Anonym (Trådstartaren) skrev 2018-03-12 16:38:32 följande:
Vi mejlade om att vi ville göra IVF. De svarade att de behöver vissa provsvar och att vi skulle mejla dessa. Vi skickade in de prover vi tagit från tidigare ivf för några månader sen (vilket de sa var helt ok). De skrev tillbaka att 1 prov saknades. Vi bad om att få ta provet där och de sa att det går bra, att vi kunde göra det i samband med det inledande samtalet och att jag skulle ringa och boka tid för det. Jag ringde men fick då veta att jag inte alls skulle ringt ännu utan att läkaren ska gå genom våra journaler först och göra upp en behandlingsplan och att de sen skulle höra av sig snarast möjligast. Vi hörde inget från dem på en månad och hörde då själva av oss förra veckan och frågade hur det går. De bad om ursäkt för att det dröjt och lovade att höra av sig dagen efter. Det gjorde de inte. Idag mejlade de att läkaren rekommenderar ivf men att det saknas 6 prover (och inget av dem är det prov som de först sa saknades...) och att de behöver detta innan samtalet. Det är tydligen även några veckors kö för samtal. Varför vi ens ska ha samtal vet jag inte, vi har gjort detta innan. Men det spelar ingen roll egentligen, bara att det är ytterligare ett onödigt moment som kommer dra ut på tiden.
Det har alltså bara varit krångel, rörigt och som sagt dragit ut på tiden. Har de ingen koll på mejl, samtal och vad de säger till folk så har vi inget förtroende för dem i övrigt heller. Det är helt uteslutet av vi kommer att betala en massa tusen till ett ställe som gett detta intryck. Vi har gjort IVF utomlands tidigare och det var otroligt professionellt, organiserat och vi fick tider direkt så det här är inte normalt på något sätt. Förutom i Danmark kanske, för det var nästan likadant med Triangeln. Det var därför vi valde att bryta där och försöka med Storkklinik istället. Vi ska i alla fall försöka med ett annat ställe nu.
Tråkigt att det blivit som det blivit. Förstår hur du menar med varje moment som tar tid, man vill ju att det ska rulla på när man väl vill igång.
Vi gjorde våra prover "hemma" och skickade sen ner svaren. Samtalet fick vi göra på telefonen (även Skype hade gått bra). Vi åkte enbart ner för själva behandlingarna. Allt gick väldigt smidigt. Alla frågor vi hade undertiden skickade vi med mail.
Tycker allt var bra samt att det låg väldigt bra till i Köpenhamn.
Hade vi bott närmare (och inte hade 90 mil enkel väg) hade vi säkerligen gjort fler behandlingar där.
Konstigt hur olika uppfattning man kan få men förstår er om det strular.
Hoppas ni hittar nåt som blir bra.