• Anonym (Martin)

Otrogen eller inte?

Hej! 

Efter 7 år har jag och min sambo gjort slut eller snarare gjort slut med henne. En lång, lång historia men en av dem många anledningar var att hon visade inte intresse för sex med mig längre och tog aldrig initiativ. Hon var jätte ledsen och gråt i veckor tror jag. Gick ned i vikt och tappade till och med en del hår. 

Efter cirka 3/4 veckor jag hade gjort slut övertalade hon mig tänka om mitt beslut och åtminstone ta det som en paus istället, vilket jag accepterade. Men jag sa det ganska tydligt att vi kunde göra vad vi ville under pausen och det menades träffa någon annan så klart. Hon var inte nöjd med den men till slut accepterade hon det.

Efter cirka en månad sedan vår paus hade börjat ringde jag henne och frågade om jag kunde komma hemma (hon bodde kvar i lägenheten vi hade köpt tillsammans) men hon sa att hon var hos hennes föräldrar. Jag behövde verkligen hämta någonting hemma och hon sa att det var inga problem att jag gick in. Jag hade fortfarande nycklarna och lägenheten var fortfarande bådas. 

In i lägenheten ser jag hennes dator kopplad till kameran som jag hade köpt till henne 2 år tidigare. Jag skulle aldrig ha tittat på bilderna i kameran. Fanns minst 100 bilder där hon och hennes vännina hade sex med svarta killar. 

Det var/är en schock såklart. Men min fråga är:

- hade hon rätt att faktiskt gå så lång? Det ver ju jag som sa att vi kunde göra vad vi ville. 
    - ska jag berätta för henne att jag har sett bilderna?
    - ska jag tycka synd om henne?
    - ska jag bli förbannad?

Ärligt talat känner jag alla dessa saker samtidigt. 

Vad tycker ni? Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Otrogen eller inte?
  • Anonym (Jk)

1. Du som sa att ni fick göra vad ni ville under pausen.

2. Lägg korten på bordet, dvs säg att du sett bilderna.

3. Kan du inte leva med det som hänt, gör slut! Dra inte ut på tiden.

• Anonym (Martin)

Men ändå... Hon gjorde saker hon hade aldrig gjort med mig. Det gör ont. Självklart vill jag inte vara med henne.

• Anonym (Jk)
    Anonym (Martin) skrev 2018-03-17 00:08:01 följande:

Men ändå... Hon gjorde saker hon hade aldrig gjort med mig. Det gör ont. Självklart vill jag inte vara med henne.

"Självklart vill jag inte vara med henne." Du har svaret där. Gå vidare! Du kommer aldrig släppa det. Försök inte ens med att ge det en chans.
  • Anonym (Martin)

Ska försöka. Men bilderna kommer tillbaka i mina tankar hela tiden och slär mig hårt. 

• Anonym (Stackars tjej)

Sluta dra ut på hennes tid.

Skyll dig själv och gör ett vettigt val i livet förihelskotta. Inte konstigt att hon utrycker sig destruktivt.

• Anonym (Hmm)

Det låter lite för skumt för att vara sant. Tänker först och främst att det inte är så konstigt om hon gör saker med andra som hon inte gör med dig, det handlar om hur personerna övertalar henne. Jag är övertygad om att min fru skulle kunna göra mer än hon gör idag om hon bara får tydliga och auktoritära instruktioner..

Utnyttja det antingen som en chans att få vara med och uppleva nya saker om hon tycker att det är ok. Eller lämna och glöm

• Anonym (VIT tjej)

1. Skyll dig själv. Det var din idé från första början.

2. Hon har INTE varit otrogen.

3. Om du inte vill vara med henne så varför ens nämna att du sett bilderna? Glöm och gå vidare.

4. Kan inte låta bli att fundera på varför du måste nämna att det var SVARTA killar hon låg med? Du hade ju knappast skrivit VITA killar om det var sådana hon legat med. En liten notis bara.

• Anonym (Va)
    Anonym (Martin) skrev 2018-03-17 00:08:01 följande:

Då har du ju ditt svar.

Dock har hon ju inte gjort nått fel. Det va du som gjorde upp reglerna för er paus. Antingen lever du med det eller går vidare.
  • Anonym (Tyvärr)

Tror att det är kört mellan er. Ni kommer inte att kunna få det sexuella till att fungera. Om hon har varit otrogen eller inte är en ointressant fråga. Svaret är nej, om bilderna är tagna under er paus. Men vet du ens det? 

• Anonym (Martin)

Ska bli svårt men ska försöka gå vidare 

• Anonym (le11)

Ja man brukar inte sakna kon förrän båset är tomt.

Det fungerar inte att först sätta upp regler och sedan gråta över spilld mjölk.

Om du hade så många önskemål om sexlivet så kunde du tagit initiativ. 

Och otrogen var hon nog trots allt inte... 

Svar på tråden Otrogen eller inte?