• Anonym (Gråskala...)

Var går gränsen för dig? (Otrohet)

När anser du dig själv vara otrogen? De flesta är emot otrohet, men gränsen för när man själv anser att man är otrogen verkar vara olika. Självklart är hemlighållandet en del av otroheten också.

Kommentera gärna om hur du tänker om var du känner att gränsen går för när du känner att du varit otrogen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var går gränsen för dig? (Otrohet)
  • Anonym (s)

Det känns som om man har kommit till stadiet där man smeks/hånglar/har sex så har man redan varit otrogen ett tag innan. Likaså att chatta med någon för att få denne kåt. Hur mötte dom den här personen liksom? Vad fick dom att fortsätta möta/prata personen? Motivet fanns redan där, att investera i en annan person.

Att fantisera om att ha sex med ex. Johnny Depp skulle jag däremot inte räkna som otrohet, fantasier är fantasier, inte verklighet, kanske olämpligt om det kommer ut, men de flesta människor vet bättre än så.

Alltså tycker inte jag att din omröstning har något passande alternativ för mig.

• Anonym (ChristerSjögren)
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2018-03-10 13:38:44 följande:

Aldrig. Jag gör vad jag vill då det är mitt liv. Bara för att jag råkar ha en pojkvän innebär det inte att jag inte slukar andra män.

Slukar?
  • Anonym (K-R A)

Min förra sambo fokuserade bara på sin mobil och att skriva med en annan man. Jag såg inte detta som otrohet då men mådde jättedåligt över det eftersom det skulle hållas hemligt. Sen uppdagades ett och annat så min syn på det idag var att hon delade med sig och la fokus hos en annan medan jag "fanns bredvid". Otrohet oavsett om något hade hänt eller ej. Nu hade det hänt så tanken fanns nog tidigt hos henne.

• Anonym (Tjejkompisen)
    Anonym (ChristerSjögren) skrev 2018-03-10 14:11:39 följande:

Slukar?

Som på ett spett ;)
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2018-03-10 14:32:26 följande:

Som på ett spett ;)

Vilken stegrad?
    Anonym (ChristerSjögren) skrev 2018-03-10 14:34:45 följande:

Vilken stegrad?

Stekgrad
  • Anonym (Tjejkompisen)
    Anonym (ChristerSjögren) skrev 2018-03-10 14:35:17 följande:

Stekgrad

Well done ;) Vill du smaka?
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2018-03-10 14:38:20 följande:

Well done ;) Vill du smaka?

Jag kan smaka på dig men inte på dina män.... Spettet har jag, marinaden också så det enda du behöver göra är att dyka upp med ett öppet sinne och glatt humör!
  • Anonym (Tjejkompisen)

Ska tuta i pojkvännen att det är middag med tjejerna först, den brukar han gå på ;) Men du får sjunga först!

Anonym (Tjejkompisen) skrev 2018-03-10 14:45:28 följande:

Ska tuta i pojkvännen att det är middag med tjejerna först, den brukar han gå på ;) Men du får sjunga först!

Är det två mörka ögon du vill höra?
  • Anonym (BOC)
    Mella-Bella skrev 2018-03-10 14:06:39 följande:

Så om man inte uttryckligen kommit överekons om att inte ha samlag med nnågon annan, så bryter man ingen överenskommelse om man gör just detta, och därför är man inte otrogen. Helt i min smak, dock så inser jag ju att majoriteten inte tänker så utan det finns underförståEda regler att man är monogam om inte annat avtalats.

Jag tror underförstådda grejer dvs tankeläsning är att lägga upp för problem. Däremot kan man ju, om man har minsta anledning att tro stt ens partner kanske inte gör samma gränsdragningar, förekomma problemen genom att snacka ihop sig om vilka gränser man önskar eller inte önskar?
  • Mella-Bella

P

Anonym (BOC) skrev 2018-03-10 14:57:59 följande:

Jag tror underförstådda grejer dvs tankeläsning är att lägga upp för problem. Däremot kan man ju, om man har minsta anledning att tro stt ens partner kanske inte gör samma gränsdragningar, förekomma problemen genom att snacka ihop sig om vilka gränser man önskar eller inte önskar?

Om du anser att man inte kan föslita sih på underförstådda grejer så finns det all anledning att att överväga att partnern har andra gränseragningar.

Ja det är en bra tanke att snacka ihop sig så. Fast d ansvaret borde egentlifen ligga på den som tycker det är viktigt att partnern håller sig inom vissa gränser. Men så funkar det för det mesta inte. De flesta tar för givet att man ligger inte med andra, så enkelt är det.
  • Anonym (Tjejkompisen)
    Anonym (ChristerSjögren) skrev 2018-03-10 14:47:09 följande:

Är det två mörka ögon du vill höra?

Leende guldbruna
  • Anonym (Mina)

Att prata med någon för att göra honom kåt, där går gränsen för otrohet tycker jag. Fantasier sitter bara i dina tankar men att göra en sexuell praktisk handling i syfte att bli och göra nån annan kåt än din älskling är otrohet enligt mig.

• Anonym (H)

Att skriva meddelanden i hemlighet till någon specifik och dölja det. Behöver inte ens vara flirtigt.

Mitt ex smsade och ringde till en tjej han pluggade med och jag fick inte veta någonting. Han kunde prata i telefon med henne i 2 timmar, medan mig kunde han knappt prata 3 minuter med innan han ville lägga på.

För mig var detta ett enormt svek och jag kände verkligen att han satte henne före mig. Mig låg han med, men henne pratade och umgicks han med hellre. Förlät honom aldrig för det..

Anonym (Tjejkompisen) skrev 2018-03-10 16:06:59 följande:

Leende guldbruna

Bara om vi sjunger duett då...
  • Anonym (Min idol!)
    Anonym (ChristerSjögren) skrev 2018-03-10 14:34:45 följande:

Vilken stegrad?

Älskar dig! Du smälter alla damers hjärtan!

Jag tycker det är grovt att säga att man är otrogen vid tanke, det är fan inte lätt att slå bort en attraktion, speciellt om det är en person man måste träffa dagligen på tex jobbet. Jag tycker att gränsen går vid om man tar steget vidare och gör sexuella inviter.
    Anonym (Min idol!) skrev 2018-03-10 16:13:21 följande:

Älskar dig! Du smälter alla damers hjärtan!

Jag tycker det är grovt att säga att man är otrogen vid tanke, det är fan inte lätt att slå bort en attraktion, speciellt om det är en person man måste träffa dagligen på tex jobbet. Jag tycker att gränsen går vid om man tar steget vidare och gör sexuella inviter.

Tack, jag tar det som en komplimang!
  • Anonym (K-R A)

Sexuellt innehåll ja... Det höll hon på med. Och hemliga möten. När det är en själv passar det. Hade det varit tvärtom så jävlar!

• Anonym (BOC)
    Mella-Bella skrev 2018-03-10 15:25:41 följande:

P

Om du anser att man inte kan föslita sih på underförstådda grejer så finns det all anledning att att överväga att partnern har andra gränseragningar.

Ja det är en bra tanke att snacka ihop sig så. Fast d ansvaret borde egentlifen ligga på den som tycker det är viktigt att partnern håller sig inom vissa gränser. Men så funkar det för det mesta inte. De flesta tar för givet att man ligger inte med andra, så enkelt är det.

Jag är enig. Det borde vara lika naturligt att uttrycka ?för mig är det viktigt att du inte ligger med andra? som att ?för mig är det viktigt att få ligga med andra?. Men medveten om att den monogama tvåsamhetsnormen är rätt stark så kan man ju sejfa med att prata om sånt rätt tidigt i dejtandet. Eller så har jag gjort. Inte antagit något. Inte heller haft något som är en total dealbreaker, men haft vissa saker jag föredragit. Jag föredrar monogami för egen del, efter att ha provat lite olika varianter och jämfört ... Men det är inte samma som att andra förhållandeformer/gränser är otänkbara.
Svar på tråden Var går gränsen för dig? (Otrohet)