Rimliga graviditetssymtom eller lurar jag mig själv?
Hej!
Jag behöver prata av mig lite. Kan såklart prata med min sambo men han försöker att vara parten som tänker mer realistiskt och hålla mina förväntningar nere, det är bra när man är så otålig som jag är... Men ibland vill jag bara få lite hopp.
Vi har precis nyligen börjat försöka bli gravida. Jag är superivrig och tycker jag har symtom men är osäker. Jag har tagit ett graviditetstest som var negativt så egentligen borde jag väl lyssna på det. Men det testet var ett sånt early detection, 5 dagar innan bim (clear blue) så vad jag förstår så kan det ju ha varit för tidigt.
Har inte så många symtom egentligen men några stämmer in på graviditet. Dagarna efter ägglossning hade jag ömma bröst som jag också uppfattade som lite svullna, känner inte det längre dock. Nu är det ca 3 dagar kvar till mens. I samma tid som brösten var ömma kliade dom också, men bara under en dag. Jag har varit dålig i magen, lös och väldigt uppblåst. Har brunaktiga och blodiga flytningar. Haft det i några dagar nu. Ringt och pratat med en barnmorska och frågat om just blödningarna och hon var inte orolig för det, menade att så kan det vara. Jag har varit väldigt känslig och haft nära till tårar samt lättirriterad. Annars har jag egentligen inte haft så mycket andra symtom, bara känt mig lite annorlunda, inte riktigt mig själv.
Det jag beskriver kan ju mycket väl bara pms. Inser det såklart. Men man vill ju behålla lite hopp.
Min plan är att vänta och se om mensen kommer om några dagar. Om inte gör jag såklart ett nytt test.
Vad säger ni, inbillar jag mig? Är det trovärdiga symtom? Alla har ju inte symtom alls vid tidig graviditet.