för mig) och mula in den långt bak i en godishylla.

    Själv gör jag som andra redan nämnt. Försöker först och främst lägga tillbaka på rätt plats, då gånger det inte blir så lägger jag de åtminstone i rätt temperatur och väl synligt.


    Korrekturläser som en kratta
  • HelaGotland
    Physalis skrev 2018-03-08 00:17:07 följande:
    Har jobbat i butik så jag har sett ett en hel del underliga val folk göra med varor. Värst var en gång när jag själv handlade så såg jag att ngåon lagt ett glasspaket som smällt ner på en hel pall med socker. Många tusenlappar och onödigt förstörande där. En annan gång jobbade jag i kassan och kunden som höll på att lägga upp sina varor kom på att hon inte ville ha en ost hon plockat på sig. Så hon valde att springa en bit bort (dock fortfarande inom synhåll för mig) och mula in den långt bak i en godishylla. Själv gör jag som andra redan nämnt. Försöker först och främst lägga tillbaka på rätt plats, då gånger det inte blir så lägger jag de åtminstone i rätt temperatur och väl synligt.
    Korrekturläser som en kratta

    Folk som gör så som du beskriver - mular in en färskvara bland godis - måste ju vara helt mentalt handikappade! Jag skulle aldrig få för mig att göra något så dumt. Visst har man kanske ställt en läskflaska på hyllan bland andra läskflaskor (el likn) någon enstaka gång när man varit jättetrött eller stressad. Men aldrig annars!
  • Physalis
    HelaGotland skrev 2018-03-08 00:32:35 följande:

    Folk som gör så som du beskriver - mular in en färskvara bland godis - måste ju vara helt mentalt handikappade! Jag skulle aldrig få för mig att göra något så dumt. Visst har man kanske ställt en läskflaska på hyllan bland andra läskflaskor (el likn) någon enstaka gång när man varit jättetrött eller stressad. Men aldrig annars!


    Ja jag hade gärna tittat in i någons hjärna som tycker sånt är ok. Hade varit spännande att se hur tankegångarna går till.
    Korrekturläser som en kratta
  • HelaGotland
    Physalis skrev 2018-03-08 00:38:57 följande:
    Ja jag hade gärna tittat in i någons hjärna som tycker sånt är ok. Hade varit spännande att se hur tankegångarna går till.
    Korrekturläser som en kratta

    Ja herregud det hade väl varit bättre om hon lämnat osten hos dig?
  • flygrl

    Nej, jag lägger alltid tillbaka varor där jag tog dom. F*****g ofog lägga frysvaror i rumstemperatur ute i butiken så dom förstörs.

  • Physalis
    HelaGotland skrev 2018-03-08 00:42:01 följande:

    Ja herregud det hade väl varit bättre om hon lämnat osten hos dig?


    Hehe ja det var det jag sa till henne.
    Korrekturläser som en kratta
  • Cherry on top

    Har någon gång på netto lämnat en vara som inte ska vara kyld på fel ställe, efter att jag letat och letat efter rätt plats förgäves. Just torra varor kan jag lägga rätt efter andra, men kylvaror vågar jag inte eftersom de kan ha legat länge. Stör mig på folk som lägger varor lite här och var och struntar i att det blir förstört.

  • Persikaplommon

    Nej , det gör jag inte.

    Vad är det för fel på människor som gör så där?

    Men de som plockar upp kyl och frysvaror som någon annan lämnade på fel ställe är minst lika dåliga.

    Andra kan bli magsjuka om varan legat på för varmt ställe.

  • Mandel

    Finns inte på min världskarta att jag inte skulle ställa tillbaka en sak där jag tagit den!
    Är en sådan där konstig prick som städar och plockar efter andra på de flesta ställen utom i andras hem. Där försöker jag hålla fingrarna i styr!
    Hänger kläder rätt i butiker, lägger saker rakt, plockar upp papper från toagolv och torkar av kranen och handfatet på de flesta toaletter jag besöker osv.
    Har jag hyrt en stuga är stugan storstädad från golv till tak när jag lämnar den vilket de aldrig är när jag kommer dit...
    Jag ställer varorna med streckkoden mot scannern i kassan och jag bygger inga berg!


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Alvina

    Jag kan göra det ibland om jag har bråttom och inte hittar tillbaka till stället där jag tog varan, men torrvaror ställer jag alltid bland torrvaror, kylvaror alltid bland kylvaror och frysvaror alltid bland frysvaror. Men som sagt, det har hänt att jag ställt tillbaka en kryddburk bland flingpaketen, men oftast ställer jag tillbaka på rätt ställe.

  • Pope Joan II
    Mandel skrev 2018-03-08 09:23:04 följande:

    Finns inte på min världskarta att jag inte skulle ställa tillbaka en sak där jag tagit den!
    Är en sådan där konstig prick som städar och plockar efter andra på de flesta ställen utom i andras hem. Där försöker jag hålla fingrarna i styr!
    Hänger kläder rätt i butiker, lägger saker rakt, plockar upp papper från toagolv och torkar av kranen och handfatet på de flesta toaletter jag besöker osv.
    Har jag hyrt en stuga är stugan storstädad från golv till tak när jag lämnar den vilket de aldrig är när jag kommer dit...
    Jag ställer varorna med streckkoden mot scannern i kassan och jag bygger inga berg!


    Så där fungerar jag också. Jag har skurat många offentliga toaletter i mitt liv.
  • Mandel
    Pope Joan II skrev 2018-03-08 09:58:56 följande:
    Så där fungerar jag också. Jag har skurat många offentliga toaletter i mitt liv.
    Skönt att jag inte är ensam!
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Cherry on top
    Mandel skrev 2018-03-08 09:23:04 följande:

    Finns inte på min världskarta att jag inte skulle ställa tillbaka en sak där jag tagit den!

    Är en sådan där konstig prick som städar och plockar efter andra på de flesta ställen utom i andras hem. Där försöker jag hålla fingrarna i styr!

    Hänger kläder rätt i butiker, lägger saker rakt, plockar upp papper från toagolv och torkar av kranen och handfatet på de flesta toaletter jag besöker osv.

    Har jag hyrt en stuga är stugan storstädad från golv till tak när jag lämnar den vilket de aldrig är när jag kommer dit...

    Jag ställer varorna med streckkoden mot scannern i kassan och jag bygger inga berg!


    Haha så gör jag med. Tvättar av pantmaskinen också efter användning. Men just kylda varor vågar jag inte lägga tillbaka eftersom jag inte vet hur länge det legat framme. Kassörskan brukar vara tacksam med när allt ligger på rad med streckkoden på rätt håll
  • EnAnonumius

    Jag kommer alltid i håg vad jag plockar varorna och ångra jag en vara så sätter jag den på plats.

    Dock så är jag den lilla irriterande människan som kan säga åt folk som slänger kylvaror ute i värmen, att de behöver inte vara så extremt lata av sig utan kan gott lämna tillbaka varorna där de hittade dem.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Mammaa88

    Skulle förklara för kassören att jag ångrat detta köp och genom att lämna ?tillbaka? den på helt fel ställe skulle göra produkten förstörd för att sedan Med ett vänligt leende fråga om jag får produkten för halva priset?

    Den kommer ju bli förstörd!(?) så why not.

Svar på tråden Lämnar du ifrån dig varor överallt?