• Rally12

Hjälp! Ringen för stor! Går den förminska !

Hej!

Vi ska gifta oss:) sen när ringen kommer är den för stor. Den har gravyr. Är det nån som varit med om detta. Kan man få byta den eller går den förminska?

Med vänlig hälsning, typisk mig...

• Svar på tråden Hjälp! Ringen för stor! Går den förminska !
  • Iowhannah

Ja! Jag fick nåt tillfälligt hjärnsläpp och köpte en enorm förlovningsring till sambon men det var inga som helst problem att byta till mindre storlek, trots att den var graverad.

Köpte ni i fysisk butik eller online?

• Rally12

I butiken. Hoppas det går. Det var på guldfynd. Min ring var i rätt storlek men de hade skickat fel sort. Så den skulle de beställa en ny. Sedan när jag kommer hem och provar sin så är den för stor. Tack för svar då finns det hopp det blir rätt tillslut :)

• Anonym (K)

Jag har förminskat min förlovningsring trots gravering, inga problem! Bara att lämna in den där ni köpte den.

• Pr0nographic

Det beror helt på vad det är för material, att förminska en ring i äkta tungsten skulle nog vara rätt onödigt.

• Anonym (Blingeling)

Om det skulle vara en ring som inte lämpar sig att göra ingrepp i kan man sätta på ett par små metallkulor på insidan så att den sitter bättre. Tala med guldsmeden.

• Anonym (Ja)

Vi använde gamla släktringar. Den som hade tillhört min farfars mor var enormt stor. Vi gick till en guldsmed som fförminskade den för ett par hundralappar. Eftersom det handlade om en rätt stor skillnad blev ringen tydligt tjockare och texten lite ihoptryckt men inget man tänker på. Den andra ringen behövde vara förminskas lite och där såg jag ingen skillnad överhuvudtaget. Så på är det en vanlig guldring lär det inte vara några problem

Svar på tråden Hjälp! Ringen för stor! Går den förminska !