• Femhenist

Alla kvinnor är potentiella horor...

Tänker på det där uttalandet om att "alla män är potentiella våldtäktsmän" (eftersom en kvinna inte kan veta vilken man som är det, och vem som inte är det) och jag inser att jag på samma sätt ser  alla kvinnor som potentiella horor! 

Jag har många gånger hängt vid en bardisk och haft ett lätt slampigt klätt fruntimmer vid min sida, som mot varma, mjuka pattar tryckta mot min kropp, eller mot löften (ibland implicita, ibland uttalade) om sex har bett om en drink. Jag skulle kunna ha tolkat alla de där förslagen som kränkande och sexistiska, och startat någon slags alternativ metoo-kampanj, men jag har agerat vuxet och oftast avböjt vänligt men bestämt. Ibland har jag dock fallit för erbjudandet och levererat både drink och kuk som den vidriga torsk jag är när andan faller på.

Men man vet ju inte vilka dessa kvinnor är på förhand, så därför - Ni är alla potentiella horor!
    ...fast naturligtvis bara ur samma perspektiv som alla män är potentiella våldtäktsmän. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-03-14 08:58
    Skulle vara intressant att höra hur män med liknande erfarenheter tänker om detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-03-14 10:30
    Det är i skrivande stund bara en person (sextiotalist) som faktiskt har försökt besvara detta inlägg på ett sakligt vis. Han hade visserligen inte tänkt klart, vilket jag inte klandrar honom för, eftersom frågeställningen är ny. Så snälla, innan du i frustration över att jag har belyst tingens ordning, och börjar vräka ur dig en massa ovidkommande saker - läs alla dumheter som redan är sagda i tidigare inlägg. Det börjar redan i inlägg #1.

• Svar på tråden Alla kvinnor är potentiella horor...
  • Anonym (Och)
    Bjoer skrev 2018-03-21 09:05:52 följande:
    Av två anledningar. Dels att män ses som individer som ska klara sig själva men också till stor del för att de män som ofta misshandlas är samma män som misshandlar. Dvs, killar som provocerar fram bråk. Att dessa inte får sympati är inte speciellt konstigt.
    Jaså har du statistik på det? Jag känner flera män som helt oprovocerat blivit nedslagna och dessa män är inte alls våldsamma, raka motsatsen. Sen finns det många män som provocerar fram bråk, och då måste ju de andra männen som blir utsatta antingen sticka därifrån eller försvara sig. Det märks när man träffar någon man som bara väntar på att få provocera fram något minsta lilla som kan ge den en anledning till att slå till någon. Jag gick hem från ett disco för ett tag sedan med en kompis, på andra sidan går det en och skriker "Hej bögjävlar", vi vet inte vem detta var. Min kompis frågar vad han menar med det, och jag bara känner hur det ligger i luften slagsmål, men lyckas avvärja det hela.
  • Bjoer
    Anonym (Och) skrev 2018-03-21 12:39:35 följande:
    Jaså har du statistik på det? Jag känner flera män som helt oprovocerat blivit nedslagna och dessa män är inte alls våldsamma, raka motsatsen. Sen finns det många män som provocerar fram bråk, och då måste ju de andra männen som blir utsatta antingen sticka därifrån eller försvara sig. Det märks när man träffar någon man som bara väntar på att få provocera fram något minsta lilla som kan ge den en anledning till att slå till någon. Jag gick hem från ett disco för ett tag sedan med en kompis, på andra sidan går det en och skriker "Hej bögjävlar", vi vet inte vem detta var. Min kompis frågar vad han menar med det, och jag bara känner hur det ligger i luften slagsmål, men lyckas avvärja det hela.
    Menar du att det skulle vara kontroveriellt att män som hamnar i bråk ofta hamnar i bråk ofta? Notera att det inte innebär att inga blir nedslagna oprovocerat.

Ditt exempel där. Istället för att börja fråga vad de menar med det kan man ju bara ignorera det och gå vidare. Det är inte svårt att unvika bråk om man verkligen vill. Sen finns det ju alltid puckon som aldrig ger sig, men hur ofta stöter man egentligen på sådana?
  • Anonym (..)
    Anonym (Och) skrev 2018-03-21 12:39:35 följande:
    Och dessa män har förstås blivit oprovocerat nedslagna av kvinnor? 

Nähej. Så det kanske är därför debatten fortfarande handlar om våldsamma män. 
  • Anonym (Och)
    Anonym (..) skrev 2018-03-30 19:57:23 följande:
    Och dessa män har förstås blivit oprovocerat nedslagna av kvinnor? 

Nähej. Så det kanske är därför debatten fortfarande handlar om våldsamma män. 
    När handlade den om något annat?
  • Anonym (..)
    Anonym (Och) skrev 2018-03-30 23:50:04 följande:
    När handlade den om något annat?
    Och detta är anledningen.
  • Anonym (Och)
    Anonym (..) skrev 2018-04-01 16:28:43 följande:
    Och detta är anledningen.
    What?
  • Anonym (..)
    Anonym (Och) skrev 2018-04-01 20:57:53 följande:
    What?
    Men du skriver en massa dravel om de hur de stackars mannen blir misshandlade. Och jag svarar att vilka misshandlar männen? Är det kvinnor? Nej, det är andra  män. Och dina svar är "What?"  Men, vad är det du inte förstår? Vilka var det som skrek bögjävlar till dig och din kompis? 1000 spänn på att det inte var kvinnor. Jag känner massa kvinnor som blivit slagna helt oprovocerade. Och inte en enda kvinna som slagit ner någon. Du tycker synd om de upprörda männen! "Bara en procent av män är dumma, buhu, tänk på männen!". Jag vet inte vad du får din procent ifrån, men jag vet att de som utsätts för våld och kränkningar, de blir inte utsatta av kvinnor. Det är ett problem att män är våldsamma. Det är ett problem att män betraktar kvinnor som horor. Det är ett problem att män hellre vill debattera hur synd det är om män än att ta tag i de verkliga problemen. 
  • Anonym (..)

Och till TS. Jag vet inte hur det är med dig, men jag känner mig inte särskilt rädd för kvinnor som tar betalt för sex. Åh nej en kvinna! Och jag som är ensam på en mörk gata! Tänk om hon erbjuder mig sex för pengar? 

Jag tycker synd om människor som säljer sina kroppar. Jag betraktar dem som offer. 

Betrakta du alla kvinnor som horor. Tyvärr måste jag fortsätta akta mig för män på ett helt annat sätt, men det kan du inte sätta dig in i. 

• Anonym (Och)
    Anonym (..) skrev 2018-04-02 08:21:04 följande:
    Men du skriver en massa dravel om de hur de stackars mannen blir misshandlade. Och jag svarar att vilka misshandlar männen? Är det kvinnor? Nej, det är andra  män. Och dina svar är "What?"  Men, vad är det du inte förstår? Vilka var det som skrek bögjävlar till dig och din kompis? 1000 spänn på att det inte var kvinnor. Jag känner massa kvinnor som blivit slagna helt oprovocerade. Och inte en enda kvinna som slagit ner någon. Du tycker synd om de upprörda männen! "Bara en procent av män är dumma, buhu, tänk på männen!". Jag vet inte vad du får din procent ifrån, men jag vet att de som utsätts för våld och kränkningar, de blir inte utsatta av kvinnor. Det är ett problem att män är våldsamma. Det är ett problem att män betraktar kvinnor som horor. Det är ett problem att män hellre vill debattera hur synd det är om män än att ta tag i de verkliga problemen. 
    __ __
    \\\ ///
    \\\ __ ///
    \\\/__\///
    \\\__///
    |\\\///|
    |_XXXX_|
    \///\\\/
    ///__\\\
    ///1878\\\
    ///______\\\
    ///________\\\
    ~|__________|~
    ||_|| ||_||
    |___| |___|
  • Anonym (Och)
    Anonym (..) skrev 2018-04-02 08:21:04 följande:
    Dina svar är så enkelspåriga och ologiska at det går inte att svara mer än ett drabbel på.
  • Dr Börje

Har inte orkat läsa alla inlägg I tråden men visst är det så att alla kvinnor är potentiella horor. Män också.

Det finns en teoretisk situation för varje människa när han/hon kan välja att ha sex med någon för att få, eller åstadkomma något. Det behöver inte alltid handla om att ha sex mot betalning iform av pengar. Föreställ dig om ditt liv hängde på det? Eller (gud förbjude) ditt barns liv? Vem skulle inte ha sex med vad fan som helst då om det räddar livet på någon nära?

Jag tror nog också att det finns en gräns I reda pengar när även den mest nekande kvinna kan inse att hon skulle ha sex. Samma sak gäller män. Om Babben Larsson erbjöd mig 100 miljoner för ett knull så skulle jag göra det. Gränsen är däremot individuell.

Så att påstå att man aldrig skulle ha sex mot betalning I någon form är bara fånigt.

• Pripps Vichy

Har i sammanhanget ofta tänkt på hur män som är tillsammans med kvinnor som jobbar i serviceyrken och som kassörskor skulle reagera om de varje dag såg hennes leende, trevlighet och småflirtande med manliga kunder. Känslor och attraktion kan så lätt uppstå med ett sådant stort urval av människor. Men faktiskt så är det lite sexuellt upphetsande när de har det där lite slampiga "trevliga-och-flirtiga-mot-alla"-beteendet..

• Anonym (Truth)

Jag skulle gå så långt att säga att även alla kvinnor är potentiella våldtäktspersoner.

Sedan är alla män också potentiella horor.

• Anonym (..)
    Anonym (Och) skrev 2018-04-02 12:41:02 följande:
    Dina svar är så enkelspåriga och ologiska at det går inte att svara mer än ett drabbel på.
    Jag tror att någon fick slut på argument... exakt så där svarar min 13-åriga halvbror när han inte kan komma på något som svar på tal... är det du Kevin?
Svar på tråden Alla kvinnor är potentiella horor...