Göteborgs kvinnoklinik
Kort och gott, vad har ni för erfarenheter av gbg kk ?
Kort och gott, vad har ni för erfarenheter av gbg kk ?
Hittade priserna nu på Nordic IVFs hemsida. Synd att man hunnit fylla 35.. :) Jag hade väl någorlunda koll på vad det kostade innan, men aldrig riktigt satt mig in i det. Nu valde vi ju dem lite på måfå, eller snarare för att vi såg att de fått bra omdömen, men det verkar inte spela jättestor roll prismässigt, om man väljer en annan klinik?
Tack för alla svar! Avvaktar möte i nästa vecka men otålig som jag är så planerar jag alltid lite i förväg..
Kawi- Det kan vara ditt immunförsvar som försöker förhindra fler graviditeter. Svenska läkare "tror tyvärr inte" på att kvinnors immunförsvar kan orsaka fertillietsproblem. Det kan gå lätt att få första barnet men sen taggar immunförsvaret upp och försöker aktivt stoppa fler graviditeter eller så har man medfött överaktivt immunförsvar och då får man svårt att få redan första barnet.
Jag är en av dessa immuntjejer. Bästa hjälpen får man om man reser utomlands och gör en immunutredning, det har jag gjort på Life clinic i Aten. Men annars kontakta Fertilitetplus i Stockholm så kan Marie hjälpa till.
Kan också tipsa om boken "is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer. Finns att köpa på Bokus och Adlibris för ca 200kr.
Hittade priserna nu på Nordic IVFs hemsida. Synd att man hunnit fylla 35.. :) Jag hade väl någorlunda koll på vad det kostade innan, men aldrig riktigt satt mig in i det. Nu valde vi ju dem lite på måfå, eller snarare för att vi såg att de fått bra omdömen, men det verkar inte spela jättestor roll prismässigt, om man väljer en annan klinik?
Tack för alla svar! Avvaktar möte i nästa vecka men otålig som jag är så planerar jag alltid lite i förväg..
Nu minns jag förresten vad jag läste om Nordic IVF:
www.expressen.se/halsoliv/basta-och-samsta-klinikerna-for-ivf/
Enligt den artikeln verkar de ju vara överlägset bäst?
Minns också att jag kollade upp Livio, men det är väl samma som Carlanderska?
Idag är det möte på Gbg kk med provsvar på utredningen och samtal. Ett litet steg på vägen!
Idag är det möte på Gbg kk med provsvar på utredningen och samtal. Ett litet steg på vägen!
Lycka till.
Kawi - Tråkigt att de inte hittade något vid er utredning i Göteborg.
Om du vill gå vidare och göra immunutredning så finns det i London, Aten och i USA. Om du vill veta mer om immunutredning så kan jag tipsa dig om denna bok:
www.bokus.com/bok/9780978507800/is-your-body-baby-friendly/
Säljs på Bokus och Adlibris för ca 200kr
Kan också tipsa dig om denna sida:
www.fertilitetsguiden.com/wp/
Samt denna sida:
www.familjeliv.se/forum/thread/63072249-vi-som-snart-ar-gravida-efter-utredning-i-aten
Tack :)
Nu är mötet avklarat, och jag gjorde även sköljning av äggledare och VUL. Resultatet var att allt var toppen, typ. Spermatest visade jättebra kvalitet, inga infektioner, bra äggreserv, inga stopp i äggledarna osv. Alla prover bra.
Han kunde inte hitta någonting som hindrade/försvårade för graviditet. Kanske bra på ett sätt, men ändå på ett sätt besviken på att de inte hittade något som man kan behandla eller förbättra..
Kawi - Tråkigt att de inte hittade något vid er utredning i Göteborg.
Om du vill gå vidare och göra immunutredning så finns det i London, Aten och i USA. Om du vill veta mer om immunutredning så kan jag tipsa dig om denna bok:
www.bokus.com/bok/9780978507800/is-your-body-baby-friendly/
Säljs på Bokus och Adlibris för ca 200kr
Kan också tipsa dig om denna sida:
www.fertilitetsguiden.com/wp/
Samt denna sida:
www.familjeliv.se/forum/thread/63072249-vi-som-snart-ar-gravida-efter-utredning-i-aten
Spännande. Vi får våra svar nästa vecka. Redan spolat och allt såg bra ut.. kluven precis som du där, skönt om det inte är ngt fel samtidigt som man undrar varför det inte tar sig?? Vad skulle ni göra nu då? Hem å fortsätta ligga ? Hur länge hade ni försökt ?
Ja på ett sätt är jag besviken, hade gärna haft en orsak, att sätta tänderna i och behandla.. Jag frågade om insemination, men han sa att det gör man inte när spermakvaliteten är så bra.
Ja han (läkaren, gynekologen?) rekommenderade att vi skulle åka hem och fundera, och koppla bort tankar på appar och ägglossning och stickor osv. Han tyckte att vi "borde kunna bli gravida själva" vilket jag tycker känns lite som ett hån, medan det fick min man att känna att vi avvaktar med IVF och fortsätter försöka. Jag känner typ panik inombords eftersom vi inte blir yngre direkt..
Hoppas ni får bra svar/vägledning nästa vecka!
Efter provsvaren idag vet vi nu att vi inte kan få barn på egen hand.har inte råd med ivf och vårdköerna är för långa.
Efter provsvaren idag vet vi nu att vi inte kan få barn på egen hand.har inte råd med ivf och vårdköerna är för långa.
Tråkigt att höra, vad hittades det för fel på er?
Har du PCOS eller har mannen inga spermier eller vad är problemet?
Får ni inte ställa er i kö för ivf inom Landstinget?
Jag tror man kan göra ivf hos ivfFalun inom fritt vårdval om ens eget Landsting inte kan erbjuda det inom rimlig tid. Du kan ju kontakta dem och kolla?
023-78 30 40
Jo visst får vi ställa oss i kö. Men det är 1 åra väntan till sahlgrenska. Tror inte ett förhållande klarar det.
Jag kan inte tänka på detta varje dag i 1 års tid. Det är honom det är fel på. Nästan inga rörliga spemier.