• jodås

Dissad av min tjej

Vad ska jag göra när min tjej sedan snart ett år inte vill prata om sex?

• Svar på tråden Dissad av min tjej
  • Schack73

Nästa gång ni har sex kan du efteråt säga något om att det var skönt och se hur hon reagerar.

• jodås

Har gjort det massor av gånger. Inget svar nån gång. Nu har jag tröttnat.

• Anonym (..)

Gissar att hon pratar sex obehindrat med kompisar men inte med dig.

Hade eb fv som stämmer på din beskrivning.Hon pratade sex med kompisarna men aldrig med mej.

Vi kunde inte hålla ihop pga det.

• Anonym (meh)
    jodås skrev 2018-03-18 16:22:02 följande:

Jag har frågat om hin gillar att ha sex men hon säger att hon inte vill prata om det. Överdriver och säger att man inte behöver betygsätta sex efter varje knull. Det är ju inte det jag vill, bara enkelt prat och förhoppningsvis uppskattning, normal konversation om saker som man gör, tex har sex...

Vaddå, märker du inte om hon njuter av sexet eller inte? Det är jättebra att kunna prata om sex, men inte fullständigt nödvändigt om sexet ändå är bra. Det låter ju på dig som om du vill ha beröm för att du har gjort det bra, eller någon slags recension, men hon kanske hellre skulle vilja lämna någon annan slags feedback om du frågar henne mer specifikt. "Finns det någon plats du skulle vilja bli smekt? Finns det något sätt jag kan få dig att njuta ännu mer? Finns det något jag inte gör för dig, som du skulle önska att jag gjorde?" Ifall hon ändå inte vill prata om sexet får du väl fortsätta att treva dig fram och testa olika grejer och se hur hon reagerar på dem. Lycka till!
  • Anonym (X)

Jag fattar inte, hur vill du prata om sex?

• jodås

Antar att hon njuter av sex med mig, hon kommer iaf ibland. Det jag saknar är en  ärlig och odramatisk inställning till sexprat.

Precis som jag kan kommentera att jag tycker middagen var god och att jag verkligen gillade de kokta grönsakerna men broccolin vill jag helst ha okokt, och spenat hatar jag.

Om vi kunde prata så om sex på det viset  skulle sexlivet bli bättre av flera anledningar. Jag vet vad hon gillar och inte, den massiva tystnaden är bruten och mitt självförtroende skulle öka till en normal nivå för mig som är ganska hög, som jag alltid haft tidigare förhållanden. Det är ju kul att prata om saker som båda gillar.

• Anonym (X)
    jodås skrev 2018-03-19 06:30:55 följande:

Antar att hon njuter av sex med mig, hon kommer iaf ibland. Det jag saknar är en  ärlig och odramatisk inställning till sexprat.

Precis som jag kan kommentera att jag tycker middagen var god och att jag verkligen gillade de kokta grönsakerna men broccolin vill jag helst ha okokt, och spenat hatar jag.

Om vi kunde prata så om sex på det viset  skulle sexlivet bli bättre av flera anledningar. Jag vet vad hon gillar och inte, den massiva tystnaden är bruten och mitt självförtroende skulle öka till en normal nivå för mig som är ganska hög, som jag alltid haft tidigare förhållanden. Det är ju kul att prata om saker som båda gillar.

Så... efter sexet, eller vid frukostbordet, vill du säga vad?
  • Anonym (meh)

Är det inte bättre om hon visar eller säger under själva sexakten att hon inte gillar det du gör, än efter?

Jag undrar lite över ditt självförtroende, som i tidigare förhållanden har varit ganska hög. Beror det på att tjejerna har talat om för dig vad som har varit bra eller dåligt efter sexet och att du inte får höra det nu (verbalt)? Eller kan det ha med någonting annat att göra?
  • jodås

Blir nyfiken på hur och på vad du tänker på ang självförtroendet. I tidigare förhållanden har det aldrig varit- blivit nåt laddat eller speciellt.

Tjejen har kanske sagt efter att det var skönt eller nämnt att hon längtar till nästa gång vid frukosten eller när som helst. Totalt odramatiskt och helt naturligt. Precis som vi pratat om nåt annat kul eller intressant vi gjort tillsammans.

Spelar nog ingen roll om det tas upp under själva akten eller inte. Behöver inte vara särskilt ofta heller, men aldrig som nu, trots att jag talat om att jag vill känns väldigt konstigt.

• Anonym (..)

Har hon aldrig sagt nått positivt om ert sex beror det nog på:

1. Hon tycker du är urkass eller i bästa fall bara kass i sängen.

2. Hon är sjukt självupptagen och tror att allt kretsar kring henne. Fattar inte att det är bra med lite positiv feedback.

3. Hon har eller har haft psykiska problem kopplat till sex. Kanske blivit utsatt för övergrepp tidigare.

Oavsett orsak ser det knappast ut som stabila förutsättningar att bygga vidare på. Antigen lämnar hon dig för en tjur eller också lämnar du henne för hon är så knepig.

Hoppas jag har fel.

• Anonym (Miss Demeanor)

Jag tror vi har nåt där.

Min man har aldrig gett sig om inte jag får orgasm, han sätter en ära i det. Det är max tio gånger som jag inte kommit på snart 20 års sexliv och då har det varit för att jag typ haft 38.5 i feber och plötsligt hostat ihjäl mig eller vi blivit avbrutna av ett barn eller tokiga släktingar.

Men å andra sidan har jag då berättat och visat vad jag vill, vi kan varandras bästa moves och vet vad den andra vill ha, och när. 

Och det är ju det som blir fel, när man vill ha något mer eller annorlunda men inte är bekväm med att berätta om det.

Hon kan inte skriva en sexnovell åt dig som ger en idé om vad hon mer vill ha i sängen? Det kan vara lättare att berätta för en bit papper för somliga, och så blir det lite som ett förspel om man tar det på rätt sätt.
Svar på tråden Dissad av min tjej