• heidimaria

Bruna blödningar

Är i v 10(9+0) med tredje barnet. Mina tidigare graviditeter har förlöpt smidigt och utan komplikationer. Nu i v 8 kom det bruna (mörka) flytningar samt nu som då lite rödare.. har inte haft störtblödning eller ont, annat än lite mens/molvärk från och till. Grejen är att de brunröda flytningarna sitter i än i v10... alltid när man torkar sig på toanoch trosskydd använder jag då det kommer lite i trosan oxå... var i v 9 på vul och allt var bra. Hjärtat tickade på. Fick en ny tid nu en vecka senare i v 10 (på onsdag) då det är ganska länge till v 12 och dwt vanliga första ultrat... är så jobbigt då man varje toabesök oroar sig att det ska komma mera eller mycket blod...

Har nån annan haft samma eller är nån annan i samma sots?

• Svar på tråden Bruna blödningar
  • Ebo88

Jag är i v.11+3.

I 6+0 fick jag en blödning, kan ha vart drygt 2 tsk i binda och det slutade på en gång. I tre dagar efteråt hade jag bruna flytningar. Dagen efter (6+1) gjorde jag vul men var dä utomlands. Allt var bra.

I 7+6 fick jag göra vul på spec.mödravården. Allt var bra men dom såg en liten blödning vid livmodermunnen.

I 8+1 fick jag en till liten blödning, drygt 1 tsk. Slutade på en gång. I ca 24 tim efter så hade jag rosa flytningar. Fick göra vul igen i 8+6 och den lilla blödningen hade då blivit ännu mindre.

Jag har inte blödit nå mer men till och från kan jag få rosa flytningar, men enbart vid toabesök. Dom kan komma 1-4 ggr per dag men sen kan der gå flera dagar innan de kommer igen.

Jag ska till kl imorgon för att se så det inte är bakteriell vaginons eller infektion.

Jag har GBS men efter en antibiotika kur försvann den, så jag lämnar kissprov en gång i månaden för att hålla uvi under uppsikt.

Det är ju ganska normalt att man får rosa/bruna flytningar till och från eller till och med en liten färsk blödning men man blir ju orolig. Du kan ju alltid vända dig till din bm och prata med henne så du får lite mer expertis på uttalanden.

Hoppas dom ger med sig!

Svar på tråden Bruna blödningar