• Skånepar

Du som ligger för ära bakom, vad fan tänker du med?

Som trädstarten säger, du som ligger nån meter bakom framförvarande bil, vad fan tänker du med?
    Att du ska orsaka livslångt lidande på den du kör p, det är en fråga om när, inte om du ska köra in bakifrån i nån oskyldig.

• Svar på tråden Du som ligger för ära bakom, vad fan tänker du med?
  • Hanna F
    sextiotalist skrev 2018-04-16 17:20:55 följande:
    Hur vet du att de leker poliser?
    Inte alla men vissa likadant de som sänker farten på 1 filigt å sen när det blir 2 filigt och man ska köra förbi gasar de som fan 
    Hanna fartdåren persson
  • SektenAndersson
    Skånepar skrev 2018-03-21 19:23:23 följande:

Som trädstarten säger, du som ligger nån meter bakom framförvarande bil, vad fan tänker du med?

Att du ska orsaka livslångt lidande på den du kör p, det är en fråga om när, inte om du ska köra in bakifrån i nån oskyldig.

Jag ligger inte för Ära i mina handlingar, ära och beröm är ju mest för dem som vill bli kända
  • Tow2Mater
    sextiotalist skrev 2018-04-16 11:30:35 följande:
    (och jag gjorde en säker omkörning utan att behöva passera 40 km/h,
    Det finns inga säkra omkörningar. Ska vi börja definiera omkörningar som säkra eller inte, handlar det sällan om farten.
  • sextiotalist
    Tow2Mater skrev 2018-04-16 22:32:11 följande:

Det finns inga säkra omkörningar. Ska vi börja definiera omkörningar som säkra eller inte, handlar det sällan om farten.

Inga mötande inom den långa siktsträckan och kunde hålla hastighetsbegränsningen, det kallar jag för säker omkörning
  • _smart_
    sextiotalist skrev 2018-04-16 07:59:38 följande:
    Nu är det helt enkelt så att vägarna är inte till för att roa dig med dina snabba bilar. Så ja, Britta 27 har rätt att åka 74 km/h på en 80-väg, en polis hade inte stoppat henne, men däremot hade de stoppat dig om du låg för nära henne.
    Hur svårt kan det vara att anpassa avståndet och vid lämpligt tillfälle köra om istället.
    Jag är rätt säker på att det är ytterst få som har en svårt sjuk mamma, hund, barn i bilen av de som ligger för nära (nästa gång det händer så ringer du polisen, så får du poliseskort och/eller hjälp att ta dig fram snabbare).
    Så mitt tips, det finns banor där man kan få köra fort på, använd dessa när du vill leka med din bil.
    För det andra, ta det lugnt, andas, håll avståndet, du kommer hitta en lucka där du kan köra om.

Det kan kosta dig 2000 om du inte håller avståndet
    Det kan även sluta med åtal.

www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/ligga-for-nara-kan-straffa-sig
  • Skånepar

Ni som har lemlästat eller dödat andra i bilen framför, hur känner ni er? Var det värt det? Att visa ni hade mera bråttom och tvinga folk att köra olagligt fort.

• Hanna F
    Skånepar skrev 2018-05-12 22:26:49 följande:

Ni som har lemlästat eller dödat andra i bilen framför, hur känner ni er? Var det värt det? Att visa ni hade mera bråttom och tvinga folk att köra olagligt fort.

Här är väl ingen i tråden som har gjort det 
    Hanna fartdåren persson
  • falukorv
    Hanna F skrev 2018-05-14 11:17:23 följande:

Än...
  • sextiotalist
    Hanna F skrev 2018-05-14 11:17:23 följande:
    Inte någon i tråden kanske. Men en snabb googling så är en av de vanligaste orsakerna till olyckor, folk håller för korta avstånd
    En länk

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/sa-blir-midsommarstrafiken

Det sista stycket
    Vem är den farligaste trafikanten?

? Det är personen som vill fram fort och kommer i hög hastighet och vill att du ska flytta på dig. Det viktiga då är att inte låta sig provoceras utan överlåta dem till oss. Sedan är det förstås unga onyktra förare som ger sig ut på natten efter midsommarafton som kan ge tråkiga konsekvenser.
  • Johnnyorange

Jag tror att många idag är så stressade att de ligger nära bakom för att de vill köra om. Är det mer avstånd blir det längre omkörningssträcka. Jag säger inte att det är rätt. Men jag tror det är så de tänker.

• sextiotalist
    Johnnyorange skrev 2018-05-14 13:14:12 följande:

Jag tror att många idag är så stressade att de ligger nära bakom för att de vill köra om. Är det mer avstånd blir det längre omkörningssträcka. Jag säger inte att det är rätt. Men jag tror det är så de tänker.

På en tvåfilig motorväg behöver man inte en lång omkörningssträcka. På landsvägar ja, men då behöver man ändå inte ligga i häcken på bilen före, man lägger sig nära mittlinjen, så man har tillräckligt lång sikt. Så kör man om när det fungerar.
    Men ibland undrar man hur folk tänker, övningskörde med sonen i helgen och på vägen, med två filer åt vardera riktning, så såg vi tre vansinnesomkörningar, bla en bil som kom farande i väldigt hög hastighet i vänsterfilen, slänger sig framför sonen för att svänga på avfarten. Tur att sonen var så van förare nu att han hann bromsa, annars hade det inte varit roligt
Svar på tråden Du som ligger för ära bakom, vad fan tänker du med?