• Anonym (Black heart)

Avslöjad älskare, kan han förlåta

Hälsningar från oss som jobbar med Familjeliv.se Här är en kopia på inlägget du skrev: "Det händer andra, inte mig. Så kändes det när jag insåg att jag fallit för en annan. Jag var gift, två barn hus, you name it. Trodde jag va lycklig och hade de bra men så dök HAN upp. Jag var patient och han hjälpte mig, direkt när vi sågs kände det som att vi känt varandra. Jag visste tidigare bara vem han var men inget mer. Under mitt besök pratade vi som bara den, o efter besöket skrev jag ett mess o tackade för trevligt bemötande och hjälpen. Vi möttes ibland när vi hämtade på förskolan, han var alltid glad o charmig. Vi pratade alltid en stund och de blev en kram när vi sågs, efter ett tag insåg jag att vi flörtade. Jag gillade det. Jag hoppas att vi skulle hämta samtidigt och såg fram emot det. Tiden gick o efter ett tag behövde jag hjälp med min skada igen. Jag har svårt att boka tid i veckorna o då kom förslaget att han hade möjlighet att ta emot mig hemma på helgen om det passade. Både han och jag visste egentligen vad de skulle innebära. Och jag åkte dit.

Det var början på vår relation. I cirka 6 månader träffades vi då och då. Ibland vara det bara sex men allt oftast pratade vi också o hade det så mysigt. Jag ville inte åka hem.

Sedan kom den dagen då vi messar, jag frågar om jag kan få komma på behandling, då säger han att vi kanske kan hitta en tid på praktiken. Jag förstår direkt vad han menar. Jag frågar om han träffar ngn annan o han svarar kanske. Vi har under de här 6månaderna lätt pratat om hur jag har det hemma. Jag har sagt att jag inte har de så dåligt och han har sagt att han inte förväntar sig att jag ska lämna. Samtidigt som vi sagt att det finns så mkt känslor. Pratat om att våra barn skulle bli söta osv.

Han slet ut mitt hjärta den dagen.

Jag backade men gjorde väldigt klart för honom att jag inte ville sluta ses, men kunde där och då inte säga att jag ville ha honom på heltid. Jag vågade inte ta steget.

I 4månader kämpade jag med känslor jag inte borde ha, va så ledsen,

Såklart märkte min man att jag mådde dåligt och en natt exploderade det. Jag hade bestämt mig för att ta reda på om mina känslor var kärlek eller avsaknad av ngt i min o min mans relation. Jag tog upp ämnet för. Diskussion o han undrade såklart om jag träffat ngn. Jag ljög. Senare sprack bubblan o de kom fram att jag börjat fundera på det för att jag har börjat få känslor för ngn annan. O otroheten va ute. Den natten bråkade vi konstant o han lyckades få ur mig vem jag varit med. Jag svek min älskare.

I stress o panik messade jag Fd älskaren så han skulle veta. Det blev tyst.

Jag mailade ngn dag senare o frågade om han var arg.

Han svarade att jag inte hade ngt konsekvenstänk, att jag behandlat honom så illa o att han absolut inte vill ha ngn mer kontakt med mig.

Jag blir tokig. När vi ses verkar han så arg, besviken o ledsen. Jag står inte ut. Han hälsar knappt. Vi som hade de så fint o va så bra vänner innan. Jag saknar honom varje dag. Jag ångrar varje dag att jag inte tog chansen att leva med honom. Idag lever han med någon annan, den kvinnan han träffade samtidigt som mig, som för övrigt vågade skilja sig för hans skull.

Men min fråga är kan min Fd älskare någonsin förlåta mig. Ska jag be honom om ursäkt öga mot öga, inte bara på mail. Jag vill ha tillbaka honom som vän.

Jag vet att han såklart inte ville de skulle komma ut vem han var.. Han riskerar sitt jobb om de kommer fram att de va så vi sågs eftersom han använde sitt yrke för att "få mig" även om jag var med på det.

Jag blir tokig. Kan inte komma över honom eller stå ut med att han inte ens vill prata med mig längre. Hur ska jag göra för att återfå hans förtroende.

Jag vet att otrohet är fel, att jag gjort fel mot min man, våra barn alla. Men det är inte det som det handlar om nu. Snälla hjälp mig med vad jag ska göra. Eller inte göra..."

• Svar på tråden Avslöjad älskare, kan han förlåta
  • BertilB

Vore ju mer sunt om du ställde frågan om någon tror att din man/barn kan förlåta dig.... 

Den här älskaren verkar ju inte så intresserad längre. Varför ska du sukta efter honom. Inse bara att allt sket sig! 

• Anonym (Nej)

Vill du honom väl - lämna honom helt ifred. Du kan inte vara vän med honom. Oavsett om du skall stanna med din man eller inte så har han en ny kvinna nu. Om hon av någon anledning skulle bli svartsjuk så skulle hon kunna se till att han förlorar jobbet (Om inte fin man gör det först). Du har betett dig illa mot många människor och nu får du ta konsekvenserna av det. Han hade i stort sett avslutat med dig redan innan du tog upp det med din man. Han vill inte ha mer med dig att göra. Respektera det. Försöker du kontakta honom mer så är det enbart egoistiska skäl och inget han kommer må bra av. Du varken kan eller ska försöka återfå hans förtroende. Eller tänker du dig parmiddagar med hans flickvän och din man?

• Anonym (Black heart)
    Anonym (Nej) skrev 2018-03-26 15:58:41 följande:

Vill du honom väl - lämna honom helt ifred. Du kan inte vara vän med honom. Oavsett om du skall stanna med din man eller inte så har han en ny kvinna nu. Om hon av någon anledning skulle bli svartsjuk så skulle hon kunna se till att han förlorar jobbet (Om inte fin man gör det först). Du har betett dig illa mot många människor och nu får du ta konsekvenserna av det. Han hade i stort sett avslutat med dig redan innan du tog upp det med din man. Han vill inte ha mer med dig att göra. Respektera det. Försöker du kontakta honom mer så är det enbart egoistiska skäl och inget han kommer må bra av. Du varken kan eller ska försöka återfå hans förtroende. Eller tänker du dig parmiddagar med hans flickvän och din man?

En med humor. Kul skämt hördu.

Såklart jag inte tänkt. Min ex man kommer inte avslöja honom, det ligger inte i hans intresse. Vad de gäller hans nya vet jag inte ens om hon vet, skulle tro att han inte vågat säga något till henne om det. Så du menar att han som initierar och flertalet gånger ligger med en gift kvinna o vet att hon är gift, inte har något ansvar i detta. Inte bär någon skuld och borde respekteras. Det är bara kvinnans fel. Låter vettigt.

Han hade absolut inget emot att småflörta och höras av då och då innan min ex man fick reda på om oss. Men nu ska jag respektera hans vilja att lämnas ifred. Okej. Jag är med. Tack för tipset.

Vad de gäller resten av skulden är jag redan medveten om den, så de va gammal nyhet
  • Tecum

Jag tror inte att han någonsin kommer att förlåta dig. Jag hade inte gjort det. Du svek honom, både genom att inte acceptera att han ville trappa ner och när du skvallrade på honom. Släpp honom helt och gå vidare.

• Anonym (Black heart)
    Tecum skrev 2018-03-26 17:34:51 följande:

Jag tror inte att han någonsin kommer att förlåta dig. Jag hade inte gjort det. Du svek honom, både genom att inte acceptera att han ville trappa ner och när du skvallrade på honom. Släpp honom helt och gå vidare.

Hur menar du att jag inte accepterade att han ville trappa ner? Jag sa bara att jag ville fortsätta träffas, men accepterade fullständigt att han inte ville ses mer för att han träffat en ny. Jag tjatade inte. Jag messade någon gång och han messade mig först ibland. Han ville kramas varje gång vi sågs. Sen knäckte de mig. Mina känslor försvann aldrig. Min man såg hur jag mådde och fick reda på vad som hänt även om jag länge försökte reda ut vad som hänt mellan min man och mig på vägen. Och först DÅ när min man fick reda på otroheten ville min älskare inte ha kontakt längre.
  • Anonym (A.)
    Anonym (Black heart) skrev 2018-03-26 18:06:01 följande:

Hur menar du att jag inte accepterade att han ville trappa ner? Jag sa bara att jag ville fortsätta träffas, men accepterade fullständigt att han inte ville ses mer för att han träffat en ny. Jag tjatade inte. Jag messade någon gång och han messade mig först ibland. Han ville kramas varje gång vi sågs. Sen knäckte de mig. Mina känslor försvann aldrig. Min man såg hur jag mådde och fick reda på vad som hänt även om jag länge försökte reda ut vad som hänt mellan min man och mig på vägen. Och först DÅ när min man fick reda på otroheten ville min älskare inte ha kontakt längre.

Det enda jag kan säga är, släpp det och gå vidare. Och var tacksam över att din man står kvar vid din sida efter det som har hänt.
  • Canadasvensk
    Anonym (Black heart) skrev 2018-03-26 15:43:59 följande:

Men min fråga är kan min Fd älskare någonsin förlåta mig. Ska jag be honom om ursäkt öga mot öga, inte bara på mail. Jag vill ha tillbaka honom som vän.

Jag vet att han såklart inte ville de skulle komma ut vem han var.. Han riskerar sitt jobb om de kommer fram att de va så vi sågs eftersom han använde sitt yrke för att "få mig" även om jag var med på det.

Kan ock kan! Inse att han VILL inte förlåta dig ELLER träffa dig! Du är ett gammalt KK till honom.

Sätt in dig i hans situation. Han har ett nytt förhållande som han är mån om OCH han kanske förlorar sitt jobb om det kommer ut.

Det kvittar om han också saknar dig för han har gjort ett medvetet val att INTE träffa dig igen. Varför skulle han riskera sitt förhållande och karriär genom att börja umgås med dig igen? Det är helt enkelt inte värt det för honom.

Karma is a bitch!  Skål
  • Anonym (urtyr)

Alltså, för mig låter det uppenbart att du ts var kk till honom tills han skulle träffa en kvinna som enligt honom är "fru-material." Jag vet att detta kan låta hårt i dina öron och nog inte det du VILL höra, men jag tycker faktiskt till 100 procent att det verkar så. 

Att han hade dig bara som en kk tills han träffade sin riktiga kärlek han skulle vilja ha en relation med. Så även OM du hade lämnat din man för denna person så låter det som att han ändå hade tagit denna eller annan kvinna som lyckats få honom på fall. 

Det låter faktiskt som att han "utnyttjade" dig rent intimt och för att få närhet tills hans kärlek skulle komma in i hans liv, och att du egentligen föll för detta. Vilket blir lite dumt med tanke på att du riskerat din egna familj för en man som egentligen inte ens älskar dig. ... Hm.. När du ser detta med dina egna ögon så borde det vara lätt för dig att släppa denna man och gå vidare med ditt liv. Kanske bearbeta vad du istället gjort mot de som faktiskt älska(de) dig. 

• Anonym (Nej)
    Anonym (Black heart) skrev 2018-03-26 17:21:06 följande:
    Såklart jag inte tänkt. Min ex man kommer inte avslöja honom, det ligger inte i hans intresse. Vad de gäller hans nya vet jag inte ens om hon vet, skulle tro att han inte vågat säga något till henne om det. Så du menar att han som initierar och flertalet gånger ligger med en gift kvinna o vet att hon är gift, inte har något ansvar i detta. Inte bär någon skuld och borde respekteras. Det är bara kvinnans fel. Låter vettigt.
    Han hade absolut inget emot att småflörta och höras av då och då innan min ex man fick reda på om oss. Men nu ska jag respektera hans vilja att lämnas ifred. Okej. Jag är med. Tack för tipset.
    Vad de gäller resten av skulden är jag redan medveten om den, så de va gammal nyhet
    Nej, inget skämt. En fråga och en fundering hur du egentligen tänker när du skriver att du vill vara vän med honom. Tror du på allvar att ni kan vara vänner? Tror du att ni någonsin skulle kunna umgås avslappnat i framtiden?

Vad menar du med att det var han som initierade? Innan han bjöd hem dig skrev du att NI flörtade. Jag tror inte du är helt oskyldig. Du var dessutom gift, det var inte han. Jag har inte sagt att han inte har något ansvar, men du är den som varit otrogen. Stå för dina handlingar och försök inte skylla ifrån dig på honom. Ja, han har haft en affär med en gift kvinna. Det kan man tycka är moraliskt förkastligt, men det innebär för det första inte att han har skyldigheter gentemot dig, och för det andra fråntar det dig inget ansvar. Hur fel han än gjort så ändrar det inte att han nu inte längre vill ha kontakt med dig.

Ja, nu skall du respektera hans vilja att lämnas ifred. Det är väl självklart. Det spelar ingen roll om ni tidigare flörtat, haft sex, varit kk's eller gifta i 30 år. Vill någon bli lämnad ifred så respekterar man det.
  • Anonym (just så)
    Canadasvensk skrev 2018-03-26 19:31:01 följande:
    Kan ock kan! Inse att han VILL inte förlåta dig ELLER träffa dig! Du är ett gammalt KK till honom.

Sätt in dig i hans situation. Han har ett nytt förhållande som han är mån om OCH han kanske förlorar sitt jobb om det kommer ut.

Det kvittar om han också saknar dig för han har gjort ett medvetet val att INTE träffa dig igen. Varför skulle han riskera sitt förhållande och karriär genom att börja umgås med dig igen? Det är helt enkelt inte värt det för honom.

Karma is a bitch!  Skål
  • Anonym (just så)

Typiskt älskarinnor att tor att de är speciellast i hela världen Drömmer

Du har aldrig varit speciell för honom, du har varit ett hål att tömma i, punkt slut. Nu har han hittat någon som ÄR speciell för honom och då är du lika önskvärd som flunsan. Du lurade både din man och dig själv. Den enda vinnaren är sexy loverboy, de storta förlorarna din man, era barn och du.

Starkt jobbat! Skål

• MR Human

Så du är skild nu alltså?
  • Castrup
    Han hade absolut inget emot att småflörta och höras av då och då innan min ex man fick reda på om oss. 
    Det hela har med risk och sannolikhet att göra. Om man flirtar/ligger med någon vars respektive inte känner till det är risken för att råka ut för en vansinnig äkta hälft mycket lägre än om den äkta hälften inte känner till förhållandet. Sannolikheten att bli fångad med fingrarna i syltburken är betydligt högre när sylburksinnehavaren är medveten om att du brukar nalla sylt.
  • MR Human
    Castrup skrev 2018-03-27 13:56:58 följande:
    Det hela har med risk och sannolikhet att göra. Om man flirtar/ligger med någon vars respektive inte känner till det är risken för att råka ut för en vansinnig äkta hälft mycket lägre än om den äkta hälften inte känner till förhållandet. Sannolikheten att bli fångad med fingrarna i syltburken är betydligt högre när sylburksinnehavaren är medveten om att du brukar nalla sylt.
    Ja precis! Det är nog få som riskerar livet eller skador på huvud och bål för ett ligg.
Svar på tråden Avslöjad älskare, kan han förlåta