• Feffe97

Brun/rosa/blodiga flytningar samt mensvärksliknandesmärta

Hej, går in i vecka 13 på torsdag och har under de fyra senaste dagarna fått flytningar första dagen va de tre pyttesmå blodklumpar sen inget mer, andra och tredje dagen va det enbart bruna flytningar och idag var det först brunt i morse och nu senare har det gått över till rosa på pappret när jag torkat mig, har även idag känt mensvärksliknandesmärta som även känts i ljumskarna.. Ska på inskrivningssamtal på mån och ul på tisdag inför KUB men är så nervös att det är något som inte står rätt till.. Första barnet och vi har verkligen ställt in mig på att ha en liten bebbe i höst.. Någon mer som känt såhär? Är det vanligt eller bör jag ställa in mig på att det inte kommer vara ett tickande hjärta på UL på tisdag? Mvh Orolig gravid kvinna

• Svar på tråden Brun/rosa/blodiga flytningar samt mensvärksliknandesmärta
  • Ebo88

Jag är i 11+2 idag.

V.6+0 fick jag en blödning som slutade lika snabbt som den kom. Det var kanske 1.5 tsk i binda och när jag torkade mig var det rött på pappret med en svart klimp. Gjorde vul (utomlands) dagen efter och ett hjärta tickade på. Tre dagar efter hade jag bruna flytningar.

I 7+6 gjorde jag vul på spec.mödravården i min hemstad. Ett hjärta tickade och dom kunde se en ytterst liten blödning vid livmodermunnen.

I 8+1 fick jag en till liten blödning som slutade tvärt. Den var betydligt mindre än den första.

Under 24 timmar efter så hade jag rosa flytningar. I 8+6 fick jag återigen komma på vul. Allt var ok och blödningen vid livmodermunnen var också betydligt mindre.

Sedan dess har jag fått rosa flytningar av och till. Ibland tre dagar i sträck, sedan uppehåll. Sedan kan det komma en till och sen kan det gå nån dag. Det är aldrig så att det kommer i binda utan bara på toapapper när jag torkar mig. Om jag har dom tre dagar i sträck så kanske dom kommer vid 2-5 toabesök per dag.

Bm och läkare tror att det är små små blodkärl som kommer i kläm och då jag går på blodförtunnande sprutor så kan det bli mer lättblödligt som då visar sig i form av rosa flytningar.

Jag ska till kvinnokliniken på måndag för vul och provtagning så det inte är bakteriell vaginos eller annan infektion. Och på tosdag har jag KUB.

Är jätterädd att jag inte ska se nå hjärtslag på måndag även fast jag har sett hjärtat slå tre gånger.

Har du kvar symptom osv så är ju det ett gott tecken, men även om du inte har så kan allt vara bra för det. Jag blev ganska paff när min bm och läkare berättade hur många kvinnor som faktist blöder under graviditet där allt går bra, så det är trotts allt normalt även fast man blir livrädd

• MrsAJ88

När jag var gravid med min dotter hade jag småblödningar samt rosa-bruna flytningar till och från under flera veckor. När jag fick missfall däremot började det så men övergick snart i rikliga blödningar med koagler som en kraftig mens. Det är inte ovanligt med småblödningar och färgade flytningar i tidig graviditet, och jag skulle försöka att inte oroa mig eller lägga så stor vikt vid det förrän om det blir mer som menslik blödning. (Annars kan man ju oroa sig oavsett för man kan ju få missfall/MA utan att alls blöda)

Svar på tråden Brun/rosa/blodiga flytningar samt mensvärksliknandesmärta