• Anonym (Lessen)

Svartsjuka

Om man varit tillsammans i ett halv år, hur mycket bör man träffas då? Vad är normalt att träffas efter ett halv år?

• Svar på tråden Svartsjuka
  • Tecum

Normalt och normalt, det beror på t ex om någon har barn vv, vilka arbetstider eller på hur långt ifrån varann ni bor.

Men jag skulle säga att minimum är varje helg plus en kväll i veckan om ni bor hyfsat nära varann..

• Anonym (cross)

Han kanske har tröttnat på dig?

• Anonym (Lessen)
    Tecum skrev 2018-03-16 20:37:49 följande:

Normalt och normalt, det beror på t ex om någon har barn vv, vilka arbetstider eller på hur långt ifrån varann ni bor.

Men jag skulle säga att minimum är varje helg plus en kväll i veckan om ni bor hyfsat nära varann..

Du menar att man ses minst varje helg och en gång i veckan, så ca 3 ggr på en vecka? Förstår jag rätt?
  • Anonym (Lessen)
    Anonym (cross) skrev 2018-03-16 20:45:13 följande:

Han kanske har tröttnat på dig?

ja, tanken har slagit mig. men hur vet man det säkert? Det är ju inget han skulle svara ärligt på om jag frågade.
  • Tecum
    Anonym (Lessen) skrev 2018-03-16 20:49:49 följande:
    Du menar att man ses minst varje helg och en gång i veckan, så ca 3 ggr på en vecka? Förstår jag rätt?
    Nja, minst en gång på helgen så det blir 2 ggr minimum. Så gjorde min blivande fru och jag men vi flyttade ihop efter ett halvår.
    Hur ofta ses ni?
  • Anonym (cross)
    Anonym (Lessen) skrev 2018-03-16 20:50:43 följande:

ja, tanken har slagit mig. men hur vet man det säkert? Det är ju inget han skulle svara ärligt på om jag frågade.

Han hör inte av sig före du gör det, han vill inte ses lika ofta längre och bortförklaringarna verkar tveksamma...
  • Anonym (Lessen)
    Tecum skrev 2018-03-16 20:57:37 följande:
    Nja, minst en gång på helgen så det blir 2 ggr minimum. Så gjorde min blivande fru och jag men vi flyttade ihop efter ett halvår.
    Hur ofta ses ni?
    Förut sågs vi hela tiden sen ville han ha egentid ett par gånger i veckan. Jag blev sårad och drog ner på besöken. Så senaste 3-4 veckorna har vi setts på helgerna men ingeet mer. han har frågat men jag har varit så sårad så har sagt nej till att träffas.
  • Anonym (Lessen)
    Anonym (cross) skrev 2018-03-16 20:59:52 följande:
    Han hör inte av sig före du gör det, han vill inte ses lika ofta längre och bortförklaringarna verkar tveksamma...
    Det är oftast han som smsar mig först, väldigt sällan jag gör det. Han har frågat om att ses men säger samtidigt att han vill ha egentid, så jag får dubbelbudskap och blir sårad så jag har sagt nej till att träffas flera gånger. Nu har han bara frågat mig en gågn denna veckan och jag bara känner jaha detta komemr gå åt pipan och daragit åt mig hornen. så sa nej till att träffas denna helgen.
  • Johannako
    Anonym (Lessen) skrev 2018-03-16 21:31:30 följande:

Det är oftast han som smsar mig först, väldigt sällan jag gör det. Han har frågat om att ses men säger samtidigt att han vill ha egentid, så jag får dubbelbudskap och blir sårad så jag har sagt nej till att träffas flera gånger. Nu har han bara frågat mig en gågn denna veckan och jag bara känner jaha detta komemr gå åt pipan och daragit åt mig hornen. så sa nej till att träffas denna helgen.

Men frågar han om ni ska ses så tycker jag det verkligen att han vill det annars hade han inte frågat, men genom att du säger nej flera gånger så tror jag han tröttnar på att fråga och börjar kanske tro att du tappat intresset, tycker du ska prata med honom, det är det viktigaste att man kan prata med varandra för att det ska funka
  • Anonym (A)
    Tecum skrev 2018-03-16 20:37:49 följande:

Håller med
Svar på tråden Svartsjuka