• Anonym (Något)

Filmas

Vi ligger i flera tvister om barn, hus etc. Jsg bor kvar i vårt hus och exet kommer ditt med mobilen filmar mig varje gång han kommer kameran är på mig konstant. Jag ber han sluta men han fortsätter så jobbigt jag blir så ledsen filmandet gör så vi inte kan längre prata med varandra eller komma överens han filmar mig varje gång han kommer. Hur kan man då kommunicera i dessa fall jag känner mig så kränkt.

• Svar på tråden Filmas
  • Anonym (M)

Men Fyfan vilket knäpphuvud. Det är inte ens lagligt att filma någon på det sättet.

• Anonym (Maken)
    Anonym (Något) skrev 2018-03-13 23:24:45 följande:

Vi ligger i flera tvister om barn, hus etc. Jsg bor kvar i vårt hus och exet kommer ditt med mobilen filmar mig varje gång han kommer kameran är på mig konstant. Jag ber han sluta men han fortsätter så jobbigt jag blir så ledsen filmandet gör så vi inte kan längre prata med varandra eller komma överens han filmar mig varje gång han kommer. Hur kan man då kommunicera i dessa fall jag känner mig så kränkt.

För att du har bråkat och lurat och anklagat honom för en massa.

Därför kan han inte träffa dig utan att ha bevis på att han inte gjort något.

Det är du själv som skapat detta.
  • Anonym (Något)

Bra anledning men det är inte alls så han är inte ens misstänkt ens men han kör ju för provocera, skapa sig en situation på att det eventuellt skulle vara något fel men förstör för föräldrarnas relation, vem vill bli filmad dygnet runt vi kan inte prata alls i dagsläget då jag blir ledsen jag ber han sluta men han har kameran på mig.

• Anonym (eeee)

Se till att du har en eller två andra personer hemma hos dig när han ska filma. Blir lite väl magstarkt om han provar på att filma trots att du har gäster! Om han filmar så ber du någon av dem att filma honom, så fattar han nog hur dumt allt är. 

Ring polisen och fråga vad du får/inte får göra. Jag tänker att eventuellt kanske detta kan räknas som kränkning av något slag och att du kan anmäla. det kanske inte leder någonstans rent juridiskt men det kan få honom att förstå att du inte bara är passiv. Kanske kan ett brev med en anmälan få honom att sluta. 

• Anonym (A)
    Anonym (eeee) skrev 2018-03-14 16:37:56 följande:
    Se till att du har en eller två andra personer hemma hos dig när han ska filma. Blir lite väl magstarkt om han provar på att filma trots att du har gäster! Om han filmar så ber du någon av dem att filma honom, så fattar han nog hur dumt allt är. 

Ring polisen och fråga vad du får/inte får göra. Jag tänker att eventuellt kanske detta kan räknas som kränkning av något slag och att du kan anmäla. det kanske inte leder någonstans rent juridiskt men det kan få honom att förstå att du inte bara är passiv. Kanske kan ett brev med en anmälan få honom att sluta. 
    Håller med
  • Anonym (E)
    Anonym (M) skrev 2018-03-13 23:31:07 följande:

Men Fyfan vilket knäpphuvud. Det är inte ens lagligt att filma någon på det sättet.

Han kan ha sett igenom dej om det visat sig att du är manipulativ och ljuger obehindrat.

Varför tror du polisen har gopro kameror om de går in i en bostad där psyskiskt sjuka människor bor?

De måste kunna bevisa vad som egentligen hänt om de får falska anklagelser mot sig.
  • Anonym (ge igen)

Men det är ju bara att göra samma sak tillbaka. Sätt på kameran så fort han kommer och filma honom tills han åkt igen.

• Anonym (Va?)

Varför kan ni inte prata om du blir filmad? Om ni är i tvist och bråkar är det väl jättebra för er båda om allt filmas, då får man ju verkligen bevis om någon av er beter sig som en idiot och förstör och försvårar.

Jag kan tycka att en kamera borde göra att ni båda kan bete er vuxet och artigt som man bör klara av när man har skaffat barn ihop. Låtsas att den inte är där bara.

• Anonym (Något)

Alla svar får mig skratta ???? Men nej ta upp kamera haha nej vet inte om ja kommer göra det för de känns så sjukt om ja ska filma han ????????

• Anonym (Anna)
    Anonym (Något) skrev 2018-03-30 23:29:50 följande:

Alla svar får mig skratta ???? Men nej ta upp kamera haha nej vet inte om ja kommer göra det för de känns så sjukt om ja ska filma han ????????

Ja men nånting har du ju gjort som du inte vill berätta här. Jag hade en syster som var idiot i samband med bouppteckningen så jag var också tvungen att filma allt.Man får inte för sig att börja filma utan anledning.
  • Anonym (Något)

Nej faktiskt inte

Svar på tråden Filmas